Türk özel sektörünün öncü isimlerini bir arayan getiren en önemli etkinlikler arasında yer alan CEO Club kapsamında “Otomotivin Geleceği Buluşması”, Capital ve Ekonomist dergilerinin öncülüğünde, Vodafone Türkiye’nin ana sponsorluğunda ve Ford Otosan, Koç Sistem, Mars Logistics, co-sponsorluğunda, Sarkuysan desteğiyle ve Groupe Renault katkılarıyla gerçekleştirildi. Türkiye’nin ihracat şampiyonu otomotiv sanayinin geleceği kapsamında CEO’ların yeni iş modelleri, üretim metotları ile sektördeki küresel trendler ve uygulamalarını masaya yatırdığı zirve, Capital ve Ekonomist Dergileri Yayın Direktörü M. Rauf Ateş ve Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin’in açılış konuşmalarıyla başladı.
Zirvede Koç Sistem Genel Müdürü Mehmet Ali Akarca’nın ‘Otomotivde Dönüşüm’ başlığıyla yaptığı sunumun ardından, ‘Otomotivin 2019 Vizyonu’ başlığıyla düzenlenen Ekonomist Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Talat Yeşiloğlu’nun moderatörlüğünde düzenlenen “CEO Oturumuna” Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker, Mercedes Benz Türk İcra Kurulu Başkanı Süer Sülün, MAN Türkiye Genel Müdürü Ufuk Doğrusöz, Autoliv Cankor Otomotiv Genel Müdürü Özgür Özdoğru ve Renault Mais Genel Müdürü Berk Çağdaş katıldı.
Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin’in moderatörlüğünde gerçekleştirilen ‘Başkanlar Oturumu’nda ise, Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) Başkanı Baran Çelik, Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Bora Koçak, Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) Yönetim Kurulu Başkanı Murat Şahsuvaroğlu ve Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Başkanı Haydar Yenigün sektörün yurt içi ve yurt dışı performansını ele aldı.
Otomotivin Liderleri ödüllendirildi
Zirve kapsamında, sektörde geçen yılki performanslarıyla öne çıkan şirketler de ödüllendirildi. Buna göre “En Çok Satan 5 Otomobil Markası” ödülünü Renault, Volkswagen, Fiat, Hyundai ve Toyota alırken; “En Çok Hafif Ticari Araç Satan Markalar” sırasıyla Ford, Fiat, Volkswagen, Renault ve Mercedes-Benz oldu. “Binek Otomotivde Büyük Markalar” ödülüne Renault, Fiat, Volkswagen, Ford ve Toyota layık görülürken, “2018 Yılında Adet Bazında En Çok Otomobil Üreten Şirketler” ise Oyak Renault, Toyota, Hyundai Assan, Tofaş ve Honda Türkiye oldu. “2018 Yılında Adet Bazında En Çok Kamyon Üreten Şirketler” ödüllerinin sahipleri ise Mercedes, Ford ve Anadolu Isuzu oldu. “2018 Yılında Adet Bazında Otobüs-Midibüs-Minibüs Üretim” ödülleri de Mercedes, Man Türkiye ve Temsa’ya gitti. “2018 Yılında Adet Bazında Kamyonet Pick-Up (Hafif Ticari) Üreten Şirketler” ödüllerinde birinci Ford Otosan, ikinci Tofaş ve üçüncü Karsan oldu. “2018 Yılında En Çok Otomobil İhracatı Yapan Şirketler” ile ilk 5’e giren markalar ise Oyak Renault, Toyota, Hyundai Assan, Tofaş ve Ford Otosan olarak gerçekleşti. “2018 Yılında Adet Bazında Kamyonet/Pick-Up (Hafif Ticari) İhracatı Yapan Şirketler” ödüllerinin ilk üç markası ise Ford Otosan, Tofaş ve Karsan oldu. “2018 Yılında En Fazla İstihdam Yaratan Şirketler” ödülleriyle istihdama en çok katkı sağlayan markalar da belirlendi ve birinci Ford Otosan olurken, Ford Otosan’ı sırasıyla Tofaş, Oyak Renault, Mercedes Benz, Toyota izledi. “Otomotiv Yan Sanayide En Büyük 5 Şirket” ödülleri de sırasıyla Autoliv Cankor Otomotiv, Yazaki, Beyçelik Gestamp, Delphi Automotive ve Döktaş Dökümcülük’ün oldu. Ödül töreninde otomotiv sektörünün duayenlerinden Orhan Holding Onursal Başkanı İbrahim Orhan, Anadolu Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Metin Ecevit ve Ford Otosan Yönetim Kurulu Üyesi Ali ihsan İlkbahar’a ise Otomotiv Onur Ödülü verildi.
Meltem Bakiler Şahin: “Amacımız ihracat lideri otomotivde dijital sıçramayı güç birliğiyle birlikte gerçekleştirebilmek”
Otomotivde yaşanacak dijital bir sıçramanın, işletmelerin yanı sıra Türkiye ekonomisini de büyüteceğini ifade eden Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin, şunları söyledi:
“Dijitalleşme ile ortaya çıkan yeni ürün ve hizmetler, her sektörde, alışageldiğimiz geleneksel iş süreçlerini terk etmeye zorluyor. Otomotiv endüstrisi de dönüşen, gelişen ve en önemlisi de öncü olan yapısıyla, bu iş kollarının başında geliyor. Süper bilgisayarlar, akıllı nesneler ve birbirleriyle iletişim halinde çalışan robotlarla sektör, bugün artık yıkıcı inovasyonun lideri konumunda. Araçlar, hem otomotiv hem de teknoloji şirketleri için neredeyse sınırları olmayan bir oyun alanına dönüşmüş durumda. IoT teknolojisi, bu endüstrinin gelecek için yol haritasını çizerken, biz de 50’yi aşkın ülkede 77 milyondan fazla nesneye hayat veren ve dünyanın en büyük IoT hizmet sağlayıcısı konumunda bulunan Grubumuzdan aldığımız güçle, başta otomotiv olmak üzere Türkiye’deki tüm sektörlerin dijitalleşmesine ortak olmayı hedefliyoruz. Dijital iş ortakları olarak otomotiv sektöründe işletmelerin A’dan Z’ye tüm dijitalleşme ihtiyaçlarında, uçtan uca çözümlerimizle yanlarında oluyoruz. Türkiye’nin ihracat şampiyonluğunu üstlenen otomotivin, dijitalleşme ile kazanacağı ivmeyle, elde ettiği ihracat rakamlarını gelecekte çok daha fazla artacağına inanıyorum. Vodafone olarak hedefimiz, sektörde bu dijital sıçramayı, güç birliği ile birlikte gerçekleştirebilmek. Türkiye’nin fırsatlarla dolu dijital geleceği adına iş ortaklarımız için tek çatı altında çözümler geliştirmeye ve ekonomiye katkı sunmaya devam edeceğiz.”