Çevre yollarının trafiğinde, sanayi bölgelerinin otoparklarında, tarihi merkezlerin hayatına damgasını vuran teslimatlarda. Tekerlekler üzerinde hareket eden ve ekonominin omurgasını oluşturan İtalya, hafif ticari araç ekosisteminin gerçek ağırlığını ilk kez ölçen yeni bir analizle ortaya çıkıyor. SDA Bocconi’nin Ford Italia için gerçekleştirdiği örnek olay çalışmasına göre sektör, ulusal GSYİH’nın yüzde 4,9’una denk gelen 108 milyar avroluk katma değer üretiyor ve “kamyonet yoğun” faaliyetlerde 1,53 milyon istihdamı destekliyor. Avrupa ölçeğinde 860 milyara ulaşan bir boyut, ideal olarak bu “Van Eyaletini” Birlik içindeki GSYİH açısından altıncı sıraya yerleştiriyor. Rapor, üretken ve toplumsal dönüşümlerden geçerek yollarda çalışmanın sembolü haline gelen bir model olan Transit’in altmışıncı yıldönümünde geliyor. Ford Italia CEO’su Marco Buraglio, “Bu veriler, ekonominin gerçek omurgası olan bir sektörün merkeziliğini doğruluyor” diyor. Transit’in 60. yılını kutlamak, bu dünyayı kutlamak anlamına geliyor”. Üç ticari araçtan birinin Ford olduğu Lombard rekoru da bölgeyle bağlantıyı güçlendiriyor. Araştırma, sektörün hiçbir şekilde marjinal olmadığını vurguluyor. SDA Bocconi profesörü Carlo Alberto Carnevale Maffè, “Bu bir niş sektör değil, üretim sisteminin omurgasıdır” diyor. Ticari araçların evriminin “ekonomik dokudaki değişiklikleri yansıttığını ve mobil çalışma kavramını yeniden tanımlayan üç dinamiği gösterdiğini” açıklıyor. Bunlardan ilki, günümüzde işletmeler için hem ekonomik hem de çevresel değer kazanan ekolojik geçiştir. ZTL’lerin yaygınlaşmasıyla elektrik stratejik bir yatırım haline geliyor: Araştırmalar, enerji maliyetlerindeki azalma (%-70) ve bakım (%-40) sayesinde E-Transit gibi modellerle üç yılda 12.000 Euro’ya kadar tasarruf sağlanabileceğini bildiriyor. İkinci trend, tahmine dayalı telematiğin arızaları öngördüğü ve makine aksama süresini %60’a kadar azalttığı dijital trenddir. Artık önemli olan yalnızca araçlar değil, sağladığı hizmettir: üretkenlik ile operasyonel sürekliliği birbirine bağlayan “hizmetleştirmeye” yönelik bir hareket. Son olarak üçüncü değişiklik yaşam tarzlarıyla ilgilidir. Minibüs artık sadece bir çalışma aracı değil, aynı zamanda çok yönlü bir mobilite platformudur. Profesyonel şasi üzerine inşa edilen karavanlardaki patlama, ticari aracın aynı zamanda bir eğlence ve göçebe turizmi aracı haline geldiği, seyahatle bağlantılı yeni bir hayal gücünün habercisidir. Bu esnekliği desteklemek için üç seviyeli modüler bir mimari mevcuttur: 5 tona kadar şasili mekanik; dokunmatik ekran aracılığıyla gelişmiş programlamaya olanak tanıyan yazılımla mantıksal; Bir Transit’i ambulansa, atölyeye veya soğutmalı bir araca dönüştürebilen 200’den fazla Avrupalı üstyapıcıdan oluşan bir ağ ile kurumsal bir kuruluştur. İlk çıkışından altmış yıl sonra, Transit daha geniş bir evrimi temsil ediyor: kendisini reel ekonomiyi desteklemekle sınırlamayan, ekonomik sürdürülebilirlik ve dijital verimliliğe dayalı yeni öncelikleri tanımlayan bir sektörün evrimi. Araştırmaya göre, ülkenin ilerlemesinde giderek daha merkezi hale gelen bir sektörün gelecekteki rekabet gücüne yön verecek iki sütun.
Otomobil Dergisi – İtalya
Automobile Magazine – Italia























