EnBW Aralık ayında şarj fiyatlarını düşürecek

®
Çok Okunanlar

Efsanevi hikayelerle dolu İkonların İkonu Phantom’un 100 yılı

Rolls-Royce Motor Cars, 2025 yılı boyunca, markanın zirve ürünü ve lüks tarihinin en ikonik isimlerinden Phantom’un yüzüncü yılını dünya...

Yeni Jeep Compass Stellantis Melfi Fabrikası’nın Bantlarında

Dünyada arazi aracı denildiğinde akla gelen ilk marka olan Jeep kompakt SUV modeli Compass’ın üçüncü nesliyle üretime başladığını açıkladı....

Avrupa Komisyonu’nun Otomotiv Paketi “Made in EU”

Avrupa Komisyonu, Avrupa otomotiv sanayisini temiz ve rekabetçi bir yapıya dönüştürmeyi amaçlayan kapsamlı bir politika paketini kamuoyu ile paylaştı....

Continental WinterContact Serisinden Çetin Kış Şartlarında

Kış şartları yalnızca yol tutuşunu azaltmakla kalmıyor, yolculuğu da sürprizlere daha açık hâle getiriyor. Bir anda kapanan yollar, saatlerce...

Hyundai Motor Türkiye’den Ekipman Bağışı…

Hyundai Motor Türkiye (HMTR), yaklaşık 30 yıldır sürdürdüğü üretim faaliyetleriyle otomotiv sektöründe öncü rol üstlenirken, Hyundai Continue çatısı altında...

Opel Brüksel Otomobil Fuarında Yeni Astra Dünya Prömiyeri

Üstün sürüş keyfini Alman mühendisliği ile bir araya getiren Opel, 9–18 Ocak tarihlerinde düzenlenecek Brüksel Otomobil Fuarı’nda en güncel...

