Suzuki Motor Ibérica 2026 yılına iyimserlikle bakıyor. Japon markası, gelecek yılı 6.000 kayıtla kapatmayı planlıyor; bu, 2025’in sonuna kadar tahmin ettiği 5.600 adede kıyasla %7’den fazla bir büyümeyi temsil ediyor. Bu artış, Suzuki‘nin, başkanı Juan López Frade tarafından medyayla yapılan geleneksel yıllık toplantı sırasında açıklandığı gibi, İspanya’da %0,5’lik bir pazar payı elde etmesine olanak tanıyacak.
Tahmin, avrupa endüstrisi için düzenleyici gerilimler, ekonomik belirsizlikler ve Çin markalarının, özellikle de İspanya’daki payın %19’u aştığı %100 elektrik pazarındaki artan varlığının damgasını vurduğu belirleyici bir anda çerçeveleniyor.
Yükselişte olan İspanyol pazarı: 2026’da 1,19 milyon kayıt
López Frade, İspanya binek otomobil pazarının 2026 yılında 1.190.000 satışa ulaşacağını tahmin ediyor; bu rakam, 2025 için beklenen 1.150.000’den neredeyse %4 daha fazla. Bu toparlanma, sektörü neredeyse pandemi öncesi rakamlara getiriyor.
Ancak yönetici, elektrifikasyonu destekleyecek istikrarlı bir devlet politikası olması halinde büyümenin daha fazla olabileceğinden üzüntü duydu. Genel Bütçelerin olmayışı, yeni teşvik planlarının engellenmesine yol açarak 2024 ve 2025 yıllarını Elektrikli araç için “bir kayıp yıl daha” haline getiriyor.
Ayrıca Ağustos 2026’ya kadar faaliyete geçmeyecek olan MOVES Corredores ve MOVES Fleets Plus programlarının devreye alınmasındaki gecikme, etkili yardımların ulaşmasını bir kez daha geciktiriyor.
Suzuki: Daha fazla ürün bulunabilirliği ve yeni bir model yolda
Suzuki‘nin planladığı büyüme üç temele dayanacak:
Daha fazla stok mevcudiyeti
2025 yılına arz sorunları damgasını vurdu. 2026 yılına gelindiğinde bayi ağı daha fazla araç kullanılabilirliğine sahip olacak ve bu da hacmi artırmanın ana aracı olacak.
Yeni bir modelin lansmanı
Yazdan sonra markanın İspanya’daki yelpazesini güçlendirecek yeni bir önemli lansman yapılacak.
Kataloğun yeniden yapılandırılması
avrupa düzenlemelerinin sıkılaştırılması nedeniyle Suzuki iki önemli kayıpla karşı karşıya kalacak:
Suzuki Ignis’in üretimi durdurulacak.
Emisyon kriterleri nedeniyle ortadan kaybolan bir diğer çok satan ürün olan Suzuki Jimny.
Buna ek olarak, Elektrikli Vitara’nın üretimi öncelikli olarak Birleşik Krallık’a yönelik olup, bu da daha sıkı CO₂ limitleri gerektirir ve bu da İspanya’daki stokların geçici olarak azalmasına neden olur.
Ayrıca marka, Elektrikli Suzuki Vitara’ya ek olarak henüz doğrulanmamış yeni bir modelin de geleceğini bize bildirdi.
avrupa için belirsiz bir düzenleme ortamı
Marka, Brüksel’den gelen “aşırı düzenlemeyi” ve 2035 yılında içten yanmalı araçların satışını yasaklamayı planlayan kuralın gözden geçirilmesindeki ilerlemeyi bir kez daha eleştirdi.
Marka yöneticisi şunları hatırlattı:
Draghi Raporu (2024), AB’deki düzenleyici tutarlılık eksikliğini kınamaktadır.
“Aşırı iddialı” iklim hedefleri var.
2035’ten sonra CO₂ nötr yakıt kullanan araçların tescili yeniden değerlendirilmelidir.
Bazı analizler, mevcut politikaların düzeltilmemesi durumunda toplam elektrifikasyonun 2060’ın ötesine geçeceğini öngörüyor.
Tarihsel bir DNA: “Yanınızda” ve sosyal bağlılık
Toplantı sırasında, Michio Suzuki‘nin 1909’da annesi için geliştirdiği ilk dokuma tezgahından, bugün küresel “Yanınızda” sloganına ilham veren inovasyon felsefesine kadar Suzuki‘nin kökenleri hatırlandı.
Ayrıca şirketin en önemli sosyal girişimlerinden biri olan “Litre x Kilo” dayanışma eylemine de dikkat çekti. İlk on baskısında bağışlanan 38 tondan fazla gıdayla, Ocak 2026’da 11. baskısını kutlayacak.
Automobile Magazine-İspanya
Automobile Magazine-Spain

































































































