İsveç’in Göteborg kentini seçti…

®
Çok Okunanlar

Tamamen elektrikli yeni GLC: Sürüş keyfi ve verimlilikten ödün vermiyor

Uzun yıllardır GLC, Mercedes-Benz'in en popüler modeli olarak dünya çapında markanın en çok satan modeli olarak zirvede yer alıyor....

TransAnatolia Rally Raid’de 2.190’km’lik Zorlu Mücadele Sona Erdi

Anadolu’nun muhteşem coğrafyasında 15.kez koşulan Uluslararası rally raid yarışı TransAnatolia sona erdi. 30 Ağustos’ta Bursa’dan start alan 2.190 km’lik...

Otomotivde Patent Savaşları Kızışıyor…

Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte otomotiv endüstrisi dünyada köklü bir değişim sürecinden geçiyor. Çinli üreticilerin teknoloji geliştirme hızının küresel dengeleri...

Benzinli Motorlarda Yeni Dönem Platform İş Birlikleri Hızlanıyor

Küresel otomotiv endüstrisinde içten yanmalı (ICE), hibrit ve elektrikli (EV) ürün stratejileri yeniden şekillenirken, üreticiler maliyet ve regülasyon baskısını...

Volvo Cars ve Northvolt, 2025 yılında faaliyete geçirmeyi planladıkları yeni batarya üretim tesisi için İsveç’in Göteborg kentini seçti.

Volvo Cars ve Northvolt, 2025’te faaliyete geçecek ve 3.000 kişiye istihdam sağlayacak yeni bir batarya üretim tesisi kurmak için İsveç’in Göteborg kentini seçti. Tesis, her iki şirketin Aralık ayında açıkladığı, 30 milyar SEK’lik Ar-Ge merkezi yatırımının bir parçası olacak.

Kurulacak yeni tesis ve Northvolt ile oluşan yakın bağların, Volvo Cars’ın elektrifikasyon stratejisini önemli ölçüde güçlendirmesi bekleniyor. Volvo Cars, 2030 yılı itibariyle sadece tam elektrikli otomobiller üretip satmayı hedefliyor.

Tesisin inşaatı 2023’te başlayacak olup, yeni nesil tam elektrikli Volvo ve Polestar otomobillerde kullanılmak üzere özel olarak geliştirilmiş, son teknoloji pil hücreleri üretilecek.

Yılda 50 gigawatt saate (GWh) kadar potansiyel yıllık hücre üretim kapasitesine sahip olacak tesis, böylelikle yaklaşık yarım milyon otomobile batarya tedarik edebilecek.

Göteborg, Torslanda’da kurulacak olan tesisin konumu, Volvo Cars’ın en büyük otomobil fabrikasına direkt bir rota üzerinde ulaşımı olması, güçlü ve yenilenebilir enerji tedariki boru hattı bulunması, ilgili iş yeterliliklerine sahip olması, altyapıya erişimi olması, hem Volvo Cars’ın hem de Northvolt’un Ar-Ge birimlerine yakın olması gibi bir çok önemli avantajlar sunuyor.

Volvo Cars CEO’su Håkan Samuelsson, “Northvolt ile pil hücresi üretimindeki ortaklığımız, elektrifikasyon konusundaki stratejik hedeflerimizin anahtarıdır. Premium elektrikli otomobil segmentinde lider olmaya ve 2030 yılı itibarı ile sadece tam elektrikli otomobiller satmaya kararlıyız” dedi.

Northvolt’un Kurucu Ortağı ve CEO’su Peter Carlsson, “Bu devasa tesisi Göteborg’da kurmak, hem dünyanın en dinamik otomotiv bölgelerinden birini dönüştürmeye devam etmek hem de sürdürülebilir bataryaların lider ve küresel tedarikçisi olmak için belirleyici bir harekettir” dedi.

Volvo Cars ve Northvolt arasındaki ortaklığın temel ilkesi sürdürülebilir üretim olduğundan, tesis, bölgedeki yenilenebilir enerji kapasitesini artırmaya odaklanan fosilsiz enerji ile güçlendirilecek, ayrıca döngüsellik ve kaynak verimliliğine öncelik veren mühendislik çözümlerini de bünyesine entegre edecek.

Volvo Cars ve Polestar’ın tam elektrikli modelleri için batarya üretimi, her bir otomobilin toplam yaşam döngüsü karbon emisyonlarının büyük bir bölümünü temsil ediyor.

Volvo Cars ve Polestar, sürdürülebilir batarya üretiminde lider bir marka olan Northvolt ile çalışarak ve üretimi Avrupa’daki üretim tesislerinin yakınında gerçekleştirerek, gelecekteki otomobilleri için batarya tedariğine ve üretimine atfedilebilecek karbon ayak izini önemli ölçüde azaltabilir.

