Ekim Avrupa pazarı, %20,6 ile BEV ve beş ana pazar arasında İtalya son sırada yer alıyor

®
Çok Okunanlar

MAN, sabit kalan pazarda satışlarını %10 artırdı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılında siyasi ve ekonomik gelişmelere bağlı olarak dalgalanmaların yaşandığı kamyon pazarında, satışlarını...

Petlas, global zirai lastik pazarında yüzde 3’lük paya sahip…

PETLAS YENİLİKÇİ ZİRAİ LASTİKLERİ İLE 100’DEN FAZLA ÜLKEDE SÜRDÜRÜLEBİLİR TARIMA DESTEK OLUYOR! Türkiye’nin lider lastik üreticisi Petlas, tarım sektörünün ihtiyaçlarını...

Yeni Ope lMokka GSE 2025 Altın Direksiyon Ödülü

Opel MokkaGSE'ye Altın Direksiyon Ödülü...  Alman otomobil üreticisi Opel, kısa bir süre önce tanıttığı yüksek performanslı elektrikli aracı Mokka GSE...

Otomotiv Sanayii Derneği 2025 İlk 11 Aylık Verileri…

Yılın İlk 11 Aylık Döneminde Üretim Yüzde 4, İhracat Yüzde 5 Büyüdü! Otomotiv Sanayii Derneği (OSD)2025 yılının ilk 11...

FIAT Professional Büyük Aralık Kampanyası…

FIAT Professional’dan 1 Milyon TL’ye 0 Faizli Kredi FIAT Professional, aralık ayına özel, cazip finansman teklifleri sunuyor.‘Büyük Aralık Kampanyası’  kapsamında;...

Citroën’in hafif ticari araç modellerinde ayrıcalıklı fırsatlar

Citroën’in tasarım, pratiklik ve modülerliğin yanı sıra 1.5 BlueHDI 130HP yeni nesil motoru sayesinde performans ve verimliliğiyle deöne çıkan...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk olan EV36Zero planını hayata...

