Dijital çağda ruhu kurtaran elektrikli sedan

®
Çok Okunanlar

Petrol Ofisi Grubu’nun İstanbul Havalimanı güzergâhında…

Petrol Ofisi Grubu'nun İstanbul Havalimanı güzergâhındaki istasyonu hizmete açıldı Türkiye akaryakıt pazarının geleneksel lideri Petrol Ofisi Grubu, istasyon ağına stratejik bir hizmet noktası daha ekledi....

Karsan, ILO ve Borçelik’ten Meslek Liselerindeki Kız Öğrencileri İş Hayatı….

Karsan, ILO ve Borçelik’ten Meslek Liselerindeki Kız Öğrencileri İş Hayatına Hazırlayacak Dev Hamle... “Mobilitenin Geleceğinde Bir Adım Önde” olma vizyonuyla...

FIAT Professional Büyük Aralık Kampanyası…

FIAT Professional’dan 1 Milyon TL’ye 0 Faizli Kredi FIAT Professional, aralık ayına özel, cazip finansman teklifleri sunuyor.‘Büyük Aralık Kampanyası’  kapsamında;...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk olan EV36Zero planını hayata...

MYZ Co Charge 1 yılda 5 ton karbon salımını önledi

Zeren Group’un elektrikli araç sarj operatörü MYZ Co Charge, Türkiye genelinde 12 lokasyonda kurduğu 54 ünitelik şarj altyapısıyla son...

Anadolu Isuzu, CDP’nin İklim Değişikliği ve Su Güvenliği Programları

Anadolu Isuzu, CDP’nin İklim Değişikliği ve Su Güvenliği Programlarında Bir Kez Daha “A” ile Derecelendirildi... Anadolu Isuzu, dünyanın en itibarlı...

Stellantis ve Bolt’tan Avrupa’da Sürücüsüz Mobilite

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, sürücüsüz mobilitenin yaygınlaşması için Bolt ile iş birliğine imza attı. Stellantis’in AV-Ready Platforms™...

Mazda diğer üreticilerden çok farklı bir yol izledi. Diğerleri en hızlı elektrikli SUV veya en büyük ekrana sahip sedanı piyasaya sürmek için yarışırken, Japon markası acele etmemeye karar verdi. Ve o zaman gösteriyor.
Yeni Mazda6e bir deney ya da seri üretim otomobil gibi giyinmiş bir prototip değil; Sakin bir şekilde geliştirilen olgun bir sedan, elektrifikasyonun karakter ve sürüş keyfiyle çelişmesi gerekmediğini gösteriyor.
Mazda ve Changan arasındaki işbirliğinin sonucu olan bu model, EZ-6 ile aynı temeli paylaşıyor ancak Avrupa’da gerçekleştirilen mühendislik çalışmaları çok derin.
Süspansiyonlar, direksiyon, frenler, motor kalibrasyonu ve hatta enerji yönetimi yazılımı bile Avrupa pazarına özeldir. Ve sonuç, yaklaşımında radikal bir farklılık olmaksızın, %100 Mazda gibi davranan ve hissettiren bir otomobildir.

Dış tasarım: ağırbaşlılık, orantı ve detay
Dışarıdan bakıldığında Mazda6e, markayı her zaman karakterize eden aynı zarif dinginliği yansıtıyor. Agresif çizgilerle ya da görsel ustalıkla değil, kusursuz orantı ve tutarlı bir biçimsel dille dikkat çekmeyi amaçlıyor. Alçak profili, coupe benzeri tavanı ve çerçevesiz kapıları, bir grand Tourer’ın sportifliğini çağrıştırırken, bir executive sedanın zarafetini de kaybetmez.
Aynı zamanda şarj göstergesi görevi de gören aydınlatmalı ızgara, en orijinal özelliklerden biridir. Basit bir dekorasyon değil: yararlı bilgileri sezgisel olarak iletiyor; teknolojinin zarif bir şekilde entegre edilebileceğinin bir işareti. Ultra ince LED farlar, arka lambaları birbirine bağlayan ışık şeridi ve 90 km/s hızdan çıkan geri çekilebilir spoyler, incelikle dolu tasarımı tamamlıyor.

Görünüm ve his açısından otomobil kaliteyi yansıtıyor. Bağlantı noktaları milimetriktir, metalik yüzeyler ve boyanın cilalanması, temel versiyonunda indirimlerle birlikte yaklaşık 38.000 Euro olan bir fiyata sahip bir modele kıyasla birinci sınıf Alman markalarına özgü bir seviyeye sahiptir.

