Federal Kabine “Şarj Altyapısı Master Planı 2030”u onayladı. Master plan, elektromobilitenin çekiciliğini artırmaya ve elektrikli araçların pazardaki yükselişini güçlendirmeye yardımcı olmayı amaçlayan bir dizi önlemi öngörüyor.
Tedbirler arasında özellikle ücretlendirme fiyatlarında daha fazla şeffaflık, şarj seçeneklerinin daha hızlı genişletilmesi için basit ve hızlı onay prosedürleri ve apartmanlardaki şarj altyapısına yönelik hedefli destek tedbirleri yer alıyor.
Otomotiv Endüstrisi Birliği (VDA), otoyol boyunca yönetilen ve yönetilmeyen dinlenme alanlarında elektrikli kamyonlar için şarj ağının daha da genişletilmesine yönelik kararlılığın da olumlu olduğunu açıklıyor. Master planın, Federal Meclis’in birkaç gün önce Enerji Endüstrisi ve Elektrik Vergisi Kanunu’nda değişiklik yaparak daha da güçlendirdiği ve tüketiciler için daha çekici hale getirdiği çift yönlü şarj teknolojisi için iyileştirilmiş çerçeve koşulları sağlaması da memnuniyetle karşılanıyor.
VDA’ya göre, bu önlemlerin artık hızlı ve tutarlı bir şekilde uygulanması hayati önem taşıyor. 2030 şarj altyapısı master planının büyüyen hafif elektrikli ticari araç segmentini yeterince hesaba katmaması kritik önem taşıyor. Bu nedenle, özellikle kentsel ortamlarda spesifik şarj altyapısının geliştirilmesine eşlik edecek belirlenmiş ilave önlemlere, hafif elektrikli ticari araçlara yönelik gerçek bir pazar artışı sağlamak amacıyla acilen ihtiyaç duyulmaktadır.
Master planın tüm “mali açıdan etkili önlemlerinin” uygulanması bütçe durumuna bağlıdır. Federal hükümetin önümüzdeki yıllarda tasarruf yapması gerekecek; Çekirdek bütçede mali boşluklar var.
Otomobil Dergisi Almanya
Automobile Magazine-Germany






















