Pagani için özel olarak geliştirdiği lastik

®
Çok Okunanlar

MINI, Türk Tenisinin Geleceği Zeynep Sönmez

Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörü olduğu MINI; markanın enerjisi ve karakteriyle örtüşen tenis sporunu Türkiye’de desteklemeye devam ediyor. MINI bu...

Sıradaki Yetenek Halil İbrahim Karadavut

Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) tarafından Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA) desteğiyle hayata geçirilen ve 12-16 yaş aralığındaki gençlerin ücretsiz...

4 şirket ilk yarıya ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı

Şirketlere ilişkin geçen ay öne çıkan gelişmelere bakıldığında; Otokar 6 aylık konsolide finansal sonuçlarını açıkladı. Şirket, yılın ilk yarısında...

Ford Transit’in 60 Yıllık Serüveni

9 Ağustos 1965’te üretim hattından indirilen ilk efsanevi Ford Transit’in üzerinden tam 31 milyon 536 bin dakika geçti. 1967’den...

Türkiye’de elektrikli otomobil satışı ilk kez 100 bini aştı

Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerinden derlediği bilgilere göre, otomobil satışları bu yılın ocak-temmuz döneminde geçen yılın aynı...

Suzuki Üstün 4×4 Teknolojisi ile 55 Yıl

Üstün arazi yeteneklerine sahip sağlam modelleriyle öne çıkan Suzuki, 4x4 teknolojisindeki 55 yıllık köklü mirasını devam ettiriyor. İlk kez...

Citroen özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor

Citroën, üstün konforlu ve gelişmiş teknolojiye sahip modellerini ağustos ayında da birbirinden özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor....

P Zero ile başlayan ve P Zero Corsa ile süren hikaye, şimdi P Zero Trofeo R’nin tanıtımıyla devam ediyor. Pirelli’nin ilk kez yeni bir Pagani için özel olarak geliştirdiği lastik performansa en çok odaklanan yol lastiği olarak öne çıkıyor.Önümüzdeki günlerde ABD’deki Monterey Otomobil Haftasında (Monterey Car Week) tanıtılacak Huayra Roadster BC, orijinal ekipman olarak P Zero Trofeo R lastiklerle sunulacak. Bu lastikler, yeni Pagani ikiz turbo V12 altı litre motorun 800 beygir ve 1050 Nm tork gücünü muazzam ileri harekete dönüştürecek. Bu otomobil, 300 km/h hız kapasitesiyle virajlarda 1.9g ve yan yüklerde maksimum 2.2 g kuvvet üretebiliyor. Bu değerler de Pirelli lastiklerine emanet edilen görevin büyüklüğünü mükemmel bir şekilde gösteriyor.

FORMULA 1 BENZERİ GELİŞTİRME

Horacio Pagani’nin en yeni hiper otomobili için talep ettiği performans düzeyiyle başa çıkabilecek lastiklerin (önde 265/30 R20, arkada 355/25 R21) teknik özelliklerinin ötesinde yepyeni bir geliştirme yolundan da yararlanıldı. İki İtalyan şirketi ilk defa, modelleme ve öngörme simülasyonu kullanarak lastik geliştirmeye girişti. Bu simülasyon, bir bilgisayar modelinin gerçek bir lastik üretmeyi gerektirmeden bir otomobilin dinamik özelliklerini son derece isabetli bir şekilde yaratmasını sağlayan sanal bir ön geliştirme sürecini kapsıyor. Bu durum, teslim sürelerinin azaltılması, nesnel verilerle direksiyon başındaki öznel izlenimler arasında daha fazla uyum ve hedeflenen otomobille daha da yakın olarak eşleşen bir son ürün anlamına geliyor. Böylece, Formula 1 için P Zero lastiklerinin geliştirilmesinde kullanılan aynı simülasyon teknikleri sayesinde Pirelli’nin ünlü ‘Mükemmel Uyum’ stratejisine bir adım daha yaklaşılmış oluyor.

