Honda’nın iddialı elektrikli otomobil stratejisi, bölgedeki zayıf pazar gelişimi nedeniyle küçültülüyor. Planları uyarlamak Japonlara çok pahalıya mal oluyor. Gelecekte odak noktası bir kez daha içten yanmalı motorlara sahip tahrikler olacak.
Automotive News’e göre şirket, iddialı elektrikli otomobil stratejisinden kaynaklanan amortisman ve diğer masraflar için Eylül ayına kadar olan altı ayda tek seferlik 223,7 milyar yen (yaklaşık 1,23 milyar euro) tutarında bir ücret kaydetti. Honda, zayıf satılan e-otomobillerin yanı sıra ertelenen veya yeniden değerlendirilen gelecekteki e-modellere yapılan yatırımlar nedeniyle kayıplar ve değer düşüklükleriyle karşı karşıya kaldı.
Başkan yardımcısı Noriya Kaihara, “Elektrifikasyon gecikecek, bu nedenle ünite ve model numaraları da dahil olmak üzere gelecekteki yatırım planlarımızı önemli ölçüde revize etmemiz gerekiyor” dedi. “Pazar ortamının önemli ölçüde zorlaşacağını varsayıyoruz. Elektrikli araçlara yönelik önceki satış hedeflerine ulaşmak muhtemelen oldukça zor olacak.”
Rapora göre Honda, ABD ve Kanada’daki elektrikli araç üretim merkezlerine milyarlarca dolarlık yatırım da dahil olmak üzere e-mobiliteye iddialı bir yatırım yaptı. Japon otomobil üreticisi, içten yanmalı motorları 2040 yılına kadar kademeli olarak kullanımdan kaldırmak için bir takvim belirlemişti. Daha geçen yıl hedef, 2030 yılına kadar dünya çapında iki milyona kadar elektrikli araç satmaktı. Mibe, şimdi elektrikli araç sayısının o zamana kadar 700.000 ila 750.000 civarında olacağının tahmin edildiğini söyledi.
Hibrit sürüş gelecekte daha fazla odak noktası olacak
Honda geçtiğimiz günlerde orta boy araçlar için yeni bir platform, büyük araçlar için ise hibrit sistem geliştirdiğini duyurmuştu. Platformun 2027 yılından itibaren araçlarda kullanılması bekleniyor. Bu nedenle hibrit araçlar için tasarlandı ancak saf benzinli motorlar için de kullanılabilir. Parçaların yüzde 60’ından fazlası platform kullanılarak farklı modeller arasında paylaşılacak ve modüler bir mimari tanıtılacak. Bunun amacı maliyetleri azaltmak ve geliştirmeyi hızlandırmaktır.
Honda, yeni platformla ilgili bilgilerin yanı sıra, 2030 yılında seri kullanıma hazır olabilecek büyük araçlara yönelik hibrit sistemin prototipini de sundu. Odaklanmanın öncelikli olarak büyük otomobillerin popüler olduğu ABD olması gerekiyor. Honda, benzer benzinli modellere kıyasla yakıt verimliliğini yüzde 30’dan fazla artırmayı hedefliyor.
Honda, 2030 yılına kadar 2,2 ila 2,3 milyon hibrit araç satmayı planlıyor. 2027’den itibaren dört yıl içinde dünya çapında 13 yeni nesil hibrit modelin tanıtılması bekleniyor. Aynı zamanda tam elektrikli araçlar da öne çıkıyor. 2026 yılından itibaren yapılması planlanan Honda 0 SUV ve 0 Sedan çalışmaları, planlanan elektrikli otomobillere dair bir bakış açısı sunuyor. Honda’ya göre 0 Serisi sedan ve SUV küresel modeller olacak ancak ailenin planlanan yedi üyesinin tamamı her bölgede sunulmayacak.
Otomobil Dergisi Almanya
Automobile Magazine-Germany






















