Yanlış Bilgi Yüz Binlerce TL Masrafa Yol Açıyor

®
Çok Okunanlar

Otokar’dan Yaza Özel “Servis Kampanyası”

Türkiye'nin otomotiv üreticisi Otokar, otobüs ve kamyon sahipleri için özel olarak "Otokar Servis Kampanyası"nı başlatıyor. 17 Temmuz-16 Ağustos tarihleri...

Gen-3 en son ADAC testinde en yüksek dereceyi elde etti

Goodyear Vector 4seasons Gen-3, en son ADAC testinde en yüksek dereceyi elde etti Goodyear lastikleri olağanüstü kilometre performansı ve mükemmel...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik...

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara...

Eurorepar Car Service’in Avrupa’daki En Büyük 6’ncı Pazar

Çok Markalı Bakım Sektörünün Yaygın Şirketi, Eurorepar Car Service, 2025’te 75 Şehirde 300’den Fazla Servis Noktasına Ulaşacak! Eurorepar Car...

Fiat Grande Panda 2025 Red Dot Tasarım Ödülü

FIAT'ın yeni küresel ürün gamının ilk modeli olan Grande Panda, 2025 Red Dot Ödülleri’nde özgün ve yenilikçi iç ve...

Stellantis Pro One’ın Yeni Aracı Cargo Box, Van ve Hobi

Stellantis Pro One İtalya’daki Atessa Fabrikası’nda Cargo Box BEV Üretimine Başladı!  Stellantis Pro One’ın Yeni Aracı Cargo Box, Van...

“Şanzıman Yağı Diyip Geçmeyin” Yanlış Bilgi Yüz Binlerce TL Masrafa Yol Açıyor!

Dünyanın lider madeniyağ üreticilerinden Motul, araç sahiplerini bilinçlendirmeye devam ediyor. Birçok otomobil markası, şanzıman yağı için “lifetime” ibaresine yer verdiği için tüketiciler arasında yağın “ömürlük” olduğu algısı var olsa da, şanzıman tipi fark etmeksizin 5 yıl veya 60 bin kilometrede bir değiştirilmesi gerekiyor.

Özellikle şehir içinde sık kullanılan otomatik şanzımanlı araçlarda yağ değişimi gerçekleştirilmediği takdirde marka ve modele bağlı olarak yüz binlerce TL’yi bulabilecek arızaların ortaya çıkacağına dikkat çeken Motul uzmanları, doğru aralıklarla yağı yenilenen şanzımanın 20 yıl ve hatta kullanıma bağlı biçimde, kronik bir problemi olmadığı takdirde daha uzun yıllar arıza çıkarmadan görevini yerine getirebileceğini açıklıyor. 1853 yılından bu yana hem motorlu taşıtlar hem de endüstriyel tesisler için madeniyağ geliştiren Motul, 27 milyon araç sahibini ilgilendiren önerilerde bulundu. Yıllar içinde birçok araç üreticisinin şanzıman yağları için kullandığı “lifetime” ibaresinin yanlış algılandığı konusunda uyarıda bulunan uzmanlar, yağın “ömürlük” olmadığına ve çok ciddi onarım masraflarının ortaya çıkabileceğine dikkat çekti.

Otomobil markaları tarafından ifade edilen “kullanım ömrü boyunca yağ değişimine ihtiyaç yok”ibaresinin sadece ilk 5 yılı kapsadığını belirten Motul, birçok premium otomobile şanzıman üreten şanzıman üreticilerinin dahi 5 yıl veya 60 bin kilometrede bir değişim önerdiğini söylüyor.

Yağı değişmeyen şanzımanda hasar ağır oluyor

Yağ değişimi yapılmamış şanzımanlarla ilgili tespitlerini aktaran Motul uzmanları“Zamanla vuruntulu çalışma başlar, vites geçişleri daha hissedilir olur, dişlilerin çapakları yağa karışır ve bu çapaklar sürekli olarak dişlilerin içerisinde dolaşmaya devam ederek dişlilere zarar verir.Islak kavramalı otomatik şanzımanlarda ise balata tozlarışanzıman yağını kirletir. Kirlenen bu yağ zamanla özelliklerini kaybeder. Normalde şanzımanlar çok uzun ömürlü sistemler.Ancak bakımları düzgün yapılmadığı için 5 yıl içinde ağır hasarlar çıkarabiliyorlar.Bu hasarlar marka ve modele bağlı olarak yüz binlerce TL’yi bulabilecek masraflara yol açıyor. Düzenli olarak yağı değişen bir şanzıman ise20 yıl ve hatta kullanıma bağlı biçimde, kronik bir problemi olmadığı takdirde daha uzun yıllar boyunca hiçbir arıza vermeden görevini yerine getirebiliyor.” diyor.

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...