Delphi 5 Ana Kategoride Lider

Delphi Ön Takım Sistemlerinin 5 Ana Kategorisinde de Lider Kapsama Oranına Ulaştı...  Geliştirdiği yüksek teknolojili ürünleriyle otomotiv sektörüne referans niteliğinde...
EnBW şarj noktalarında geçici şarj fiyatının Ağustos ayında 0,79 €/kWh’ye düşürülmesinin ardından EnBW, 1 Aralık itibarıyla EnBW mobilite+ şarj tarifelerindeki şarj fiyatlarını da ayarlıyor. Yeni ücretlendirme tarifeleri, elektrik, gaz ve ısıtma için daha büyük bir fiyat indiriminin parçası, ancak bunlar yıl sonuna kadar geçerli olmayacak, oysa ücretlendirme tarifeleri Aralık ayında yürürlüğe girecek. Ayrıntılı olarak yeni fiyatlar: Aylık taban ücreti olmayan S şarj tarifesi, önümüzdeki aydan itibaren kilovat saat başına üç sent daha ucuz olacak ve fiyatı 0,59 €’dan 0,56 €/kWh’ye düşecek. M tarifesi (aylık 5,99) da üç sent düşülerek kWh başına 0,46’ya düşürülecek. En yüksek L tarifesi kWh başına 0,39’da kalacak, ancak aylık temel ücret 17,99’dan 11,99’a düşecek. Roaming için ise diğer operatörlerin şarj noktalarındaki şarjın alt limiti kWh başına 0,59’dan 0,56’ya düşecek, üst limit ise kWh başına 0,89’da sabit kalacak. EnBW, “Bu, EnBW mobilite+ şarj teklifindeki fiyatların genel olarak piyasa ortalamasının alt ucunda olduğu anlamına geliyor. Tüm müşteriler önümüzdeki günlerde fiyat indirimleri hakkında ayrı ayrı bilgilendirilecek” dedi. altneuBase fiyat şarj tarifesi S––kWh fiyat şarj tarifesi S0,59 €/kWh0,56 €/kWhbaz fiyat şarj tarifesi M5,99 €/ay5,99 €/aykWh fiyat şarj tarifesi M0,49 €/kWh0,46 €/kWh taban fiyat ücretlendirme tarifesi L17,99 €/ay11,99 €/aykWh fiyat ücretlendirme tarifesi L0,39 €/kWh0,39 €/kWhkWh dolaşım fiyatı0,59-0,89 €/kWh0,56-0,89 €/kWh M şarj tarifesi, S tarifesine kıyasla aylık 60 kWh’den on sentlik bir fiyat avantajı sunmaktadır. İndirgenmiş temel ücretle, L şarj tarifesi, ayda 70 kWh’nin biraz üzerindeki S seçeneğiyle karşılaştırıldığında zaten değerlidir – yalnızca veya neredeyse yalnızca EnBW şarj noktalarında şarj ediyorsanız, çünkü dolaşım sırasında tanıdık fiyat aralığı tüm tarifelerde neredeyse sabit kalır – birazdan bu konuya daha fazla değineceğiz. Kilowatt saat başına üç sent daha az, oldukça önemsiz bir fiyat indirimi gibi görünüyor. EnBW E-Mobility Ticari Sorumlusu Lars Jacobs, electrive ile yaptığı bir röportajda, M tarifesindeki bir müşterinin yılda 100 Euro’ya kadar tasarruf edebileceğini belirtiyor. Jacobs, “Müşterilerimize maliyet indirimi veya başka avantajlar sunabileceğimiz yerleri düzenli olarak araştırıyoruz. Ağustos ayında hızlı şarj için geçici fiyatları 0,79 €/kWh’ye düşürdükten sonra, artık bunu tüm müşterilerimize sunabiliyoruz. En son fiyat indirimimiz, M tarifesindeki müşterilerin, yani ortalama tüketicilerin yılda 100 €’ya kadar tasarruf edebileceği anlamına geliyor” dedi Jacobs. Şarj fiyatları hesaplanırken elektrik tedariki, şebeke kullanım ücretleri ve altyapı yatırımları gibi çeşitli faktörler dikkate alınır. Bu durumda, yılın başında düşen şebeke ücretleri fiyat düşüşünün bir nedeni olsa da tek nedeni değil. Almanya genelinde ortalama olarak şebeke ücretleri Ocak ayından itibaren kilovat saat başına 1,95 sent düşecek, ancak Almanya içinde bazı önemli farklılıklar var. EnBW’nin kısa vadede dinamik şarj fiyatlarına ilişkin bir planı yok “Güvenilir hükümet düzenlemelerine ihtiyacımız var. Hükümet elektrik maliyetlerini azaltmak için önlemler aldığında bu faydaları müşterilerimize aktarıyoruz. Özel şahıslar için elektrik vergisi indirimi uygulanmasa da, hala cesaret verici başka gelişmeler var” dedi Jacobs electrive’a. “Ücretlendirme fiyatlarının düzeyi konusunda çok duygusal bir tartışma var. Adil, güvenilir ve öngörülebilir olmamız bizim için önemli. Piyasadaki çok fazla