Görünüşe göre Mercedes-Benz kurumsal stratejisinde lüks kavramına veda ediyor. Handelsblatt’tan alınan bilgiye göre grup, gelecekte de tüm fiyat aralıklarında premium araçlar sunmak istiyor. Rapora göre, ilgili planlar yazdan bu yana yürürlükte ve şimdi uygulamaya geçirilecek.
Şirket içinde lüks terimi uzun süredir çatışmaya neden oluyor çünkü kutuplaştırıcı ve fazla dışlayıcı olarak değerlendiriliyor. Üst yönetimde bile sadece “L kelimesi” konuşuluyordu. UBS otomobil analisti Patrick Hummel, Handelsblatt’a şunları söyledi: “Mercedes’in üç yıl önce sunduğu lüks stratejisi, yönetim tarafından bu haliyle sessizce gömüldü.” Deka Investment’tan Ingo Speich de bu ayrılışın doğrulandığını düşünüyor ve şunları söyledi: “Källenius yeni bir giriş seviyesi modeli tanıtırsa lüks stratejisi nihayet tarih olacak.”
CEO Ola Källenius, 2022’den bu yana “hacim üzerinden marj” sloganıyla kârlılığı artırmaya çalışıyordu. Ancak piyasada lüks tutkusu başarısızlıkla sonuçlandı: İlk dokuz ayda vergi ve faiz öncesi kâr geçen yılın aynı dönemine göre neredeyse yüzde 60 düştü. Ayrıca Mercedes şu anda tüm önemli pazarlarda satışlarında düşüş kaydeden tek Alman otomobil üreticisi konumunda.
Handelsblatt’a göre yönetim kurulu Eylül ayından bu yana yeni bir giriş seviyesi modeli üzerinde çalışıyor. Grup, daha geleneksel otomobil tasarımı ve yeni marka vaadi olan “Eve Hoş Geldiniz” ile önceki değerlere dönmek istiyor. Yeni model, Källenius’un başlangıçta üretimini azaltmak istediği A-Serisi’nin fiyatını ve görünümünü temel alacak. Ancak yeni giriş seviyesi araç, üretim maliyetlerinin yüzde 70 daha düşük olduğu Macaristan’ın Kecskemet kentinde üretilecek.
Hatchback sedan planlanıyor
Rapora göre Källenius, genç alıcılara hitap etmeyi ve onları uzun vadede daha pahalı modellere yönlendirmeyi hedefliyor. Markayı kullanmaya başlamak fiyat açısından çok zorlayıcı olmamalı: A-Serisi yaklaşık 34.000 Euro’dan başlıyor; bir sonraki en pahalı model olan CLA ise yaklaşık 10.000 Euro daha yüksek. Yeni seri bir kez daha öncelikli olarak Avrupalı müşterilere yönelik bir hatchback sedan olacak.
Teknik olarak yenilik, halihazırda geliştirilmiş olan ve öncelikli olarak elektrikli otomobiller için tasarlanan MMA platformuna dayanacak. Yeni elektrikli CLA, yakında çıkacak yeni CLA Shooting Brake ve 2026’da beklenen GLB ve GLA kompakt SUV’ların yeni nesilleri de bunları kullanıyor. Yeni giriş seviyesi modelin aynı zamanda çeşitli elektrikli otomobil ve hibrit versiyonlarda da sunulup sunulmayacağı belli değil.
Planlandığı gibi yalnızca dört kompakt model sunmak yerine gelecekte beş model sunulacak; rapora göre yalnızca B-Serisi planlandığı gibi yıl sonunda aşamalı olarak kullanımdan kaldırılacak. Strateji değişikliğiyle Mercedes-Benz yeniden satışlara daha fazla önem veriyor. UBS endüstri uzmanı Hummel, “Mercedes vidayı çok fazla lükse çevirdi ve satış rakamlarının çok fazla düşmemesi için ayarlanmış stratejiyle yeni bir denge bulmak istiyor” dedi. Hacimlerin korunması söz konusu olduğunda grup, lüks odaklılık konusunda fazla iyimserdi.
Handelsblatt’ın edindiği bilgilere göre grup ayrıca araç kiralama şirketi Sixt’e daha fazla araç satmak istiyor. Stuggarter’lar aslında bu düşük marjlı işten çekilmek istiyorlardı. Sixt şu anda yeni CLA elektrikli coupé sedanın reklamını yapıyor. Bir Mercedes yöneticisi iş dünyası gazetesine “Bu tür reklamlar yakında daha fazla modelde sunulacak” diyor.
Otomobil Dergisi Almanya
Automobile Magazine-Germany






