Ekim ayına ait Avrupa kayıt verileri %+4,9’luk bir artış gösteriyor; tam elektrikli otomobiller +4,3 puanla %20,6’da yer alıyor ve İtalya en önemli beş pazar arasında son sırada yer alıyor.
Şarj edilebilir araçlara ilişkin olarak, Ekim ayında İtalya, %12,2’lik genel ECV payı ile Büyük Pazarlar arasında sonuncu sırada yer aldı ve bu oran %5,0 saf elektrikli otomobil (BEV) ile %7,2 plug-in hibrit (PHEV) arasında bölündü. Diğer ana Avrupa pazarlarıyla karşılaştırıldığında fark özellikle belirgindir: Birleşik Krallık %25,4 BEV ve %12,1 PHEV ile %37,5’e ulaşır; Almanya %21,0 BEV ve %12,4 PHEV ile %33,4 ECV payına ulaşır, Fransa %24,4 BEV ve %6,7 PHEV ile %31,1’e ulaşır; İspanya ise rekorda yer alır. %22,4, BEV’lerin %9,4’ü ve PHEV’lerin %13,0’ı.
Toplam Avrupa pazarında ECV’ler %31,3, BEV’ler %20,6 (+4,3 puan) ve PHEV’ler %10,7 (+2,7 puan) paya sahiptir.
Oranlar Ocak Ekim 2025 5 MM Avrupa
Ocak-Ekim döneminde bile İtalya’da durum kritik olmaya devam ediyor; ECV’lerin payı %11,2’dir; bunların %5,2’si BEV’ler ve %6,0’ı PHEV’lerdir; bu oran Birleşik Krallık’ta %33,4 (BEV %22,4 ve PHEV %11,0), Almanya’da %28,9 (BEV %18,4 ve PHEV %10,5), %25,1’dir. Fransa’da (BEV %18,9 ve PHEV %6,2) ve İspanya’da %18,9 (BEV %8,5 ve PHEV %10,4). Toplam Avrupa pazarında ECV’ler %27,7, BEV’ler %18,3 (+3,5 puan) ve PHEV’ler %9,4 (+2,2 puan) paya sahiptir.
Genel olarak, Avrupa otomobil pazarı olumlu trendini sürdürüyor ve 2024 yılının aynı ayındaki 1.041.389 adede kıyasla Ekim ayında 1.091.904 satışla %4,9’luk bir büyüme kaydetti. Ocak-Ekim döneminde Avrupa pazarı toplam 11.020.514 tescile ulaştı: yılın ilk on ayındaki 10.818.539’a kıyasla %1,9 artış. 2024. Ancak 2019 ile karşılaştırıldığında hala önemli bir fark olduğu görülüyor: Ekim’de %-10,1 ve 10 ayda %-17,3.
Ana pazarların performansı incelendiğinde 5 Ana Pazar arasında farklılaşan bir durum ortaya çıkıyor.
İspanya, Ekim ayında +%15,9 ve kümülatif olarak +%14,9 ile en parlak performansla öne çıkıyor. Almanya ayda +%7,8’lik bir artış kaydetti ancak on aydaki ilerleme %0,5 ile sınırlı kaldı. Fransa, aydaki %2,9’luk büyümeyle onu takip ederken, on ayda %5,4’lük bir daralma yaşadı. Birleşik Krallık da Ekim ayında +%0,5, ancak kümülatif yıllık rakamda +%3,9 ile siyah renkte. Hem ay hem de kümülatif olarak dördüncü sırayı teyit eden İtalya, Ekim’de %0,5 ve 10 ayda %2,6 düşüş kaydederek ana piyasalar arasındaki tek olumsuz notu temsil ediyor.
Oranlar Ekim 2025 5 MM Avrupa
Kurumsal tarafta ise 10 Aralık’ta Avrupa Komisyonu’nun yeni tescil edilen otomobil ve hafif ticari araçlara ilişkin düzenlemelerin revizyonuna ilişkin yasa teklifinin açıklanması bekleniyor. Bu inceleme yalnızca CO2 emisyon standartlarını değil, aynı zamanda pil sektörünün güçlendirilmesine yönelik bir stratejiyi, otomotiv endüstrisi için bir düzenleme basitleştirme paketini ve kurumsal filoların elektrifikasyonuna yönelik bir öneriyi de içerecek.
Bu bağlamda, geçtiğimiz 7 Kasım’da Avrupalı ​​Üreticiler Birliği ACEA, 2030 ve 2035 için belirlenen CO2 emisyonlarına ilişkin Avrupa hedeflerine ulaşmada artan zorlukları vurguladı ve “sektörün belirli zorluklarını dikkate alan ve tüketici tercihleri ​​doğrultusunda sıfır emisyonlu hareketliliğe doğru rekabetçi bir geçişi destekleyen daha pragmatik ve gerçekçi bir yaklaşım” çağrısında bulundu.