harekete rağmen fiyatlarımız bir yılı aşkın süredir sabit ve öngörülebilir kaldı ve bizimle 12 aylık bir aboneliğe kaydolmanıza gerek yok. Yalnızca maliyet düşüşleri görmedik, örneğin sera gazı kotası da beklendiği gibi gelişmedi.”Jacobs, Almanya genelinde tanıdık karma hesaplamaya ve aynı ücretlendirme fiyatlarına sadık kalmayı planlıyor. üç tarife (artı özel seçenek). Mayıs ayında Ionity CEO’su Jeroen van Tilburg, electrive ile yaptığı röportajda dinamik şarj fiyatlarının neredeyse gelecek için ideal senaryosu olduğunu vurguladı. EnBW mobile+’ın CCO’su, “Çok sayıda müşteri anketinden, müşterilerimizin tam olarak bu öngörülebilirliği ve tutarlı fiyatların güvenilirliğini istediğini biliyoruz” diyor. “Tabii ki dinamik anlık fiyatlardan hoşlanan ve bunları isteyen bir kullanıcı grubu var. Ancak dinamik fiyatlar her zaman her şeyin daha ucuz olacağı anlamına gelmiyor. Sürekli karışık bir hesaplamaya göre daha pahalı hale geldiği zamanlar da oluyor.”Açıklaması: Elektrik fiyatının kendisi şarj maliyetlerinin yaklaşık yüzde 30’unu oluşturuyor, ancak bunun üçte ikisi şebeke ücretlerinden, vergi bileşenlerinden ve elektrik borsasındaki elektrik fiyatıyla hiçbir ilgisi olmayan diğer faktörlerden oluşuyor. Bu elektrik fiyatı, şarj fiyatının yalnızca küçük bir kısmını oluşturuyor, dolayısıyla elektrik fiyatındaki bir değişikliğin şarj fiyatı üzerindeki etkisi de buna bağlı olarak küçük olacaktır. Özel amaçlı şarj veya örneğin kredi kartıyla doğrudan ödeme ile kayıt olmadan ücretlendirme, EnBW’nin planlarında önemli bir rol oynamıyor. Jacobs, “Bizim için özel amaçlı şarjın yalnızca marjinal bir önemi var. Müşterilerimizin yaklaşık yüzde 95’i bir şarj tarifesi kullanarak ücret alıyor. Elektrikli mobilite yakıt ikmalinden farklı çalışıyor; bu dijital bir iştir” diyor. “Benim görüşüme göre, benzin istasyonlarıyla karşılaştırma hatalı: orada fiyatların gün boyunca, şehir içinde ve otoyolda dalgalanması oldukça normal. Şarj fiyatlarımız, ne zaman ve nerede şarj ettiğime bakılmaksızın Almanya genelindeki 7.500’den fazla EnBW hızlı şarj noktasında aynı: Ne aldığımı biliyorum.”Ancak bu yalnızca EnBW’nin kendi şarj noktaları için geçerli. Dolaşımdayken EnBW mobile+ tarafından sunulan kWh fiyatları operatöre bağlı olarak gelecekte 0,56 ile 0,89 €/kWh arasında değişmektedir. Burada da EnBW, dolaşımdaki ortaklarının daha düşük B2B fiyatları talep etmesi halinde olumlu gelişmeleri kendi müşterilerine aktaracağını söylüyor. EnBW, 17 Avrupa ülkesindeki 900.000’den fazla dolaşımlı şarj noktasından kaçının yeni 56 sentlik fiyat aralığına girdiğine dair belirli bir sayı veya yüzde vermek istemiyor: Böyle bir açıklama, EnBW’nin tutamayacağı bir söz olarak anlaşılabilir; fiyatlar ve sınıflandırmalar değişebilir ve yeni, daha yüksek dereceli şarj noktaları eklenebilir, bu da düşük maliyetli şarj noktalarının yüzdesini etkileyebilir. Söyleyebileceğimiz tek şey şudur: Tüm şarj noktalarının çift haneli yüzdesinde dolaşımdayken 0,56 €/kWh ücretlendirme mümkün olmalıdır. Jacobs’un röportajda defalarca vurguladığı şey, otoyollar boyunca HPC şarj parkları ve süpermarket otoparklarına yapılan yatırımlara rağmen EnBW’nin ağı genişletmek için para harcamaya devam edeceğidir. E-Mobility Ticari Direktörü, “2024’te ilk kez olumlu bir faaliyet sonucu elde ettik. Ancak işletmenin amortisman ve yatırım maliyetleri açısından kendisini destekleyebilmesi birkaç yıl daha alacak” diyor. “Şirket olarak yılda 200 milyon Euro’ya varan devasa ön yatırımlar yapıyoruz. Hızlı şarj ağımız önümüzdeki beş yıl için öngörülen talep doğrultusunda genişletildi ve gerektiğinde genişletilebilecek şekilde tasarlandı. Uzun vadede bu ancak iş modelinin karlı olması durumunda mümkün olacaktır.”

