Motus-E, il nuovo Pacchetto Ue spinge la diffusione delle colonnine di ricarica

®
Çok Okunanlar

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolar

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolardan işlem görüyor. Dün 63,79 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 62,33...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj, müşteri deneyimi odaklı yaklaşımı...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik...

JAECOO’nun Küresel Satışları Kasım Ayında 43 Bin Adedi Aştı

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA & JAECOO markaları, kasım ayını rekor seviyede...

Defender Dakar’a meydan okuyor…

Defender, motor sporunda yeni bir sayfa başlatıyor: Defender Rally bölümü, markanın Ocak 2026'da ilk kez Dakar'a başlayacağı Defender Dakar...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu....

Küçük elektrikli crossover Chevrolet üretime girdi

Chevrolet Spark EUV'nin üretimi Brezilya'da PACE sahasında başladı. General Motors, Brezilya'da Chevrolet Spark EUV kompakt elektrikli crossover'ın üretimini resmen...

Motus-E accoglie con favore le
proposte dello European Grids Package volte anche a snellire gli
iter autorizzativi per le infrastrutture di ricarica per i
veicoli elettrici. “Pur in assenza di impegni finanziari
concreti, il Pacchetto reti presentato oggi dalla Commissione Ue
prevede una serie di disposizioni molto utili per la diffusione
delle infrastrutture di ricarica nell’Unione”, commenta il
presidente Fabio Pressi.
   
Prassi auspica che con l’approvazione definitiva e il
recepimento della normativa aggiornata si possa finalmente
superare uno dei principali ostacoli osservato in Italia per lo
sviluppo del settore. Gli interventi illustrati a Bruxelles
mirano a semplificare e velocizzare le procedure di
autorizzazione e connessione alla rete delle stazioni di
ricarica, con l’obiettivo di ridurre sensibilmente i tempi di
attivazione delle infrastrutture a beneficio dei cittadini. In
particolare, la proposta prevede un significativo contenimento
degli ostacoli amministrativi per le connessioni sotto i 100 kW
di potenza, mentre è consentito un procedimento di massimo 6
mesi per ottenere il via libera alle connessioni con potenze
superiori. Inoltre, fino al raggiungimento degli obiettivi
europei sulla neutralità climatica, le colonnine di ricarica
dovranno essere annoverate tra le infrastrutture di interesse
pubblico prevalente. “Velocizzazione e digitalizzazione degli
iter autorizzativi incontrano una delle priorità segnalate per
il nostro Paese da Motus-E anche nel recente Manifesto della
Ricarica”, ricorda Pressi, “insieme alla necessità di ridurre i
costi di approvvigionamento energetico in capo agli operatori,
di garantire la copertura totale delle reti autostradali, di
estendere la durata delle concessioni e di assicurare una
centralizzazione nazionale per la pianificazione di questa
infrastruttura. L’approvazione e il pieno recepimento in Italia
del Pacchetto Ue rappresenterà un importante passo nella giusta
direzione, ma c’è ancora molto da fare”. Più cauto il giudizio
sugli indirizzi di Bruxelles per le infrastrutture di ricarica
dei privati cittadini: “Allo stato – conclude Pressi – il
Pacchetto non fornisce ancora un quadro adeguatamente chiaro sui
requisiti e gli obiettivi per le specifiche categorie di
edifici”.
   

Automobile Magazine – Italia

Diğer Haberler

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın iddialı ticari modelleri Zafira ve...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten yanmalı motorlara onlarca yıl taptıktan sonra, Ferrari'yi heyecan verici...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu. Bu durum, elektrikli araçların ömrüyle...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor. Bu sayede artan maliyetler ve...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli Araç ÖTV'sinin Nisan 2028'de başlayacağını duyurdu.  Elektrikli...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla gelişiyor. Küresel çevre dostu eğilimlere...