Grup faaliyet karlılığını %5.9’da tutmayı başardı…

®
Çok Okunanlar

Otokar’ın Elektrikli KENT Otobüsü Busworld Europe’da Sergilenecek

Türkiye otobüs pazarının lideri Otokar, Busworld Europe’a yeni otobüsleriyle çıkarma yaptı. Dünyanın 50 ülkesinde milyonlarca yolcuya konforlu seyahat imkânı...

İthal satışı azaldı, yerli arttı…

Yerli üretim araçların toplam satıştaki payı 2018'de yüzde 37,1 iken, bu oran geçen yıl yüzde 43'e yükseldi. Bu dönemde...

İstanbul Trafiği Yeni Eğitim Yılına Hazır…

İstanbul’da yeni eğitim yılının başlayacağı 9 Eylül Pazartesi günü trafikte sorun yaşanmaması için gerekli tedbirler alındı. İBB, Emniyet ve...

BMW Group’un 2020 Hedefi Üretimde Yenilenebilir Enerji…

BMW Group, Yeni BMW X3 üretimini gerçekleştirdiği Güney Afrika’daki Rosslyn Fabrikası’nda, 2018 yılı sonuna kadar sadece geri dönüşümden elde...

RENAULT Grubu’nun cirosu 2019 yılının ilk yarısında 28 milyar 50 milyon avro (geçen yılın aynı dönemine göre %-6.4) olarak gerçekleşti. Sabit döviz kuru ve katsayı ile hesaplansaydı, Grup cirosu %-5 düşüş gösterecekti.

AVTOVAZ hariç otomotivin cirosu 24 milyar 791 milyon avro olarak gerçekleşti ve 2018’in ilk yarısına kıyasla %-7.7 düşüş gösterdi. Bu daralmanın esas sebebi, satış hacminde -4.6 puanlık düşüş oldu. Söz konusu düşüş Türkiye, Fransa ve Arjantin’deki satışlarda yaşanan azalma ve bayi stoklarındaki daralmadan kaynaklandı. İş ortaklarına yapılan satışlar; düşen Nissan Rogue üretimi, İran pazarının 2018 Ağustos’undan bu yana kapalı olması ve Avrupa’da dizel araç talebindeki daralma sebebiyle -3.1 puanlık düşüş kaydetti. Arjantin pezosu ve Türk lirasındaki değer kaybından dolayı, kur etkisi -1.2 negatif puan olarak gerçekleşti. +1 puanlık fiyat etkisi bu iki para birimindeki düşüşten ve Avrupa pazarındaki fiyat artışlarından kaynaklandı.

Grubun faaliyet karı 1 milyar 654 milyon avro olarak gerçekleşmiş olup, cironun % 5.9’una tekabül ediyor.

AVTOVAZ hariç otomotiv karlılığı 234 milyon avro düşerek, 981 milyon avro seviyesinde gerçekleşti. Bu rakam cironun %4’üne tekabül ediyor; aynı oran 2018 ilk yarısında % 4.5 seviyesindeydi. Burada, satış adedinden kaynaklı -471 milyon avroluk negatif etki oluştu. Ham madde etkisi ise -213 milyon avro düşüş olarak kendini gösterdi. Monozukuri etkisi ise gelirlere +385 milyon avro pozitif olarak yansıdı. Gelirlere katkı yapan unsurlar arasında satın almadaki performans, ARGE harcamalarının kapitalizasyonu ve amortismanlardaki artış sayılabilir. Türk lirasındaki değer kaybının maliyetlerde düşüş sağlaması, gelirlere +92 milyon avroluk pozitif etki yarattı. Ürün gamı/fiyat/zenginleştirme etkisi, Clio IV’ün sonlandırılması ve Avrupa’daki dizel satışlarındaki düşüşler, gelirlerde -95 milyon avroluk azalmaya neden oldu.

AVTOVAZ’ın faaliyet karı 82 milyon avro olarak gerçekleşti; aynı rakam 2018’in ilk yarısında 105 milyon avro olmuştu. Daralan pazara rağmen AVTOVAZ halen 2018’de piyasaya sürülen modellerinin başarısından olumlu şekilde etkileniyor. Ancak 2018’de kaydedilen bir defaya mahsus işlemler artık söz konusu değil.