İç mekan: Japon teknolojisi ve Avrupa misafirperverliği
Dış kısmı dengesiyle şaşırtıyorsa, Mazda6e’nin iç kısmı da zarafetiyle fethediyor. Mazda aynı zamanda sıcak, teknolojik ve dingin bir ortama kavuştu. Hiçbir tizlik veya orantısız ekran yoktur: her şey sürücüye yöneliktir ancak yolcuların konforundan ödün verilmez.
10,2 inçlik dijital gösterge paneli net ve uyarlanabilir bilgiler sunar ve artırılmış gerçekliğe sahip Head-Up Display, navigasyon, hız veya sürücü yardımına ilişkin hassas verileri ön cama yansıtır. Ortadaki 14,6 inçlik geniş ekran, ön panele hakim oluyor ve kontrollerin çoğunu yoğunlaştırıyor. Bu yaklaşım herkese hitap etmeyebilir – bazıları klima kontrolü veya sürüş modları için fiziksel düğmeleri tercih edecektir – ancak sistem akıcı bir şekilde tepki veriyor ve iyi düşünülmüş bir menü mantığına sahip.

Kalite hissi otomobilin en güçlü yönlerinden biridir. Yumuşak yüzeyler, kalın dokunuşlu deri ve kontrollerin sağlamlığı, daha sarmalayıcı bir tasarıma sahip olmasına rağmen Mazda CX-60’ı anımsatıyor. Takumi Plus donanımındaki Nappa deri döşeme ve panoramik tavan, birçok rakibin yalnızca çok daha yüksek fiyatlarla sunduğu lüks bir hava katıyor.
Sürüş konforu, hem günlük kullanım hem de uzun yolculuklar için tasarlanmış, mükemmel desteğe ve dengeli dolguya sahip koltuklarla garanti edilir. Arka koltuklar bacak mesafesi ve tavan yüksekliği bakımından cömerttir, ancak biraz daha sert ve daha yüksek olan orta koltuk açıkça ikinci plandadır.

Bagaj, arka koltuk arkalıkları katlandığında binin üzerine çıkarılabilen 466 litrelik bir kapasite sunuyor ve ön kaputun altında, kabloları veya aletleri şarj etmek için mükemmel olan 72 litrelik küçük bir bölme bulunuyor.
Motor ve performans
Mazda6e, her ikisi de arkadan itişli ve hızlanma açısından neredeyse aynı performansa sahip iki elektrikli modelle sunulmaktadır. Aşağıdaki tablo temel farklılıkları özetlemektedir:

Sürüm
Güç
Çift
Pil
Kimya
WLTP özerkliği
Hızlı şarj (%10–80)

E-Skyactiv EV
258 hp
320Nm
68,8 kWh
LFP (CATL)
479 km
22 dakika

E-Skyactiv EV Uzun Menzilli
245 beygir
320Nm
80 kWh
NCM (Changan)
552 km
45 dakika

Her iki versiyon da 0’dan 100 km/saat hıza yaklaşık 7,7 saniyede ulaşıyor ve 175 km/saat maksimum hıza ulaşıyor. En önemli fark, özerklik ve şarj etme konusundadır: Standart versiyon, biraz daha küçük piline rağmen, en verimli olanıdır ve en hızlı şarj olanıdır.

