Lüks arazi araçlarının kraliçesi (Alman Mercedes G-Serisi) arasında onlarca yıldır süren mücadele, uzman Overfinch’in Solihull şirketi adına yarattığı özel Range Rover Holland & Holland Edition’ın sunumuyla yeniden alevlendi. Ancak anlaşmazlık arazi performansı ve hatta motor gücüyle ilgili değil, özelleştirilmiş G-Serisi’nin uzun süredir yaptığı gibi fahiş fiyatla bağlantılı.
Kraliyet Ailesi tarafından da kullanılan lüks İngiliz modelindeki yenilik, 650 bin dolarlık rekor seviyeye ulaşan, Londra’daki ünlü silah üreticisine (şu anda Beretta’ya ait) bağlı bu özel versiyonda yatıyor. Daha sonra bu off-road avcılık düzenine iki adet Holland & Holland Royal koleksiyon tüfeğini (her birinin fiyatı yaklaşık 200 bin dolar) eklerseniz, Overfinch için yetkilendirilecek banka havalesi bir milyonu aşıyor. Bu özel Range Rover’ı anlatırken, 1975 yılında kurulan Overfinch uzmanının, 80’li ve 90’lı yıllarda kişiselleştirilmiş Range Rover’lar için referans noktası olduğunu ve 2010’daki iflasın ardından, özel yapım ve tamamlanmış Range Rover’ların ve Land Rover Defender’ların yaratıcısı olarak yeni mülkiyet altında sahneye geri döndüğünü belirtmek gerekir. Bu özel Holland & Holland Edition’ın başlangıç noktası, 0’dan 100 km/saat hıza 4,3 saniyede ulaşmasını ve 260 km/saat azami hıza ulaşmasını sağlayan 607 HP gücündeki 4,4 litrelik çift turbolu V8 motora sahip Range Rover SV’dir. Overfinch’in çalışması, kapı panelleri için oyulmuş kaydırmalı metal kaplamalar ve İngiliz kırsalının renk ve dokularından ilham alan kaplamaların ve Holland & Holland Royal tüfeklerine özgü sıcak ahşapların eşlik ettiği ön panel gibi “kişiye özel” ayrıntılara sahip dış ve iç donanımlarla ilgilidir. Bagajda temel olarak tüfek tutucusu ve piknik seti olan Refakatçi Sandıkları göze çarpıyor. Holland & Holland makineli tüfeklerde kullanılan elmas gravürün aynısını taşıyan altın kaplamalı ızgarada da silah dünyasına göndermeler bulunuyor. Aynı durum, kaportadaki metal Overfinch yazısı ve Holland & Holland Royal motifini çevreleyen yan havalandırmaların alüminyum çevresi için de geçerli. Arkada ışıklı Overfinch logosunu içeren tam genişlikte bir ışık çubuğu bulunmaktadır. Overfinch’in baş tasarımcısı Greg Shilton, 19. yüzyıl grafik unsurlarını, banal görünmeden kesinlikle 21. yüzyıl biçimsel diline ustaca kattı. Bu, Cleveland beyaz vinil tavanı ve 90’ların Cadillac’larını hatırlatan altın detaylı telli tekerlekler için geçerlidir. İç yüzeylerin çoğu Bridge of Weir deriyle kaplanmış, açıkta kalan yüzeyler ise bunun yerine açık gözenekli Fransız cevizi veya gerçek metal kaplamayla kaplanmış. Ön koltuklar Harris Green, arka koltuklar ise London Tan rengindedir. Holland & Holland arması ön ve arka orta konsollara işlenmiştir (ikincisinde bir şampanya kovası ve bir çift flüt bulunur). Ayrıca deri koltuk döşemesinin, sırt dayanaklarına işlenmiş oyun resimleriyle Holland & Holland baklava desenini hatırlatan özel bir kapitone desenine sahip olduğunu da belirtmek gerekir. Overfinch’in planladığı 25 Range Rover Holland & Holland Edition’dan 12’si şimdiden satıldı ve dördü Amerika Birleşik Devletleri’ne gönderilecek. Üretim süreleri 12 aydır ancak Royal tüfeklerinin teslimatı daha da erken olabilir.
Otomobil Dergisi – İtalya
Automobile Magazine – Italia





































































































