1992 yılında oluşturulan serinin beşinci neslini açan bir model olan yeni Monster’ın üretimi Borgo Panigale’deki Ducati fabrikasında başladı. Tamamen yeniden tasarlanan motosiklet, ağırlığı azaltmak ve dinamik yönetimi geliştirmek amacıyla değişken valf zamanlaması ve revize edilmiş teknik kuruluma sahip yeni bir V2 motor sunuyor. Tasarım, tankın omuzları arasına yerleştirilmiş far, tek sele ve kompakt kuyruk gibi ilk versiyonların unsurlarını hatırlatıyor. IVT dağıtımlı yeni V2 motor, 4.000 ila 10.000 rpm arasında mevcut torkun %80’i ile düşük devirlerde sorunsuz teslimat ve beklenen kullanım aralığında daha yüksek itme gücü sunuyor. Valf boşluğunu kontrol etmek için bakım aralığı 45.000 km olarak ayarlanmıştır. Yapı, motoru yük taşıyıcı eleman olarak kullanan monokok bir çerçeve, Panigale V4’ten ilham alan çift taraflı bir salınım kolu ve teknopolimer ve kafesten yapılmış bir arka alt çerçeve içerir. Kuru ağırlığı 175 kg’dır. Ekipmanda Showa süspansiyonlar, dört Sürüş Modu (Spor, Yol, Şehir, Islak) ve DTC, DWC, EBC ve ABS viraj alma özelliğine sahip bir elektronik paket bulunuyor. Kokpit, Ducati Multimedya Sistemi ve adım adım navigasyonla uyumlu 5 inçlik bir TFT ekranı entegre ediyor. Sürüş pozisyonu daha alçak bir sele (815 mm, özel aksesuarlarla 775 mm’ye kadar azaltılabilir) ve gidonların daha ileri bir konuma yerleştirilmesiyle değiştirildi. Ducati Performance, karbon ve alüminyum bileşenler, spor sele ve Termignoni ile geliştirilen onaylı susturucuları içeren bir dizi aksesuar sunar. 2026 Monster, Şubat 2026’da Monster ve Monster+ versiyonlarıyla, Iceberg White ve Ducati Red görünümleriyle bayilere ulaşacak. A2 lisansı sahipleri için de 35 kW onayı öngörülüyor.
Otomobil Dergisi – İtalya
Automobile Magazine – Italia




































































