ÖZEL BİR P ZERO TROFEO R

Pirelli ve Pagani mühendislerinin ortak geliştirme süreci, ön lastikler için daha geniş kanallı, daha büyük kordlu ve daha geniş jantlı yeni bir ölçü belirlemekle başladı. Bu lastik, temas alanını artırıyor ve böylece ilave aerodinamik aşağı bastırma kuvveti yüklerini desteklemek için daha fazla güç gibi bir avantaj sağlıyor. Sürüş dinamikleri daha sert bir lastik yapısının daha az kayması ile de iyileştiriliyor. Dolayısıyla Roadster BC, daha keskin dönüş kabiliyetinden yararlanırken daha lineer bir sürüş deneyimi ve daha düşük dışa savrulma eğilimi sunuyor. Lastik ölçüsünün büyümesi, daha iyi frenleme açısından da bir avantaj sağlıyor ve yeni Pagani şimdi frenleme altında 2.2g kuvvet üretebiliyor. Öte yandan, yeni P Zero Trofeo ön lastik üzerindeki çalışmalar, iki aks arasında doğru dengeyi koruyabilmek için arka lastiğin de revize edilmesini gerektirdi. Sırt deseninde değişiklik yapan Pirelli mühendisleri, farklı bir yerleşim düzeni oluşturdu ve blokların yanı sıra uzunlamasına olukların da ölçüsünü artırdı. Sonuç olarak önceki lastiğe kıyasla yüzde 7 iyileştirmeyle ivmelenme esnasında daha iyi yol tutuşu elde edildi.

Diğer Haberler

Ford Transit’in 60 Yıllık Serüveni

9 Ağustos 1965’te üretim hattından indirilen ilk efsanevi Ford Transit’in üzerinden tam 31 milyon 536 bin dakika geçti. 1967’den bu yana Ford Otosan tarafından...

Hyundai, IONIQ Ormanı Projesi ile 1 Milyon Ağaç Dikti

Hyundai Motor Grubu, IONIQ Ormanı girişiminin 10. yıl dönümünü ve dünya genelinde dikilen 1 milyon ağaç kilometre taşını kutluyor. Bu önemli gelişmeleri taçlandırmak için...

Land Rover Özel Asistan Hizmeti Defender ve Discovery Müşterilerine

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği Range Rover, Defender ve Discovery markaları için geliştirilen Land Rover Türkiye mobil uygulaması, ayrıcalıklı ve kişiselleştirilmiş müşteri deneyimi yolculuğunda...

DS7 ve DS4 modellerinde ayrıcalıklı finansman

DS Automobiles, ağustos ayında Fransız lüksünü seyahat sanatıyla buluşturan DS 7 ve DS 4 modellerinde ayrıcalıklı finansman modelleri sunuyor. Bu kapsamda, benzersiz uzmanlığın yüksek...

Citroen özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor

Citroën, üstün konforlu ve gelişmiş teknolojiye sahip modellerini ağustos ayında da birbirinden özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor. Bu kapsamda; sıfır emisyonlu mobilitenin...

Macera ve Özgürlüğün Markası Jeep Ağustos Fırsatları

Jeep, ağustos ayında yeni bir otomobil sahibi olmak isteyenlere cazip satın alım fırsatları sunuyor. Bu kapsamda, mevcut araçlarını Jeep yetkili satıcılarına getirenler, Avenger ve...

Otokar Testleri Başarıyla Geçen İlk Otonom Türk Aracı Oldu

OTOKAR'IN OTONOM e-CENTRO'SU, TÜV RHEINLAND TESTLERİNİ BAŞARIYLA GEÇTİ  Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar'ın tamamen kendi mühendislik ve yazılım gücüyle geliştirdiği Otonom e-Centro, Macaristan'da TÜV Rheinland tarafından gerçekleştirilen...