“Elektrifikasyon gecikecek”

®
Çok Okunanlar

MYZ Co Charge 1 yılda 5 ton karbon salımını önledi

Zeren Group’un elektrikli araç sarj operatörü MYZ Co Charge, Türkiye genelinde 12 lokasyonda kurduğu 54 ünitelik şarj altyapısıyla son...

BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor

Borusan Otomotiv’den BMW Modellerinde Aralık Ayı Fırsatları  Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor. Takas...

Borusan Otomotiv Ev Sahipliği Yaptı

9. İstanbul Ekonomi Zirvesi’nin ‘Sürdürülebilir Geleceğe Ortak Yolculuk’ panelinde konuşan Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik, otomotiv endüstrisinin...

2026’da 250’nin üzerinde cihaza ulaşmayı hedefleyen marka

sepascharge, 2030 yılında Türkiye’nin ilk 5 şarj ağı arasına girmeyi hedefliyor... Sepaş Akıllı Çözümler A.Ş.'nin elektrikli araç şarj istasyonu markası...

Batı Afrika Lojistik Ekosistemine Ford Trucks’tan Güçlü Yatırım

Ford Trucks’ın büyüyen Batı Afrika lojistik ve taşımacılık sektöründeki varlığı... Ford Trucks, Salvador Caetano Grubu’nu ithalatçı olarak atayarak Senegal pazarına...

MAN, sabit kalan pazarda satışlarını %10 artırdı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılında siyasi ve ekonomik gelişmelere bağlı olarak dalgalanmaların yaşandığı kamyon pazarında, satışlarını...

Citroen ELO konsept otomobilini tanıttı…

Herkes için ulaşılabilir ve konfor odaklı mobilite çözümleri sunan Citroën, yenilikçilik ve yaratıcılık değerlerini somutlaştıran, geleceğe yönelik fikirleri bir...

Honda’nın iddialı elektrikli otomobil stratejisi, bölgedeki zayıf pazar gelişimi nedeniyle küçültülüyor. Planları uyarlamak Japonlara çok pahalıya mal oluyor. Gelecekte odak noktası bir kez daha içten yanmalı motorlara sahip tahrikler olacak.
Automotive News’e göre şirket, iddialı elektrikli otomobil stratejisinden kaynaklanan amortisman ve diğer masraflar için Eylül ayına kadar olan altı ayda tek seferlik 223,7 milyar yen (yaklaşık 1,23 milyar euro) tutarında bir ücret kaydetti. Honda, zayıf satılan e-otomobillerin yanı sıra ertelenen veya yeniden değerlendirilen gelecekteki e-modellere yapılan yatırımlar nedeniyle kayıplar ve değer düşüklükleriyle karşı karşıya kaldı.
Başkan yardımcısı Noriya Kaihara, “Elektrifikasyon gecikecek, bu nedenle ünite ve model numaraları da dahil olmak üzere gelecekteki yatırım planlarımızı önemli ölçüde revize etmemiz gerekiyor” dedi. “Pazar ortamının önemli ölçüde zorlaşacağını varsayıyoruz. Elektrikli araçlara yönelik önceki satış hedeflerine ulaşmak muhtemelen oldukça zor olacak.”
Rapora göre Honda, ABD ve Kanada’daki elektrikli araç üretim merkezlerine milyarlarca dolarlık yatırım da dahil olmak üzere e-mobiliteye iddialı bir yatırım yaptı. Japon otomobil üreticisi, içten yanmalı motorları 2040 yılına kadar kademeli olarak kullanımdan kaldırmak için bir takvim belirlemişti. Daha geçen yıl hedef, 2030 yılına kadar dünya çapında iki milyona kadar elektrikli araç satmaktı. Mibe, şimdi elektrikli araç sayısının o zamana kadar 700.000 ila 750.000 civarında olacağının tahmin edildiğini söyledi.
Hibrit sürüş gelecekte daha fazla odak noktası olacak
Honda geçtiğimiz günlerde orta boy araçlar için yeni bir platform, büyük araçlar için ise hibrit sistem geliştirdiğini duyurmuştu. Platformun 2027 yılından itibaren araçlarda kullanılması bekleniyor. Bu nedenle hibrit araçlar için tasarlandı ancak saf benzinli motorlar için de kullanılabilir. Parçaların yüzde 60’ından fazlası platform kullanılarak farklı modeller arasında paylaşılacak ve modüler bir mimari tanıtılacak. Bunun amacı maliyetleri azaltmak ve geliştirmeyi hızlandırmaktır.
Honda, yeni platformla ilgili bilgilerin yanı sıra, 2030 yılında seri kullanıma hazır olabilecek büyük araçlara yönelik hibrit sistemin prototipini de sundu. Odaklanmanın öncelikli olarak büyük otomobillerin popüler olduğu ABD olması gerekiyor. Honda, benzer benzinli modellere kıyasla yakıt verimliliğini yüzde 30’dan fazla artırmayı hedefliyor.
Honda, 2030 yılına kadar 2,2 ila 2,3 milyon hibrit araç satmayı planlıyor. 2027’den itibaren dört yıl içinde dünya çapında 13 yeni nesil hibrit modelin tanıtılması bekleniyor. Aynı zamanda tam elektrikli araçlar da öne çıkıyor. 2026 yılından itibaren yapılması planlanan Honda 0 SUV ve 0 Sedan çalışmaları, planlanan elektrikli otomobillere dair bir bakış açısı sunuyor. Honda’ya göre 0 Serisi sedan ve SUV küresel modeller olacak ancak ailenin planlanan yedi üyesinin tamamı her bölgede sunulmayacak.