Elektrikli araçların satın alınmasına yönelik MASE teşvikleriyle ilgili olarak UNRAE, 22 ve 23 Ekim tarihleri ​​arasında düzenlenen yaklaşık 55.700 kupondan 22 Kasım Cumartesi sabahı saat 10.00 itibarıyla yaklaşık 47.000 kuponun doğrulandığına dikkat çekiyor. Beklenen 30 günlük süre içinde doğrulanmayan 8.000’den fazla kupona karşılık gelen kaynaklar bu nedenle tekrar kullanılabilir hale geldi ve 23’üncü Pazar günü tekrar tükendi.
Ekim rakamları, BEV otomobillerin payı açısından İtalya’nın diğer 30 Avrupa ülkesine olan çok güçlü mesafesini vurgulamaya devam ediyor; bu oran %22,7’ye karşılık %5,0’dır: 4,5 kat daha düşük bir değer. Bu ay, yalnızca son günden itibaren geçerli olan ve etkilerini Kasım ayında gösterecek olan teşviklerin beklenmesinin etkisi devam ediyor.
ECV 5 mmS Trendini Paylaştı
UNRAE’nin yıllardır altını çizdiği gibi, İtalya’da sıfır emisyonlu mobilitenin birbirini takip eden hızlanmalar ve frenlemeler olmadan istikrarlı bir şekilde gelişmesini teşvik etmek için, KDV indirimi, maliyet indirimi ve amortisman süresine yönelik hedefli müdahaleler yoluyla şirket araçlarına yönelik vergi uygulamalarının gözden geçirilmesi esastır. 31 Aralık 2026 tarihine kadar uzatılan Mali Heyet, bu müdahalelerin hayata geçirilmesi için kaçırılmayacak bir fırsat teşkil ediyor. Enerji geçişini hızlandırmak için gereken diğer öncelikler arasında elektrikli şarj altyapısının yaygın olarak geliştirilmesi ve şarj maliyetlerinin düşürülerek kullanıcılar için daha erişilebilir hale getirilmesi yer alıyor.
UNRAE Genel Müdürü Andrea Cardinali, UNRAE’nin, 24 ülkede alternatif yakıt altyapıları oluşturmayı amaçlayan 70 proje için Avrupa Komisyonu tarafından geçtiğimiz günlerde resmileştirilen 600 milyon avroluk tahsisi memnuniyetle karşıladığını açıkladı. Cardinali, amacın kentsel alanlarda ve TEN-T trans-Avrupa ulaşım ağının yol kesimleri boyunca sürdürülebilir yatırımları teşvik etmek olduğunu ve ağır araçlara övgüye değer bir ilgi gösterilmesini teşvik etmek olduğunu söyledi. Fonların planlanan müdahalelerin sayısı ve özel yatırımlar için itici güç olma yetenekleri açısından yeterliliği henüz değerlendirilmemiştir.
Genel Müdür, şu anda herkesin gözünün 10 Aralık’ta yapılması planlanan duyuruda olduğunu belirtiyor.
Pazar, müşteriler ve operatörler için hayati önem taşıyan Avrupa düzenlemelerine ilişkin gerekli netliğin nihayet elde edilmesini 2 yıldan fazla bir süredir bekliyor”.
Fransa – Yeni araç tescillerinde hafif büyüme: Ekim ayında +%2,9
Fransa’da Ekim ayında yeni otomobil tescilleri, geçen yılın aynı ayındaki 135.529’dan %2,9 daha fazla olan 139.514 adet oldu (fakat yine de Ekim 2019’a kıyasla -%26,2), bu da kümülatif rakamı 1.326.298 adede getiriyor; bu da, kayıtlı 1.401.435 araç olan Ocak-Ekim 2024’e kıyasla hala %5,4 düşüş anlamına geliyor. Güç kaynaklarına ilişkin olarak, Ekim ayında ECV’lerin hacimleri %36,6 artarak %31,1’e ulaştı (Ekim 2024’te %23,5), PHEV’lerdeki %14,4’lük düşüşe (%6,7’ye) kıyasla BEV’lerdeki %63,2’lik artış (%24,4’e) sayesinde. HEV’ler ise ayda %8,0 pay alarak %42,4 pay alırken, kümülatifte ise %26,3 artışla 11,1 puan kazanarak %44,5 temsil gücü elde etti. Ancak 10 ayda ECV’ler %4,4 hacim kaybetti: BEV’ler için +%5,3, PHEV’ler için -%25,6 (sırasıyla %18,9 ve %6,2 pay). Ekim ayında ortalama CO2 emisyonları daha da düşerek bir yıl önceki 94,1 g/km’ye kıyasla 82,5 g/km seviyesinde gerçekleşti.
Almanya – Ekim ayında otomobil satışlarında olumlu sonuç: +%7,8
