Mercedes Baş Dış Tasarımcı olarak çalışan Cemal Kuruş

®
Çok Okunanlar

İŞKUR ve Maxion Jantaş İş Birliğiyle Nitelikli İş Gücüne Yatırım

Maxion Jantaş Jant Sanayi ve Ticaret A.Ş., Manisa Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü iş birliği gerçekleştirilen “Temel Metal...

Fortune Global 500’ün En Hızlı Yükselen Otomobil Üreticisi Chery

Chery 2025 Yılında 152 Basamak Birden Yükseldi Fortune Global 500’de 233’üncü Sıraya Yerleşti!  Fortune Global 500’ün En Hızlı Yükselen...

Mercedes-Benz Sprinter 30 yaşında

Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, 30 yıl önce Sprinter ile büyük panelvan araçlar kategorisinin sembolü haline gelecek aracı tanıttı. Mercedes-Benz...

Polonya PHEV pazarındaki ilk otomobil oldu

Avrupa pazarı JAECOO 7 SHS'nin yükselişi açısından önemli bir bölge haline geldi ve birçok ulusal pazarda güçlü bir büyüme...

Tata Motors Iveco Group satın alım anlaşması açıklamalar

Ticari araçlar ve mobilite sektöründe Avrupa lideri olan Iveco Group N.V. (EXM: IVG) ile küresel otomotiv devi Tata Motors...

Stellantis, 4screen ile Gerçek Zamanlı Konum Bazlı Mobilite

Stellantis ve 4screen’den Araç İçi Konfor Seviyesini Artıracak İş Birliği...  Stellantis, 4screen ile Gerçek Zamanlı Konum Bazlı Mobilite Hizmetlerini Hayata...

OSS Derneği, 2025’in İkinci Çeyreğini Değerlendirdi

Otomotiv satış sonrası pazarında yaşanan 2024 yılındaki durağan seyir, 2025’in ikinci çeyreğinde de gözlemlendi. 2025 yılının ikinci çeyreğinde satış,...

Dünyaca ünlü araç firması Mercedes-Benz’in, Advanced Design Kuzey Amerika stüdyosunda Baş Dış Tasarımcı olarak çalışan Cemal Kuruş; böylesine bir başarıyı nasıl elde ettiğini, tasarımcılık macerasının nasıl başladığını ve otomobil sektörüne dair yenilikleri anlattı. 

Sohbete kendisini tanıtarak başlayan Cemal Kuruş eğitim hayatını ve otomobil tasarımcılığına başlayışını “1983 yılında Almanya’nın Bad Honnef şehrinde doğdum.2016 yılından beri Mercedes-Benz Advanced Design Kuzey Amerika stüdyosunda Baş Dış Tasarımcı olarak çalışıyorum. İlk, orta ve lise öğrenimini Bonn’da aldıktan sonra Köln Üniversitesi’nde Makine Mühendisliği Bölümü’ne başladım. O esnada Pforzheim Üniversitesi Araç Tasarımı Bölümü’nden haberdar oldum ve başvurmaya karar verdim. Dört sene burada araç tasarımı eğitimi aldım. Eğitim esnasında Honda ve Volkswagen stüdyolarında staj yaptım, tezimi ise yine Volkswagen stüdyosunda gerçekleştirdim. Baştan beri ailem her zaman en büyük destekçim olmuştur” sözleriyle anlattı.

Otomobil tasarımcılığı maceranız nasıl başladı? Sorusunu yanıtlayan Kuruş, bu merakın çocukluk günlerinden geldiğini belirtti. Kuruş “Sanırım beş yaşındaydım; eniştemin verdiği araba dergileriyle başladı arabalara olan merakım. Çizime her zaman meraklıydım ama araba çizimine, annemin Ford Fiesta arabasıyla başladım. Beş ya da altı yaşlarındaydım sanırım; camın önüne geçer, arabaya bakarak aynı proporsiyonları kâğıt üzerinde tutturmaya çalışırdım. O günlerde başlayan çizim heyecanım her zaman büyüyerek devam etti” dedi.

