Yıl sonuna kadar 2,5 aylık sürede 35-40 bin C-HR üreteceğiz.”

®
Çok Okunanlar

Time Dergisi, Goodyear Eagle-360’ı, 2016’nın En İyi Buluşları Arasında Gösterdi

İlk kez 2016 Cenevre Fuarı’nda görücüye çıkan Eagle-360, ileriye dönük bir konsept olmanın yanı sıra Goodyear'ın inovasyon stratejisinin ve...

Test Sürüşü: Körfez Pistinde Yeni Renault Clio 200 EDC RS

“YENİ RENAULT CLİO RS 200 EDC” Enerjimiz Tavan Yaptı… ESP açık olsa dahi her şey yolunda… Özellikle Körfez Pistinde test ettiğiniz...

BMW iX Kuzey Burnu’nda aşırı dayanıklılık testinde

BMW Group'un yeni teknoloji amiral gemisi, sürüş ve süspansiyon sistemleri için yoğun bir ayarlama programını tamamlıyor.... Lansmanından bir yıl önce,...

2018 Los Angeles Auto Show®…2

https://www.youtube.com/watch?v=MM-EffYgxg4

Sakarya’nın Arifiye ilçesindeki fabrikada Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fatih Kacır’ın katılımıyla düzenlenen Yeni Toyota C-HR PHEV Hattan Çıkış Töreni’nin ardından Toyota yöneticileri, basın mensuplarıyla bir araya geldi.

Yeni nesil C-HR hakkında detaylı bilgiler paylaşan Şahin, “Gelecek yılki üretimimiz 140 bin. Bu yıl da yeni başladık. Yıl sonuna kadar 2,5 aylık sürede 35-40 bin C-HR üreteceğiz.” dedi.

Malzeme tedariki konusunda bir sorun yaşamadıklarını, üretimi etkileyen bir durum olmadığını belirten Şahin, yeni nesil C-HR’ın iç pazarda yakında tanıtımının yapılacağını, gelen talebi karşılamayı arzuladıklarını ifade etti.

Şahin, fabrika üretiminin yüzde 90’ının ihraç edildiğini aktaran Şahin, Avrupa’da C-HR’ın bilinirliğinin ve müşterisinin çok olduğunu, halihazırda bekleyen müşterilerin bulunduğunu kaydetti. Araçta kullanılacak bataryanın üretiminden bahseden Şahin, “Batarya üretim hattı otomobil üretim hattına pek benzemiyor. Batarya, çok daha hassas, güvenli ve dikkatli yapılması gereken bir süreç. Hattımızı planlarken öyle bir hat yaptık ki bir boyahane kadar toz hassasiyetine önem verdik, tamamıyla tozdan izole edilmiş bir süreç dizayn ettik. Hiçbir riske maruz kalmayacak şekilde üretim planlamasını, tasarlamasını yaptık. Ürettiğimiz bataryaların kalitesine güveniyoruz çünkü bu hattı tasarlarken çok dikkat ettik, hiçbir yatırımdan kaçınmadık.” diye konuştu.

Firmanın Sakarya’daki fabrikasının yüzde 100 Toyota sermayesi olduğuna işaret den Şahin, “Toyota’nın böyle bir aracı, global ölçekte sadece Türkiye’de üretmesi ve buradan 150 ülkeye ihraç etmesi, bu pazarlara ilave pazarlar katması, aslında bize olan güvenin, dolaylı olarak Türkiye’ye olan güvenin bir göstergesi.” ifadesini kullandı.

Şahin, üretimdeki yerlilik oranına değinerek, şunları kaydetti:

“Yerlilik oranı hacim bazında yüzde 90, değer bazında da yüzde 50’nin üzerinde. Her yeni tasarladığımız araçta yerlilik oranını artırıyoruz. Her yeni projeyle Türkiye’ye yeni firmalar kazandırıyoruz, yeni parçaları Türkiye’de üretiyoruz. Dolayısıyla yerlileşme konusunda Toyota, herkes ne kadar yerliyse biz de o kadar yerliyiz, fazlasıyla yerliyiz, ayrıca da milliyiz.”

Şahin ayrıca, üretim sürecinde çip kaynaklı herhangi bir sıkıntı ön görmediklerini sözlerine ekledi.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...