Ekim 2025 pazarı, 250.133 satışla hacimlerini Ekim 2024’teki 231.992 adede kıyasla %7,8 artıran (ancak 2019’a doğru hala %-12,1 ile kırmızı) Almanya için olumlu bir sonuca işaret ediyor. Ayda, özel şahıslara kayıtlı otomobillerin payı %34,4 (+%11,8) olurken, tüzel kişilerinki ise %65,6 (+%5,9) oldu.
Kümülatif 10 ayda, 2024 yılının aynı dönemindeki 2.348.066 otomobile kıyasla 2.360.481 otomobil tescil edildi (2019’a kıyasla -%22,0). Güç kaynağı cephesinde, sırasıyla %21,0 ve %12,4’lük payla BEV’lerin +%47,7’si ve PHEV’lerin +%60,0’ı (BEV’lerin %18,4’ü ve PHEV’lerin %10,5’i ile ECV’ler için kümülatifte +%47,2) sayesinde ECV’ler için pozitif işaret (+%52,1) kaydedilmelidir. Son olarak, HEV’ler Ekim ayında %7,6 oranında büyürken (%28,2’lik bir payla, bir yıl öncesine göre sabit) kümülatif olarak +%10,3 (%28,6 pay) kaydetti.
Birleşik Krallık – Ekim +%0,5: SMMT, 2025’in sonunda 2 milyon arabaya dönüş olacağını tahmin ediyor
Birleşik Krallık’ta Ekim ayında yeni otomobil satışları, 144.948 tescil sayesinde hafif bir artış kaydetti; Ekim 2024’teki 144.288’e kıyasla +%0,5. Dolayısıyla on ayda 1.723.120 adede ulaşıldı ve Ocak-Ekim 2024’teki 1.658.382’ye kıyasla %3,9 artış kaydedildi. Kanallara göre dağılımda, hafif bir artışı vurgulamakta fayda var. Özel şahısların payı %2,0 artarak %38,6’ya yükseldi (+%4,6 sayesinde kümülatif olarak %38,8) ve şirketlerin (+%32,7) payı şu anda %2,5 oldu (10 ayda +%7,3 ve temsil gücü %2,2), filolardaki %1,5’lik düşüş ise %58,9’a düştü (Ocak-Ekim döneminde %59,0). Güç kaynağı cephesinde, Ekim ayında 7 puanlık toparlanma ve %37,5’lik bir pay kaydeden ECV’ler (+%24,7) için çift haneli sonuçtan bahsetmeye değer: özellikle BEV’ler (+%23,6) %25,4 ve PHEV’ler %12,1 olarak gerçekleşti. HEV’lerin payı ise %1,4’lük düşüşle %34,9’a (-0,6 puan) geriledi. Ancak 10 ayda ECV satışları %31,5 arttı (+%28,9 BEV, +%37,1 PHEV) ve BEV’ler %22,4 ve PHEV’ler %11,0 ile %33,4’e (bir yıl önceki %26,4’ten) ulaştı. Son olarak HEV’ler (+%9,6) 10 ayda %37,5’lik paya ulaştı. SMMT’nin (yerel ticaret birliği) son tahminlerine göre, 2025 yılında otomobil pazarının 2019’dan bu yana ilk kez 2 milyona ulaşması bekleniyor.
İspanya – Satılan neredeyse 100.000 yeni otomobil sayesinde otomobil pazarı %16 arttı
Ekim ayında İspanya’daki otomobil satışları, üst üste ikinci ayda da Kovid öncesi satışları aşarak 96.785 yeni tescille %15,9 artış kaydetti ve bunların neredeyse dörtte biri ECV oldu. Kümülatif kayıtlar 951.516 adet olup, bu rakam 2024’teki kümülatif rakamdan %14,9 daha fazla ancak yine de 2019’un aynı dönemine göre %10 daha düşük. Ancak satışların hızı yılsonunun 1.100.000’den fazla kayıtla geçeceğini gösteriyor. Satış kanalları açısından bakıldığında, kiralamalardaki %5,2’lik düşüşe kıyasla özel şahıslar (+%23,9) ve şirketler (+%10,2) için olumlu bir işaret olduğunu belirtmekte fayda var. Güç kaynakları için, Ekim ayında BEV’lerin +%90,1’i ve PHEV’lerin +%145,6’sı (sırasıyla %9,4 ve %13,0) ve BEV’ler ve PHEV’lerin %8,5 ve %10,4’e ulaşan kümülatif payı sayesinde ECV’lerin üç haneli büyümesini (ayda +%118,9 ve kümülatif olarak %100,2) vurguluyoruz. Ekim ayında ortalama CO2 emisyonları %13,6 düşüşle 100,2 g/Km’ye düştü ve kümülatif olarak düşmeye devam ederek (-%10,7) 104,6 g/Km oldu.
Aşağıdaki bağlantıdan Avrupa otomobil pazarının Ekim 2025’e ait tam verilerini indirebilir ve/veya okuyabilirsiniz. (PDF)
Avrupa pazarı – Ekim 2025
Kaynak: UNRAE – Ulusal Yabancı Motorlu Taşıt Temsilcileri Birliği
Ekim ayında Avrupa pazarı, %20,6 ile BEV ve beş ana pazar arasında İtalya sonuncusu başlıklı yazı Electric Motor News’den geliyor.

