Özel Röportaj: ‘Türkiye, Rolls-Royce için son derece önemli’

®
Çok Okunanlar

BMW Türkiye’nin Gastronomi Projesi

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW tarafından hayata geçirilen gastronomi projesi BMWlicious, reklam pazarlama, iletişim ve halkla ilişkiler alanlarında ödüller...

Honda Türkiye Başkanı Satoru Yamada…

'Tüketici beklentilerini ve gelişen teknolojileri yakından takip ediyoruz'... Honda Türkiye Başkanı Satoru Yamada, toplantıda yaptığı konuşmada, Honda Türkiye'nin SUV gövde...

BMW Motorrad En Yeni Modelleri ile EICMA’ya Çıkarma Yaptı…

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW Motorrad, Milano'da gerçekleştirilen dünyanın en büyük motosiklet fuarı EICMA’da en yeni modellerini ilk...

Mercedes-Benz Bahar Rallisi 2018 başlıyor

Mercedes-Benz Türk, 2015 yılından beri ana sponsorluğunu üstlendiği Klasik Otomobil Bahar Rallisi’ne, Klasik Otomobil Kulübü’nü destekleyerek bu yıl da...

Rolls-Royce Motor Cars Merkez Avrupa ve Doğu Avrupa İletişim Direktörü Frank Tiemann, Rolls-Royce tarihinin ilk SUV modeli Cullinan‘ın İstanbul’daki tanıtımı yeni model ve Türkiye pazarına yönelik sorularını yanıtladı…

Cullinan’ın, Rolls-Royce motorlu otomobiller için tamamen yeni bir başlangıç noktası olduğuna işaret eden Tiemann, şirketin geçmişine bakıldığında “off-road” sürüş için kullanılan arabalar bulunduğunu ancak bunların dört çeker olmadığını söyledi.

Tiemann, “Cullinan; ismini şimdiye kadar keşfedilmiş tek parça işlenmemiş ve en kusursuz 3 bin 106 karatlık bir elmastan alıyor. Güney Afrika’da bundan tam 100 yıl, belki de daha fazla yıl önce keşfedilmiş olan bu işlenmemiş elmas yıllar içerisinde çeşitli parçalara ayrıldı ama halihazırda en büyük iki parçası Birleşik Krallık’ın kraliyet hazinelerini, kraliyet mücevherlerini ve tacını süslemekte. Bu yeni araç için Cullinan’dan daha iyi bir isim düşünülemezdi.” şeklinde konuştu.

“Müşteri beklentilerini dikkate aldık”

Frank Tiemann, yeni modelde müşteri taleplerini dikkate aldıklarını belirterek, “Biz uzun yıllar boyunca dünya genelindeki müşterilerimizi, bayilerimizi ve müşterilerimizi dinleyerek onların talepleri doğrultusunda onların Rolls-Royce’tan böyle bir araç beklediklerini belirtmelerinin sonucunda bu aracı geliştirdik.” dedi.

Rolls-Royce için satış hacimlerinin çok fazla anlam ifade etmediğini dile getiren Tiemann, “Her müşteri bizim için eşit derecede önemlidir. Bu nedenle hacimler bizim için önemli değil. Biz her zaman çok küçük ve çok özel sayılarda araba satıyoruz. Bizim için önemli olan diğer müşteriler… Şu ana kadar Türk müşterilerden son derece olumlu geri bildirimler aldığımız bu aracı sunmaktan son derece memnunuz.” diye konuştu.

Tiemann, lüks otomobil pazarının geleceğine bakıldığında dünya çapında bir büyüme görüleceğini ifade ederek, “Bazı ülkelerdeki zengin insan sayısının 10 ila 15 yıl içinde ikiye katlanacağı tahmin ediliyor. Türkiye de bu pazarlardan biri… Bu yüzden Türkiye, bizim için çok önemli ve şimdikinden daha da önemli olacak.” dedi.

“Türk müşterilerinden gelen geri bildirimler son derece olumluydu” 

Rolls-Royce Motor Cars Merkez Avrupa ve Doğu Avrupa İletişim Direktörü Tiemann, yeni modele ilişkin sipariş rakamlarını paylaşmayacaklarını belirterek, şunları kaydetti:

“Çünkü bizim açımızdan belirleyici olan bu değil. Araçlarımızın yüzde 80’i sipariş programı kapsamında planlanır, yani müşterinin istek ve isteklerine göre kişiselleştirilir. Seçenek listesinin yukarısındaki ve ötesindeki her şey yarım yıl, bir yıl ya da sadece 3 gün sürebilir. Bu gerçekten de bu tür otomobiller için aldığımız sipariş taleplerin seviyesine bağlı. Kaç araba üretebildiğimiz veya satış hacmini dikkate almıyoruz.”

Tiemann, Türkiye’den de yeni araca ilişkin sipariş aldıklarını ifade ederek, “Yine, maalesef sizinle hiçbir kesin rakamı paylaşamam. Çünkü bireysel pazarlar için bireysel rakamlar paylaşmıyoruz. Ancak dediğim gibi, Türk müşterilerinden gelen geri bildirimler son derece olumluydu.” dedi.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...