Otomotiv Yan Sanayimizde 60 Yılda Rekor Büyüme!

®
Çok Okunanlar

Ayhancan Güven Yeni Sezona Hazır​…

2018 sezonunda Porsche Carrera Cup France ve GT3 Cup Challenge Benelux serilerinde şampiyonluğuna ulaşmayı başaran 21 yaşındaki milli sporcumuz...

Filolarını genişletmek için IVECO S-Way’i seçti

IVECO Yetkili Satıcısı Öz Gözde 30 adet IVECO S-Way satışına imza attı. Öz Gözde Otomotiv’in Ankara Şubesi’nin gerçekleştirdiği satışta...

Jazz’ın yeni “Crosstar” versiyonu tanıtıldı…

Honda, yeni nesil Jazz ile birlikte daha çok "crossover" tasarımından hoşlanan kullanıcılara hitap eden yeni "Crosstar" versiyonunu da ürün...

Türkiye’nin en eski yedek parça şirketlerinden MOTOR AŞİN, otomotiv yan sanayisinin geldiği noktaya ışık tuttu. “60’lı yılların sonunda ülkemizde başlayan otomobil üretimiyle birlikte zamanla yurt dışına bağımlılığı önemli oranda azaltan yedek parça sektörü, bugün 9 milyar dolar seviyesinde üretim değeri oluşturabilecek potansiyele erişti.” ifadelerine yer veren MOTOR AŞİN CEO’su Saim Aşçı, “70’lı yılların hemen başında iki elin parmaklarını geçmeyecek sayıda olan yedek parça üreticilerimiz, bugün 150’den fazla ülkeye ihracat yaparak Türkiye’mize çok ciddi katma değer sağlayacak pozisyona ulaştı. Artık dünya çapında bilinen hemen her araçta biz varız, her parçada biz varız.” dedi.

Ülkemizin otomotiv yan sanayi ve yedek parça sektörünün gösterdiği büyük gelişim serüvenini paylaşan MOTOR AŞİN, ülke çapında 150 bin kişiye direkt, 750 bin kişiye indirekt biçimde istihdam sağlayan pazarın potansiyeline ışık tuttu.

60 yıl önce 170 bin olan taşıt sayısı 28 milyona koşuyor

Döviz kıtlığının yaşandığı 1980 öncesinde, taşıt araçları imalat sektöründe yerli muhteva oranının arttırılması, ithalatın kısılarak talebin yerli parça üretimiyle karşılanması ve azami döviz tasarrufu sağlanması, otomotiv yan sanayinin ve yerli yedek parça pazarının desteklenmesine yönelik başlıca amaçları oluşturdu. Bu süre içinde, ülkemizde imal edilen her türlü motorlu araç, otomotiv yan sanayinin gelişmesini de sağlamış ve üretilen milyonlarca araçta yerli katkı oranı yüzde 90’ları aşarken, bazı parçalar, otomotiv yan sanayinde günün teknolojisine uygun olarak yapılan yatırımların da katkısıyla üretildi.

 Yan sanayi ve yedek parça sektöründe 1000’in üzerinde şirket faaliyet göstermesine rağmen, kabul edilebilir üretim standartlarına sahip, taşıt araçları imalat sanayine direkt olarak orijinal parça imal eden, uluslararası pazarlarda rekabet ederek ihracat yapan firma sayısının 350 civarında olduğunu belirten MOTOR AŞİN CEO’su Saim Aşçı, “60 yıl önce yaklaşık 170 bin olan taşıt sayısı bugün 28 milyon adete koşuyor, araç sayısındaki artış direkt olarak yedek parça ihtiyacını da artırdı, gelişim hızını yükseltti. Bugün sektörde faaliyet gösteren şirketler genellikle İstanbul, Konya, Bursa veİzmir’de yoğunlaşmış durumda.Bölgesel bazda değerlendirildiğinde, firmalarının yüzde 75’inin Marmara, yüzde 13’ünün Ege ve yüzde 7’sinin İç Anadolu, yüzde 5’inin de diğer bölgelerde bulunduğu görülmektedir.” açıklamasını yaptı.

150’den fazla ülkeye ihracat, 9 milyar dolar üretim potansiyeli

“60’lı yılların sonunda ülkemizde başlayan otomobil üretimiyle birlikte zamanla yurt dışına bağımlılığı önemli oranda azaltan yedek parça sektörü; otomotiv yan sanayinin üretim kapasitesi, taşıt araçları imalat sektörünün yüzde 80 kapasite kullanımında çalışması ve ülkemizde imal edilen araçlarda yüzde 60 yerli parça kullanımının sağlanması halinde bugün 9 milyar dolar seviyesinde üretim değeri yaratabilecek potansiyele erişti. Otomotiv yan sanayimizin yılda 5,4 milyar dolarlık katma değer, 3 milyar dolarlık ihracat geliri, 450 milyon dolarlık yatırım potansiyeli mevcut.” ifadelerine yer veren MOTOR AŞİN CEO’su Saim Aşçı, “70’lı yılların hemen başında iki elin parmaklarını geçmeyecek sayıda olan yedek parça üreticilerimiz, bugün 150’den fazla ülkeye ihracat yaparak Türkiye’mize çok ciddi katma değer sağlayacak pozisyona ulaştı. Artık dünya çapında bilinen hemen her araçta biz varız, her parçada biz varız.” dedi.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...