Otomobil Dergisi-İngiltere

Automobile Magazine-UK

Diğer Haberler

Stellantis’te Pro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak

Stellantis’tePro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak...  Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, Pro One iş biriminde yeni bir atamayı duyurdu. Bu kapsamda otomotiv sektöründe...

Opel Brüksel Otomobil Fuarında Yeni Astra Dünya Prömiyeri

Üstün sürüş keyfini Alman mühendisliği ile bir araya getiren Opel, 9–18 Ocak tarihlerinde düzenlenecek Brüksel Otomobil Fuarı’nda en güncel ürün gamını otomobil tutkunları ile...

Continental WinterContact Serisinden Çetin Kış Şartlarında

Kış şartları yalnızca yol tutuşunu azaltmakla kalmıyor, yolculuğu da sürprizlere daha açık hâle getiriyor. Bir anda kapanan yollar, saatlerce süren bekleyişler, aniden düşen görüş...

Zes, Alkaş ile 5 yıllık stratejik ortaklığa imza attı…

Türkiye’nin en yaygın ve entegre şarj altyapısını kuran Zes, alışveriş merkezlerindeki gücünü artıracak önemli bir iş birliğine imza attı. AVM konsept yönetimi ve kiralama...

Lucitur Allison’ın yeni 9 vites tam otomatik şanzıman

Madrid merkezli ve 2026’da 40. yılını kutlamaya hazırlanan Autocares Lucitur, Allison’ın yeni 9 vitesli tam otomatik şanzımanıyla donatılan Otokar Navigo midibüs ile filosunu genişletti....

Baja Sezon Finali Düzce’de…

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası 5. ve son ayağı olan Baja Prusias, kısa adı DOSOD olan Düzce Otomobil ve Offroad Motor Spor Kulübü tarafından...

JAECOO, 2025’te Birleşik Krallık’ın en çok Google’da aranan Çin otomobili

Birleşik Krallık'ta lansmanından bu yana 12 aydan kısa bir süre sonra, Google'a göre JAECOO en çok aranan Çin otomobil markası seçildi..."JAECOO arabaları" terimiyle üçüncü...

Stellantis’te Pro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak

Stellantis’tePro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak...  Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, Pro One iş...

Opel Brüksel Otomobil Fuarında Yeni Astra Dünya Prömiyeri

Üstün sürüş keyfini Alman mühendisliği ile bir araya getiren Opel, 9–18 Ocak tarihlerinde düzenlenecek Brüksel...

V8 motorlu yeni 2+ coupe GT modeli Amalfi

Ferrari, ön-ortadan konumlandırılmış çift turbo V8 motorlu yeni 2+ coupé GT modeli Amalfi ile dikkatleri...

Yeni Astra ve Astra Sports Tourer tanıtıldı…

Daha Keskin, Daha Modern ve Daha Sürdürülebilir: Yeni Opel Astra Tanıtıldı...  Sahip olduğu üstün Alman teknolojisini...

Alfa Romeo Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,9-18 Ocak tarihleri arasında ziyaretçilere kapılarını açacak Brüksel Otomobil Fuarı’na katılıyor....

DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Premium segmentin en yenilikçi markası DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda dövme metal kaplı duvarlara sahip...

Efsanevi hikayelerle dolu İkonların İkonu Phantom’un 100 yılı

Rolls-Royce Motor Cars, 2025 yılı boyunca, markanın zirve ürünü ve lüks tarihinin en ikonik isimlerinden...

Škoda 130 Yıllık Tarihinin Efsaneleşmiş Modelleri…

Otomotiv sektöründeki 130. yıl dönümünü kutlayan Škoda, markanın köklü mirasını ve sanayi geçmişini gözler önüne...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors...