Stellantis Başkanı John Elkann, AB’nin CO₂ azaltma gerekliliklerini gevşetmemesi ve üreticilere daha fazla hareket alanı tanımaması halinde Avrupa otomotiv endüstrisinin “geri dönülemez bir düşüşe” doğru gittiği konusunda uyarıyor. Arka planda AB Komisyonu’nun Aralık ayında emisyon kurallarını revize etmek için yeni teklifler sunmayı planladığı görülüyor.
Elkann’a göre sektör, üreticilere emisyon hedeflerini karşılama konusunda daha fazla esneklik sağlamayı amaçlayan bir önlem paketi geliştirdi. Bu, düşüşün önlenmesine yardımcı olabilir. Automotive News’e göre kendisi şunları vurguladı: “Avrupa’da emisyonları yapıcı ve koordineli bir şekilde azaltmanın, kaybedilen büyümeyi yeniden sağlamanın ve insanların ihtiyaçlarını karşılamanın başka bir yolu var.”
Endüstri teklifinin özünde, 2035’ten sonra şarj edilebilir hibritlerin, kompakt yanmalı motorlara sahip elektrikli otomobillerin güç jeneratörü (menzil genişletici) olarak ve alternatif yakıtların satışına izin verilmesi yer alıyor. Bu noktada, mevcut duruma göre, AB’de fosil yakıtla çalışan otomobillerin yeni tesciline artık izin verilmeyecek. Pratikte bu, elektrikli arabalara ve hidrojenli araçlara geçiş anlamına geliyor.
Otomobil endüstrisi aynı zamanda birkaç yıl boyunca 2030 için geçici CO₂ hedeflerinin ortalamasını almaya, kapsamlı bir hurdaya çıkarma programı oluşturmaya ve küçük araçların üretimi için düzenleyici teşvikler oluşturmaya kararlıdır.
Rapora göre Stellantis’in yeni CEO’su Antonio Filosa, Avrupalı yetkililerle görüşmelerin kapsamlı olduğunu ancak sektörün artık “acil ve kesin eyleme” ihtiyacı olduğunu söyledi. Filosa ayrıca şunları söyledi: “500 Hybrid gibi mükemmel ürünlerle müşterileri geri kazanmamıza izin verilirse, gelecekteki yatırımlar, inovasyonlar ve Avrupa’daki istihdam için hayati önem taşıyan büyümeyi kesinlikle yeniden canlandırabileceğiz.”
Stellantis yönetimi katı AB kurallarının olası sonuçlarını belirtmekten kaçındı. Ancak, aralarında Opel’in de bulunduğu 14 markayı birleştiren gruptan daha önceki uyarılar da mevcut: Eski Avrupalı patron Jean-Philippe Imparato, CO₂ ihlalleri nedeniyle AB’nin ceza vereceği tehdidi nedeniyle Stellantis’in fabrikalarını kapatmak zorunda kalacağına dikkat çekmişti.
Otomobil Dergisi Almanya
Automobile Magazine-Germany


































































