Volvo Cars Mühendislik ve Operasyonlar Başkanı Javier Varela, “Yeni batarya üretim tesisimiz, tamamen iklim-nötr bir üretim ağına sahip olma hedefimizi destekleyecek ve gelecek yıllarda yüksek kaliteli batarya tedariğini güvence altına alacak. Northvolt ile ortaklığımız sayesinde, hammaddeden otomobilin tamamlanmasına kadar uçtan uca bir değer zincirinden de büyük ölçüde faydalanacağız ve otomobillerimizde optimum entegrasyon sağlayacağız” dedi.

Northvolt ve Volvo Cars arasındaki pil hücresi üretim ortak girişimi, Avrupa pil hücresi üretiminde önemli bir oyuncu olacak ve Avrupa’daki en büyük hücre üretim birimlerinden birini temsil edecek. Volvo Cars ve Northvolt, üretim tesisine liderlik etmesi için eski Tesla yöneticisi Adrian Clarke’ı atadı.

2022’de faaliyete geçecek olan Ar-Ge merkezi ise, Göteborg’da birkaç yüz kişiye istihdam sağlayacak ve Volvo Cars’ı pil hücresi geliştirme ve üretimini uçtan uca mühendislik yeteneklerinin bir parçası haline getiren birkaç otomotiv markasından biri haline getirecek.

Volvo Cars ve Northvolt arasındaki bu ortaklığın odak alanı, Volvo ve Polestar sürücülerinin arzu ettiği uzun menzil ve hızlı şarj süreleri gibi özelliklere sahip özel yapım bataryalar ve otomobil entegrasyon konseptleri geliştirmek olacak. Batarya, bir elektrikli otomobildeki en büyük maliyet bileşenini temsil ettiğinden ve aynı zamanda karbon ayak izinin en büyük bölümünü oluşturduğundan, geliştirme ve üretiminin derin dikey entegrasyonunu sağlamak Volvo Cars ve Polestar için büyük önem taşıyor.

Birlikte ele alındığında, yeni batarya tesisi ve Ar-Ge merkezi bir dizi yetkinliğe ihtiyaç duyacak. Bu yüzden ortak girişim şirketi, şu aşamada projeyi ilerletmek için aktif olarak yüksek vasıflı mühendisleri ve ekip liderlerini işe alıyor. Operatörlerin ve teknisyenlerin geniş çaplı istihdamı ise 2023’ün sonlarında başlayacak.

Diğer Haberler

TransAnatolia Rally Raid’de 2.190’km’lik Zorlu Mücadele Sona Erdi

Anadolu’nun muhteşem coğrafyasında 15.kez koşulan Uluslararası rally raid yarışı TransAnatolia sona erdi. 30 Ağustos’ta Bursa’dan start alan 2.190 km’lik zorlu mücadele 6 Eylül’de Bolu’da...

Tamamen elektrikli yeni GLC: Sürüş keyfi ve verimlilikten ödün vermiyor

Uzun yıllardır GLC, Mercedes-Benz'in en popüler modeli olarak dünya çapında markanın en çok satan modeli olarak zirvede yer alıyor. Şimdi de heyecan verici yeni...

Benzinli Motorlarda Yeni Dönem Platform İş Birlikleri Hızlanıyor

Küresel otomotiv endüstrisinde içten yanmalı (ICE), hibrit ve elektrikli (EV) ürün stratejileri yeniden şekillenirken, üreticiler maliyet ve regülasyon baskısını motor, batarya ve platform paylaşımı...

Otomotivde Patent Savaşları Kızışıyor…

Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte otomotiv endüstrisi dünyada köklü bir değişim sürecinden geçiyor. Çinli üreticilerin teknoloji geliştirme hızının küresel dengeleri değiştirdiği bu süreçte, patent savaşları...

İkinci Elde Elektrikli Araç Alırken Dikkat!

BloombergNEF verilerine göre, 2025 yılında dünyada 22 milyonun üzerinde elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araç satılacak. Bu rakam, 2024’e kıyasla yüzde 25 artış anlamına...

Toyota Türkiye’nin 2025’in 7 ayındaki sonuçlarını değerlendirdi

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, 2025'in 7 ayında beklenenin üzerinde bir pazar adedi elde edildiğini ve geçen...

Stellantis yılın ilk yarısında Avrupa’da yüzde 17 pazar payına ulaştı

Stellantis, yılın ilk yarısında AB30 pazarında yüzde 17 pazar payı ve 1,3 milyonun üzerinde satışa ulaştı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, yılın ilk 6 aylık döneminde...