Yeni araç modellerinin güvenliğini değerlendiren bağımsız konsorsiyum Euro NCAP, “mevcut ve gelecekteki trafiğin risklerini daha iyi ele almak” amacıyla 2026 yılında yürürlüğe girecek test ve protokollerde önemli değişiklikler yaptığını duyurdu. Genel değerlendirme sisteminin 2009 yılında uygulamaya konmasından bu yana yapılan en önemli revizyon olan güncelleme, test ve puanlama prosedürlerinin (ünlü ‘yıldızlar’) revizyonunu içermektedir. Bu, güvenliğin dört temel aşamasına (güvenli sürüş, kaza önleme, kazadan korunma ve çarpışma sonrası güvenlik) dayanan yeni bir değerlendirme metodolojisiyle birlikte uygulanacaktır. Euro NCAP, bu güncellemenin, güvenlik teknolojileri giderek daha karmaşık ve birbirine bağlı hale geldikçe gelişmiş yapı, netlik ve esneklik sunduğunu söylüyor. Bu nedenle test protokolleri her üç yılda bir güncellenecektir. Euro NCAP, tüketici geri bildirimlerine yanıt olarak, uyarıların rahatsız edici olması veya bazı sürüş destek sistemlerinin müdahaleci olması gibi bazı değişikliklerin yapıldığını belirtiyor. Çarpışma koruma değerlendirmeleri, doğruluğu artırmak ve daha uyarlanabilir emniyet sistemlerini teşvik etmek için tam ölçekli çarpışma testleri, laboratuvar kızak testleri ve gelişmiş sanal simülasyonlar kullanılarak çocuklardan kısa ve uzun yetişkinlere kadar yolcuların vücut boyutlarının daha geniş bir yelpazesini kapsayacak şekilde genişletilecek. Kaza sonrası gereklilikler arasında, kurtarmayı kolaylaştırmak için bir kaza durumunda bile elektrikle çalıştırılan harici tutamakların işlevsel kalması ve yalnızca elektrikli araçlarda yüksek voltajlı bataryanın yeterli şekilde yalıtılmasını gerektirmesi yükümlülüğünün getirilmesi de dikkate değerdir. ‘Yıldızları’ ödüllendirmek için Euro NCAP, sürücü dikkati izleme teknolojilerine daha fazla vurgu yapacak ve aynı zamanda daha fazla sistem güvenilirliğine ve kullanıcı kabulüne odaklanacaktır. Uyuşturucu veya alkolden kaynaklanan bozulma belirtilerini tespit edebilen teknolojilere ve bir hastalıktan sonra bile aracı güvenli bir şekilde geri getirebilen teknolojilere ek bir puan verilecek.
Otomobil Dergisi – İtalya
Automobile Magazine – Italia



































































































