MTAA, çıraklık teşvik kesintilerinin otomotiv beceri eksikliklerini derinleştireceği konusunda uyardı

®
Çok Okunanlar

İnci’den Akıllı İSG Teknolojileri İçin Açık İnovasyon Çağrısı

İnci Holding’in açık inovasyon programı İnci Radar, global jant üreticisi Maxion İnci Jant Grubu iş birliğiyle, üretim ve lojistik...

Petlas Genel Müdürü Hakan Yalnız Global Değerlendirmeleri

Türkiye’nin lider lastik üreticisi Petlas, hem üretimde hem de ihracat alanında başarılı bir yılı daha geride bırakıyor. 2026’da kuruluşunun...

Test Sürüşü: Opel Frontera 1.2 Hibrit 136Hp e-DCT6 Otomatik

Stellantis otomotiv grubuna ait yeni üretilen ve Türkiye pazarına yeni girişi olan markanın Suv modeli Opel Frontera 1.2 hibrit...

İnci Holding’in Geleneksel Cevdet İnci Onur Gecesi…

İnci Holding'in geleneksel yıl sonu etkinliği Cevdet İnci Onur Gecesi, grup şirketleri çalışan ve eşlerinden oluşan 600’ü aşkın katılımcıyla...

DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Premium segmentin en yenilikçi markası DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda dövme metal kaplı duvarlara sahip yeni stand tasarımıyla en...

Avrupa Komisyonu’nun Otomotiv Paketi “Made in EU”

Avrupa Komisyonu, Avrupa otomotiv sanayisini temiz ve rekabetçi bir yapıya dönüştürmeyi amaçlayan kapsamlı bir politika paketini kamuoyu ile paylaştı....

Alfa Romeo Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,9-18 Ocak tarihleri arasında ziyaretçilere kapılarını açacak Brüksel Otomobil Fuarı’na katılıyor. 5. salonda yer alacak...

motor Avustralya Esnaf Birliği (MTAA), Federal Hükümetin temel çıraklık teşviklerini Ocak ayından itibaren yarıya indirme kararı aldığını açıkladı 2026 Otomotiv endüstrisindeki kritik iş gücü eksikliklerinin daha da kötüleşmesi riskleri.

Değişikliklere göre, işverenlere yönelik Öncelikli İşe Alma Teşviki 5.000 Dolardan 2.500 Dolara düşerken, çıraklara yönelik Avustralya Çırak Eğitimi Destek Ödemesi de 5.000 Dolardan 2.500 Dolara düşecek.

MTAA geçici genel müdürü Peter Jones, kesintilerin ülke çapındaki atölyelerin nitelikli teknisyen bulmakta zorlandığı bir dönemde geldiğini söyledi.

Jones, “Avustralya’nın dört bir yanındaki işverenler nitelikli otomotiv teknisyeni bulma konusunda benzeri görülmemiş zorluklarla karşı karşıya. Çıraklık eğitimini uygulanabilir hale getirmeye yardımcı olan teşviklerin kesilmesi, yalnızca bu krizi daha da ağırlaştıracak” diyor.

“Çıraklık yolu, işverenlerin yalnızca ücretlere değil, aynı zamanda denetim, eğitim süresi ve kaynaklara da ciddi yatırım yapmasını gerektiriyor. Bu teşvikler, işletmeleri bu adımı atmaya teşvik etmede çok önemliydi ve bunların yarıya indirilmesi tamamen yanlış sinyal gönderiyor.”

Jones, yalnızca temiz enerji ticaretine yönelik daha yüksek teşviklerin sürdürülmesinin sektörün acil ihtiyaçlarını yansıtmadığını söylüyor.

“Avustralya’nın geçişi elektrik Araçlar ilerliyor ama yavaş yavaş oluyor. İle elektrik Araçlar yeni araçların yalnızca yüzde onunu oluşturuyor global“>araba Satışlarda servis ve onarım gerektiren araçların büyük çoğunluğunu geleneksel benzinli ve dizel modeller oluşturuyor” diyor.

“Geleneksel otomotiv ticaretine verilen desteği keserken, yalnızca temiz enerji çıraklık eğitimleri için daha yüksek teşvikleri sürdürmek, Avustralyalı sürücülerin şu anda ihtiyaç duyduğu gerçeklikle eşleşmeyen bir politika uyumsuzluğu yaratıyor.”

MTAA ve eyalet motor ticaret birlikleri ulusal düzeyde otomotiv kariyerlerini teşvik ediyor ve birçok işletmenin kariyerlerini planladığını söylüyor 2026 Mevcut destek yapısına dayalı olarak çıraklık alımı.

Jones, “Otomotiv işletmelerinin çoğunluğu, dar marjlarla faaliyet gösteren küçük ve orta ölçekli işletmelerden oluşuyor. Eğitim taahhütlerini mevcut desteğe göre planladılar ve bu ani azalma onları savunmasız bırakıyor” diyor.

İşgücü sıkıntısının sürücüler için doğrudan sonuçları olduğu konusunda uyardı.

“Tamir atölyeleri vasıflı işgücüne erişemediğinde bunun sonuçları, daha uzun rezervasyon süreleri, daha uzun onarım süreleri ve daha yüksek maliyetlerle her sürücü tarafından hissedilir. Beceri eksikliği sırasında çıraklık desteğinin azaltılması, sonuçta tüketicilere daha fazla maliyet getirecek sahte bir ekonomidir” diyor.