Automobile Magazine – Italia

Diğer Haberler

Batı Afrika Lojistik Ekosistemine Ford Trucks’tan Güçlü Yatırım

Ford Trucks’ın büyüyen Batı Afrika lojistik ve taşımacılık sektöründeki varlığı... Ford Trucks, Salvador Caetano Grubu’nu ithalatçı olarak atayarak Senegal pazarına resmi olarak giriş yaptı. Bu...

Borusan Otomotiv Ev Sahipliği Yaptı

9. İstanbul Ekonomi Zirvesi’nin ‘Sürdürülebilir Geleceğe Ortak Yolculuk’ panelinde konuşan Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik, otomotiv endüstrisinin tarihinin en büyük dönüşümünü yaşadığını...

MAN, sabit kalan pazarda satışlarını %10 artırdı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılında siyasi ve ekonomik gelişmelere bağlı olarak dalgalanmaların yaşandığı kamyon pazarında, satışlarını artırmayı başardı. Filo satışlarında hem...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk olan EV36Zero planını hayata geçiriyor.  Yeni LEAF’in Birleşik Krallık’ta...

MYZ Co Charge 1 yılda 5 ton karbon salımını önledi

Zeren Group’un elektrikli araç sarj operatörü MYZ Co Charge, Türkiye genelinde 12 lokasyonda kurduğu 54 ünitelik şarj altyapısıyla son 1 yılda 5 tonun üzerinde...

Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi

Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu’ndan Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi  IC Altyapı Grubu bünyesinde faaliyetlerini sürdüren Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre...

BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor

Borusan Otomotiv’den BMW Modellerinde Aralık Ayı Fırsatları  Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor. Takas desteği, özel finansman koşulları ve...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors...

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor: Euro 7 uyumlu yeni V8 ve elektrikli...

Waymo, Londra’da otonom robotaksi için testlere başladı

Waymo, Londra’da robotaksi testlerine başladı ve hizmeti 2026’da devreye almayı hedefliyor. Waymo, Londra’da testlere başladığını...

Renault Group ve Ford, Avrupa’da stratejik bir ortaklık kurdu

Renault Group ve Ford, Renault Group’un Ampere platformunu temel alan iki yeni Ford marka elektrikli...

Ford, Avrupa Stratejisinin Bir Sonraki Aşamasını Duyurdu

Ford, Avrupa’da sürdürülebilir kârlılık yolunda yeni bir adım atıyor. Bu yolculuk iki güçlü temele dayanıyor:...

Rusya Federasyonu için Tenet T7 Crossover

Rusya Federasyonu için Tenet T7 crossover'ın dört tekerlekten çekişli versiyonu resmi olarak fotoğraflandı. Rus markası...

Mercedes-Benz, hava yastıkları nedeniyle CLA araçlarının yeni geri çağrılmasını duyurdu

Mercedes endişe verici bir şekilde rapor ediyor: sağlık riskleri nedeniyle CLA'nın acil geri çağırılması... Alman otomobil üreticisi...

Ford, Avrupa için beklenmedik bir hamle yaptı….

Fiesta geri döndü...Ford, Avrupa'da uygun fiyatlı elektrikli araçlar için Renault AmpR platformunu kullanacak... Ford, Avrupa için...
2026 XPeng Mona M03 iç mekan, tasarım ve özellik incelemesi

2026 XPeng Mona M03 iç mekan, tasarım ve özellik incelemesi

XPeng bir süre önce Mona M03'ü tanıttı. Bu kompakt sedan hemen büyük ilgi gördü ve...