Merz dice no a stop auto da 2035, ok da Stellantis

®
Çok Okunanlar

Yeni Ope lMokka GSE 2025 Altın Direksiyon Ödülü

Opel MokkaGSE'ye Altın Direksiyon Ödülü...  Alman otomobil üreticisi Opel, kısa bir süre önce tanıttığı yüksek performanslı elektrikli aracı Mokka GSE...

Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi

Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu’ndan Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi  IC Altyapı Grubu bünyesinde faaliyetlerini sürdüren Yavuz Sultan...

Citroën’in hafif ticari araç modellerinde ayrıcalıklı fırsatlar

Citroën’in tasarım, pratiklik ve modülerliğin yanı sıra 1.5 BlueHDI 130HP yeni nesil motoru sayesinde performans ve verimliliğiyle deöne çıkan...

BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor

Borusan Otomotiv’den BMW Modellerinde Aralık Ayı Fırsatları  Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor. Takas...

MAN, sabit kalan pazarda satışlarını %10 artırdı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılında siyasi ve ekonomik gelişmelere bağlı olarak dalgalanmaların yaşandığı kamyon pazarında, satışlarını...

Stellantis ve Bolt’tan Avrupa’da Sürücüsüz Mobilite

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, sürücüsüz mobilitenin yaygınlaşması için Bolt ile iş birliğine imza attı. Stellantis’in AV-Ready Platforms™...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk olan EV36Zero planını hayata...

La Germania scende di nuovo in
campo contro l’obbligo di zero emissioni per le auto nuove a
partire dal 2035. Il cancelliere tedesco Friedrich Merz ha
scritto una lettera alla presidente della Commissione europea
Ursula von der Leyen per invitare le istituzioni comunitarie a
rivedere la data limite che imporrebbe all’intero comparto
automobilistico una virata verso la conversione all’elettrico.
“Il governo federale è convinto che questo approccio
tecnologicamente neutro per i veicoli di nuova immatricolazione
– spiega Merz – ci consentirà di raggiungere i nostri obiettivi
climatici complessivi. Dobbiamo considerare le emissioni
dell’intero parco circolante, cioè sia delle nuove
immatricolazioni sia dei veicoli già esistenti. Esiste ancora un
potenziale di riduzione delle emissioni nel parco attuale. Le
quote di miscelazione dei carburanti sintetici e dei
biocarburanti avanzati dovrebbero essere adeguatamente
aumentate. Anche i biocarburanti tradizionali devono continuare
a svolgere il loro ruolo”. Una posizione apprezzata da
Stellantis. “Accogliamo con favore tutte le misure che
favoriscono un ritorno rapido e sostenibile alla crescita
dell’industria automobilistica europea” commenta il responsabile
europeo Emanuele Cappellano. Intanto a Termoli, dove non è
mai partita la realizzazione della Gigafactory, mille lavoratori
sono scesi in piazza in difesa dello stabilimento di Stellantis:
hanno partecipato alla manifestazione operai, famiglie,
lavoratori dell’indotto, oltre ai sindaci del Basso Molise e al
presidente del consiglio regionale Quintino Pallante. “Sono
stati spesi centinaia di milioni di euro ma le auto elettriche
circolanti in Italia sono l’1 per cento. Termoli e il Molise
rischia di perdere 2.500 posti di lavoro con l’indotto, il più
colpito da questa crisi. Noi non li abbandoneremo. Non
accetteremo che il Molise diventi un museo industriale” ha detto
il segretario nazionale della Uilm, Rocco Palombella. “Questa
transizione è fallita. Aspettiamo la decisione che verrà presa
il 10 dicembre prossimo, dove auspichiamo che l’Ue ne prenda
atto. Devono riportare i motori sulle macchine. Bisogna
ripartire dai veicoli ibridi non per abbandonare la transizione
ma per farla con intelligenza” ha affermato il coordinatore
nazionale automotive della Fim-Cisl, Stefano Boschini. “Dopo la
presentazione della 500 ibrida a Torino ci sarà un po’ di lavoro
nel 2026 a Termoli. Ci sono le condizioni per creare
un’opportunità per quanto riguarda gli endotermici e i motori
ibridi” ha aggiunto il segretario nazionale della Uglm Antonio
Spera.
   

Automobile Magazine – Italia

Diğer Haberler

Batı Afrika Lojistik Ekosistemine Ford Trucks’tan Güçlü Yatırım

Ford Trucks’ın büyüyen Batı Afrika lojistik ve taşımacılık sektöründeki varlığı... Ford Trucks, Salvador Caetano Grubu’nu ithalatçı olarak atayarak Senegal pazarına resmi olarak giriş yaptı. Bu...

Borusan Otomotiv Ev Sahipliği Yaptı

9. İstanbul Ekonomi Zirvesi’nin ‘Sürdürülebilir Geleceğe Ortak Yolculuk’ panelinde konuşan Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik, otomotiv endüstrisinin tarihinin en büyük dönüşümünü yaşadığını...

MAN, sabit kalan pazarda satışlarını %10 artırdı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılında siyasi ve ekonomik gelişmelere bağlı olarak dalgalanmaların yaşandığı kamyon pazarında, satışlarını artırmayı başardı. Filo satışlarında hem...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk olan EV36Zero planını hayata geçiriyor.  Yeni LEAF’in Birleşik Krallık’ta...

MYZ Co Charge 1 yılda 5 ton karbon salımını önledi

Zeren Group’un elektrikli araç sarj operatörü MYZ Co Charge, Türkiye genelinde 12 lokasyonda kurduğu 54 ünitelik şarj altyapısıyla son 1 yılda 5 tonun üzerinde...

Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi

Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu’ndan Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi  IC Altyapı Grubu bünyesinde faaliyetlerini sürdüren Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre...

BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor

Borusan Otomotiv’den BMW Modellerinde Aralık Ayı Fırsatları  Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor. Takas desteği, özel finansman koşulları ve...