MTAA, Federal Hükümet’e kesintileri yeniden gözden geçirmesi ve politika düzenlemelerinin sektörün Avustralya’nın ihtiyaç duyduğu teknisyenleri eğitme yeteneğini desteklemesini sağlama çağrısında bulunuyor.

Jones, “Biz ayrıcalıklı muamele istemiyoruz; sektörün bu ülkenin ihtiyaç duyduğu işgücünü eğitme kapasitesini hem şimdi hem de gelecekte destekleyen politika tutarlılığı istiyoruz” diyor.

“Otomotiv sektörü, Avustralya’nın beceri tabanını oluşturmada üzerine düşeni yapmaya hazır ve istekli. Bunu etkili bir şekilde yapmamızı sağlayacak hükümet politikasına ihtiyacımız var.”



Automobile Magazine-AU

Diğer Haberler

Test Sürüşü: Opel Frontera 1.2 Hibrit 136Hp e-DCT6 Otomatik

Stellantis otomotiv grubuna ait yeni üretilen ve Türkiye pazarına yeni girişi olan markanın Suv modeli Opel Frontera 1.2 hibrit 136 beygir güç üreten otomatik...

JAECOO7 ile Islak Karlı ve Kaygan Zeminlerde

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken JAECOO, kış şartlarında da sürücülerin en iyi yol arkadaşı olmayı sürdürüyor. Isıtmalı koltukları...

Grande Panda’nın Hibrit Versiyonu Türkiye’de…

FIAT'ın yeni küresel ürün gamının ilk modeli olanGrande Panda,elektrikli versiyonunun ardından hibrit motor seçeneği ile Türkiye’de yollara çıktı.Grande Panda, salt elektrik gücü ile sıkışık...

17 yaşındaki Borusan Otomotiv Motorsport pilotu milli sporcu Ayşe Çebi

17 yaşındaki Borusan Otomotiv Motorsport pilotu milli sporcu Ayşe Çebi, Motul 2025 Türkiye Karting Şampiyonası'na damgasını vurdu...  13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez Pisti'nde yapılan 7....

Borusan Next’te Kredi Kartına 12 Taksitle İkinci El Otomobil

İkinci el otomobil pazarında şeffaf ve güvenilir hizmetin yanı sıra erişilebilir finansman imkanları sunan Borusan Next, Aralık ayı itibarıyla ikinci el otomobil ve motosiklet...

2025 yılının en başarılı MAN servisleri ödüllerini aldı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılı 2. Dönem Yetkili Servisler Toplantısı’nı 8–10 Aralık tarihleri arasında Antalya’da gerçekleştirdi. Servislerde teknik personelin eğitim seviyesinin...

İnci’den Akıllı İSG Teknolojileri İçin Açık İnovasyon Çağrısı

İnci Holding’in açık inovasyon programı İnci Radar, global jant üreticisi Maxion İnci Jant Grubu iş birliğiyle, üretim ve lojistik sahalarında iş sağlığı ve güvenliğini...

Alfa Romeo Sadece 63 Adetle Sınırlı Giulia ve Stelvio Quadrifoglio

Alfa Romeo Sadece 63 Adetle Sınırlı Giulia ve Stelvio Quadrifoglio Collezione Tanıttı Tarzın ve tutkunun markası...

Maserati, Brüksel Otomobil Fuarı’nda 100. Yıl

Maserati Brüksel Otomobil Fuarı’nda “Tridente Yılı”nı Onurlandıracak Dünyanın önde gelen süper spor otomobil üreticilerinden Maserati, Brüksel...

Stellantis’te Pro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak

Stellantis’tePro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak...  Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, Pro One iş...

Opel Brüksel Otomobil Fuarında Yeni Astra Dünya Prömiyeri

Üstün sürüş keyfini Alman mühendisliği ile bir araya getiren Opel, 9–18 Ocak tarihlerinde düzenlenecek Brüksel...

V8 motorlu yeni 2+ coupe GT modeli Amalfi

Ferrari, ön-ortadan konumlandırılmış çift turbo V8 motorlu yeni 2+ coupé GT modeli Amalfi ile dikkatleri...

Yeni Astra ve Astra Sports Tourer tanıtıldı…

Daha Keskin, Daha Modern ve Daha Sürdürülebilir: Yeni Opel Astra Tanıtıldı...  Sahip olduğu üstün Alman teknolojisini...

Alfa Romeo Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,9-18 Ocak tarihleri arasında ziyaretçilere kapılarını açacak Brüksel Otomobil Fuarı’na katılıyor....

DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Premium segmentin en yenilikçi markası DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda dövme metal kaplı duvarlara sahip...

Efsanevi hikayelerle dolu İkonların İkonu Phantom’un 100 yılı

Rolls-Royce Motor Cars, 2025 yılı boyunca, markanın zirve ürünü ve lüks tarihinin en ikonik isimlerinden...

Škoda 130 Yıllık Tarihinin Efsaneleşmiş Modelleri…

Otomotiv sektöründeki 130. yıl dönümünü kutlayan Škoda, markanın köklü mirasını ve sanayi geçmişini gözler önüne...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...