Keating Supercars, la meteora della marca britannica che voleva sfidare Bugatti

®
Çok Okunanlar

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu....

Citroën,ikinci nesil C5 Aircross modeli Türkiye’de

Konforu ön planda tutan yenilikçi ve yüksek teknolojili modelleriyle otomotiv tarihinin en köklü üreticilerinden olan Citroën,ikinci nesil C5 Aircross...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon...

Elektrikli araç şarj tarifelerinde “esnek fiyatlandırma”

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), elektrikli araç şarj hizmeti tarifelerinde esnek fiyatlandırmaya imkan sağlayacak düzenlemeler üzerinde çalışmalarını hızlandırdı. Bu çerçevede...

VW ID.4’te olası batarya kusuru: 2023–2024 için geri çağırma

Volkswagen ID.4’ün 2023-2024 modelleri, yüksek gerilimli bataryada olası üretim kusuru nedeniyle geri çağırılıyor. Volkswagen Group of America, 2023 ve...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor....

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT, bunlara TKPAY iş birliği...

La recente storia dell’automobile, e soprattutto dei piccoli costruttori di modelli sportivi, è costellata di meteore. Aziende che si sono prepotentemente presentate sulla scena mondiale, che hanno stupito con prestazioni (o spesso promesse di super-prestazioni) e innovazioni tecnologiche spinte. E che nel giro di pochi anni e dopo poche unità prodotte e vendute, hanno dovuto interrompere l’attività.
 

 
    È il caso della britannica Keating Supercars che venne fondata nel 2007 da Anthony Keating, originario di Manchester e laureato in ingegneria elettromeccanica, che immaginando di poter entrare nell’esclusivo club dei produttori di modelli sportivi ad altissime prestazioni presentò il modello TKR annunciando un prezzo di 660mila dollari per la versione base.     La TKR era una berlinetta (che utilizzava parti di provenienza Pagani Zonda e Saleen S7) dotata di un V8 biturbo 7.0 che metteva a disposizione una potenza (dichiarata) di 2.002 Cv. La promessa era quella di superare le prestazioni della bugatti e per rafforzare Questo concetto Keating utilizzò un esemplare ‘modificato’ per raggiungere i 420,1 km/h sul lago salato di El Mirage, in California.     Come racconta un raro catalogo della Keating, della TKR erano state ipotizzate anche due varianti aspirate più ‘tranquille’ con 400 e 500 Cv, due turbo da 520 e 650 Cv e altre due versioni twin turbo – sempre basate sui motori della serie Crate di GM – da 1.000 e 1.500 Cv.     L’impatto sul mercato non fu però quello atteso dal fondatore, tanto che della prima serie di supercar (oltre alla TKR le SKR e ZKR) tra il 2008 e il 2013 non vennero superate le 15 unità, compresi i prototipi di sviluppo, ben sotto al target che prevedeva prima 30 vetture all’anno, asticella poi spostata a 100 nei mesi successivi al debutto.     Nel 2017 Anthony Keating presentò a Top Marques di Monaco la Berus sviluppata assieme alla università britannica di Bolton e dotata di un motore (derivazione GM) fornito dalla Nelson Racing Engines di Chatsworth in California.     Questo concept prometteva in versione stradale una velocità massima di 370 km/h, ma – dopo un incidente avvenuto con il prototipo proprio alla Bolton University.e nonostante l’annuncio di una versione 100% elettrica – l’azienda iniziò rapidamente la sua fase discendente, fino alla liquidazione nel 2021.

Automobile Magazine – Italia

Diğer Haberler

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda 300.000'e kadar batarya sistemi monte...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB Volkswagen'in elektrikli araç tarifelerinden muafiyet...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın iddialı ticari modelleri Zafira ve...