Satış finansmanı Grubun faaliyet karına 591 milyon avroluk katkı yaptı; bu rakam 2018’in ilk yarısında 594 milyon avro olarak gerçekleşti. %- 0.6’lık bu daralma döviz kurlarından kaynaklanan -14 milyon avroluk bir düşüşü ve mobilite hizmetlerinin sonlandırılması nedeniyle oluşan -21 milyon avroluk tutarı içeriyor. Ayrıca hizmetlerden kanyaklı katkının arttığını da belirtmekte fayda var. Bu rakam 319 milyon avroya ulaşmış olup, Net Bankacılık gelirinin üçte birini oluşturuyor.

Risklerin toplam maliyeti, 2019 yılının birinci yarısında toplam ortalama aktiflerin %0.40’ına karşılık gelirken, 2018’in ilk yarısında aynı rakam % 0.37 seviyesindeydi. Bu da taahhüt ve tahsilat konularındaki başarıya işaret ediyor.

Diğer faaliyet gelir ve giderleri, 2018’in ilk yarısındaki -180 milyon avroya kıyasla –133 milyon avroya ulaştı. Burada esas sebep Fransa’daki erken emeklilik programı için ayrılan 80 milyon avro kaynaktır.

Grubun faaliyet karı 1 milyar 521 milyon avro olarak gerçekleşirken, 2018’in ilk yarısında bu rakam 1 milyar 734 milyon avro olarak gerçekleşmişti. (%-12.3)

Net mali gelir ve giderler -184 milyon avroya ulaştı. 2018’in ilk yarısında bu rakam

-121 milyon avro idi. Bu gerileme, esas olarak Arjantin’deki faiz oranları artışından kaynaklanıyor.

İştirak şirketlerinin katkısı – 35 milyon avro olurken, 2018’in ilk yarısında ise bu rakam +814 milyon avroydu. Bu düşüşün esas sebebi Nissan’ın katkısının 826 milyon avro azalmasıdır.

Güncel ve ertelenen vergiler -254 milyon avroluk bir maliyet oluştururken; bu etki 2018’in ilk yarısında -387 milyon avro olarak gerçekleşmişti.

Net gelir 1 milyar 48 milyon avro seviyesine ulaşırken, Grubun buradaki payı 970 milyon avro oldu. (Hisse başına düşen rakam 3.57 avro olurken, bu rakam 2018’in ilk yarısında 7.24 avro seviyesindeydi.)

Otomobil operasyonel nakit akışı -716 milyon avro olurken, bu sonucun sebebi 2 milyar 910 milyon avroluk yatırımdan (bu rakam +742 milyon avroluk artışa karşılık gelmektedir) ve işletme sermayesi ihtiyacında -131 milyon avroluk etkiden kaynaklanıyor.

30 Haziran 2019 itibarıyla toplam envanter (bağımsız bayiler dahil) %-4.5 oranında azaltılmış olup 65 günlük satışa karşılık geliyor. 2018 Haziran ayı sonu itibariyle bu envanter 61 günlük satışa karşılık geliyordu.

Diğer Haberler

MAİS Genel Müdürü Berk Çağdaş

MAİS Genel Müdürü Berk Çağdaş, otomotiv sektörüne dair 2024 yılı değerlendirmelerini ve 2025 beklentilerini anlattı. Çağdaş, yılın ilk çeyreğinde öne çekilmiş bir taleple karşılaştıklarını, yerel...

Japon otomobil üreticileri Honda ve Nissan birleşmeyi değerlendiriyor

Nissan'ın yüzde 24,5'lik hissesine sahip olan Mitsubishi de mutabakat zaptını imzalarken, yeni oluşturulacak gruba katılmayı ocak ayı sonuna kadar değerlendirecek. Şirketler, Haziran 2025'e kadar birleşme...

VIDEO: YETX AMFİBİK ARAÇ İLE SUDA VE KARADA ÖZEL TEST SÜRÜŞÜ….

Ankara - Gölbaşı / Mogan Gölü Yetx Test Sürüşü ayrıntıları ve yorumlarımız kısa bir zaman içerisinde sitemizde detayları ile beraber yeni sayımız dergimizde yayında olacaktır......

Yeni Transporter İncelemesi: Özellikleri ve Fiyatları

Hem ticari hem de bireysel kullanımda sürücülerin beklentilerini karşılamak için geliştirilmiş yeni Transporter üstün özelliklere sahip bir araçtır. Volkswagen’in yenilikçi anlayışını yansıtan bu model;...

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...