Dünyaca ünlü bir markanın baş dış tasarımcılığı pozisyonunun sorumluluklarını nasıl göğüslediğini anlatan Cemal Kuruş “Dünyadaki araba trendlerini belirleyen stüdyolardan birisi olduğumuz için beklentiler oldukça yüksek. Sadece güzel tasarım yapmak değil, onun da ötesine geçerek gelecekte nelerin sevileceği ve nelere ihtiyacımız olacağını öngörmeye çalışıyoruz. Benim için ise en önemlisi ortaya çıkan her sonucun en üst düzey kalitede olması” açıklamasında bulundu.  Mercedes’in “en verimli araç” olarak nitelendirip tanıttığı yeni elektrikli konsept otomobili, Mercedes Benz Vision EQXX’de imzası olan Kuruş,böyle bir projenin içinde yer almış olması ile ilgili ise şunları söyledi:“Mercedes-Benz gibi dünyaca ünlü büyük bir firmada böyle önemli bir projeyi kazanmış olmak benim için gerçekten büyük bir onur; Türkiye’den böyle güzel destek ve gurur dolu sözleri duymak ise inanılmaz mutluluk verici, herkese teşekkür ederim.EQXX projesi, pandeminin ilk zamanlarında başlayan bir projeydi, bu sebeple başlarda biraz zorlansak da sonradan kısa sürede ekip olarak adapte olmayı başardık. Tüm bu zorlu koşullarda bu başarıyı elde edebilmiş olduğumuz için takımım adına çok mutluyum.”

Türkiye’nin kendi otomobilini üretmeye başlamasıyla ilgili yorumları sorulan ünlü tasarımcı Kuruş “Bu kadar araba severin olduğu bir ülke için çok anlamlı bir proje. Heyecanla takip ediyorum. Türkiye için çok önemli bir tarihî dönüm noktası. Sadece üretim ve işçilik değil, artık bilgi birikimi de Türkiye’de en üst düzeye erişti. O yüzden üst kalitede bir ürün olacağına ve sadece kendi halkımız tarafından değil, yurt dışından da büyük beğeni toplayacağına inanıyorum” ifadelerini kullandı.

Otomobil tasarımcılığına ilgisi olan ve bu konuda uzmanlaşmak isteyen gençlere tavsiyeler vererek röportajını sonlandıran ünlü tasarımcı Cemal Kuruş “Türkiye’de birçok üniversitede harika ürün ya da sanat tasarımı bölümleri var, öncelikle buradan başlanabilir. Türkiye’de Ford Otosan’da çalıştığım bir buçuk senelik zaman aralığında bu okul ve bölümlerden mezun birçok yetenekli ve azimli Türk tasarımcılarla aynı ekipte çalışma şansım oldu. Şu anda hepsi dünyanın farklı yerlerinde, büyük şirketlerde enfes işler çıkarıyorlar. Türkiye’de de yeteneği ve merakı olan çok fazla gencimiz var, ara ara bana da portfolyolarını iletiyorlar, elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyorum.İletişimin bu kadar kolay olduğu bir zamanda fırsatlara her zaman açık ve kararlı olmak bu alanda en önemli şeylerden birisi, eminim ileride de daha çok Türk’ün dünyadaki başarılarını duyar olacağız” açıklamasında bulundu.

Diğer Haberler

Winter Command ve Winter Command Cargo lastik serileri

Türkiye'ye özel ürün portföyünü genişletmeye devam eden Goodyear, Winter Command ve Winter Command Cargo olmak üzere iki yeni lastik serisi ile hem binek hem...

Tata Motors Iveco Group satın alım anlaşması açıklamalar

Ticari araçlar ve mobilite sektöründe Avrupa lideri olan Iveco Group N.V. (EXM: IVG) ile küresel otomotiv devi Tata Motors Limited (NSE: TATAMOTORS), sektörde güçlü...

Mercedes-Benz Sprinter 30 yaşında

Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, 30 yıl önce Sprinter ile büyük panelvan araçlar kategorisinin sembolü haline gelecek aracı tanıttı. Mercedes-Benz Sprinter o zamandan bugüne, farklı...

Polonya PHEV pazarındaki ilk otomobil oldu

Avrupa pazarı JAECOO 7 SHS'nin yükselişi açısından önemli bir bölge haline geldi ve birçok ulusal pazarda güçlü bir büyüme yaşanıyor. Veriler, SHS Süper Hibrit...

İŞKUR ve Maxion Jantaş İş Birliğiyle Nitelikli İş Gücüne Yatırım

Maxion Jantaş Jant Sanayi ve Ticaret A.Ş., Manisa Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü iş birliği gerçekleştirilen “Temel Metal Şekillendirme Elemanı Mesleğinde Nitelikli İşgücü...

Karsan Chitila ve Focşani Şehirleri ile Toplam 42 Adetlik e-ATA

Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, ana hedef pazarlarından Romanya’da iki yeni sözleşmeye daha imza attı. Chitila ve Focșani şehirlerini kapsayan bu yeni...

Opel En Hızlı Elektrikli Modelini Tanıttı

Elektrikli Opel’lerin En Hızlısı Yeni Mokka GSE İlk Kez Sahneye Çıktı! Alman otomobil üreticisi Opel’in iddialı SUV modeli Mokka, özel GSE teknolojisine ve ralli tasarımına...