Otomobil Dergisi Almanya

Automobile Magazine-Germany

Diğer Haberler

Moda ve Elektriğin Buluşması 500e Giorgio Armani

FIAT, tasarımıyla olduğu kadar kullanışlı yapısı ve çoklu şarj seçenekleriyle tam bir şehir otomobili olan ikonik modeli 500e’yi, moda ikonu haline getiriyor. “Fiat 500e...

Yeni Astra ve Astra Sports Tourer tanıtıldı…

Daha Keskin, Daha Modern ve Daha Sürdürülebilir: Yeni Opel Astra Tanıtıldı...  Sahip olduğu üstün Alman teknolojisini en çağdaş tasarımlarla buluşturan Opel, sınıfının en çok tercih...

Alfa Romeo Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,9-18 Ocak tarihleri arasında ziyaretçilere kapılarını açacak Brüksel Otomobil Fuarı’na katılıyor. 5. salonda yer alacak göz kamaştırıcı Alfa Romeo standı,...

Citroen ELO konsept otomobilini tanıttı…

Herkes için ulaşılabilir ve konfor odaklı mobilite çözümleri sunan Citroën, yenilikçilik ve yaratıcılık değerlerini somutlaştıran, geleceğe yönelik fikirleri bir araya getiren bir fikir laboratuvarı...

Delphi 5 Ana Kategoride Lider

Delphi Ön Takım Sistemlerinin 5 Ana Kategorisinde de Lider Kapsama Oranına Ulaştı...  Geliştirdiği yüksek teknolojili ürünleriyle otomotiv sektörüne referans niteliğinde ürünler kazandıran Delphi, Avrupa Satış...

Yeni Jeep Compass Stellantis Melfi Fabrikası’nın Bantlarında

Dünyada arazi aracı denildiğinde akla gelen ilk marka olan Jeep kompakt SUV modeli Compass’ın üçüncü nesliyle üretime başladığını açıkladı. İtalya'daki Stellantis Melfi fabrikasının bantlarından...

DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Premium segmentin en yenilikçi markası DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda dövme metal kaplı duvarlara sahip yeni stand tasarımıyla en güncel modellerini sergileyecek. Marka, 300...

Yeni Astra ve Astra Sports Tourer tanıtıldı…

Daha Keskin, Daha Modern ve Daha Sürdürülebilir: Yeni Opel Astra Tanıtıldı...  Sahip olduğu üstün Alman teknolojisini...

Alfa Romeo Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,9-18 Ocak tarihleri arasında ziyaretçilere kapılarını açacak Brüksel Otomobil Fuarı’na katılıyor....

DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Premium segmentin en yenilikçi markası DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda dövme metal kaplı duvarlara sahip...

Efsanevi hikayelerle dolu İkonların İkonu Phantom’un 100 yılı

Rolls-Royce Motor Cars, 2025 yılı boyunca, markanın zirve ürünü ve lüks tarihinin en ikonik isimlerinden...

Škoda 130 Yıllık Tarihinin Efsaneleşmiş Modelleri…

Otomotiv sektöründeki 130. yıl dönümünü kutlayan Škoda, markanın köklü mirasını ve sanayi geçmişini gözler önüne...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors...

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor: Euro 7 uyumlu yeni V8 ve elektrikli...

Waymo, Londra’da otonom robotaksi için testlere başladı

Waymo, Londra’da robotaksi testlerine başladı ve hizmeti 2026’da devreye almayı hedefliyor. Waymo, Londra’da testlere başladığını...

Renault Group ve Ford, Avrupa’da stratejik bir ortaklık kurdu

Renault Group ve Ford, Renault Group’un Ampere platformunu temel alan iki yeni Ford marka elektrikli...