Yolda güç dağıtımı doğrusal ve sessizdir; ani artışlar veya ani değişimler yaşanmaz. Mazda sağ pedalın tepkisini hassas bir şekilde ayarlamıştır: güç her zaman mevcuttur ancak asla ani değildir. Direksiyon ise segmentinin en iyilerinden biri: hızlı, iletişimsel ve viraj alırken güveni sağlayacak doğru ağırlıkta.
Dinamik davranış: Mazda DNA’sı bozulmamış
Mazda6e’nin en büyük erdemlerinden biri de sıradan bir elektrikli otomobil gibi hissettirmemesidir. Direksiyonun ilk dönüşünden itibaren, markayı karakterize eden çeviklik ve istikrar arasındaki dengeyi aktarıyor. Süspansiyon (önde McPherson ve arkada çoklu bağlantılı) oldukça Avrupai bir kritere göre ayarlandı: sağlam ama asla kuru değil; kontrollü, ancak düzensizlikleri zarif bir şekilde absorbe etme yeteneğine sahip.
Otoyolda denge hissi olağanüstü. Araç, 120 km/s hızla Mercedes EQE’ye benzer bir sessizlikle hareket ediyor, ancak şasiden daha doğrudan bir tepki alıyor. İkincil yollarda Mazda6e, dengeli ağırlık dağılımı ve çok alçak ağırlık merkezi sayesinde virajları çok az elektrikli aracın başarabileceği bir doğallıkla birleştirme yeteneğiyle şaşırtıyor.
Fren hissi özel olarak anılmayı hak ediyor. Mazda, birçok elektrikli araçta görülen süngerimsi etkiyi ortadan kaldırarak rejeneratif frenlemeyi kademeli olarak entegre etmeyi başardı. Sürücü, rejenerasyonun yoğunluğunu, hafif bir tutuştan neredeyse tek pedalla sürüşe izin veren daha yoğun bir moda kadar dört seviyede ayarlayabilir.
Araba, neredeyse beş metre uzunluğundaki boyutlarına rağmen şehirde çevik bir şekilde hareket ediyor. Hidrolik direksiyon düşük hızlarda hafiftir ve 360 ​​derecelik görüş kameraları keskin, gerçekçi bir görüntü sunarak park etmeyi kolaylaştırır.
Gerçek tüketim ve özerklik
350 kilometrelik Madrid-Atalaya del Cañavate-Madrid rotasını içeren testimiz sırasında Mazda6e, 16,1 kWh/100 km’lik gerçek ortalama tüketim kaydetti. Tahmini 395 km menzil anlamına gelen %100 batarya ile başladık ve rotayı tamamladığımızda, yasal hızları koruyarak ve normal sürüşün ardından bataryanın %21’i kaldı ve 79 km menzil kaldı. Sonuçta ortaya çıkan gerçek menzil yaklaşık 429 kilometreydi; bu, bu boyuttaki bir otomobil için mükemmel bir rakamdı.

Şehirde tüketim daha da azaltılarak yaklaşık 14,5 kWh/100 km’ye düşürülebilir, bu da neredeyse 650 teorik şehir içi kullanım anlamına gelir. Bu veriler, Mazda6e’yi piyasadaki en verimli elektrikli araçlar arasına, hatta daha küçük pilli modellerin de üstüne yerleştiriyor.
Ek olarak standart versiyon, doğru akımda 165 kW’a kadar şarjları destekleyerek %10’dan %80’e şarjı yirmi dakikadan biraz fazla bir sürede tamamlıyor. Alternatif akımda, yerleşik şarj cihazı 11 kW’a izin verir ve yaklaşık yedi saatte tam şarj olur. Pilin termal yönetimi etkilidir ve ızgara aydınlatma sistemi, işlevsel tasarıma bir dokunuş katarak sürecin görsel bir göstergesi olarak görev yapar.
Ekipman ve güvenlik
Mazda ekipmandan tasarruf etmemeye karar verdi. Temel donanımdan itibaren Mazda6e, 360 derecelik görüş kameraları, matris LED farlar, Head-Up Display, havalandırmalı ve ısıtmalı elektrikli koltuklar, panoramik tavan, çift bölgeli klima kontrolü ve kablosuz CarPlay ve Android Auto ile uyumlu bir multimedya sistemi içerir. Takumi Plus versiyonunda Nappa deri döşeme, iki renkli direksiyon simidi ve açılır tavan bulunur.

Güvenlik açısından sürüş asistanları paketi eksiksizdir: trafik fonksiyonlu uyarlanabilir hız sabitleyici, aktif şerit bakımı, işaret algılama, otonom acil frenleme, sürücü izleme ve dokuz hava yastığı. ADAS sistemlerinin kalitesi dikkat çekicidir; Ani müdahaleler olmadan sorunsuz ve hassas bir şekilde çalışırlar.

Fiyat
Mazda6e’nin taban fiyatı 43.725 Euro’dur; indirimler ve MOVES III Planı’nın yardımıyla bu fiyat 31.815 Euro’da kalabilir; bu, boyutu, gücü ve kalitesi açısından bir sedan için oldukça rekabetçi bir rakamdır. Takumi kaplama ile Takumi Plus arasındaki fark sadece 1.650 Euro’dur; daha büyük kapasiteli pil ise 1.600 Euro’luk ek maliyete karşılık gelir.
Değer açısından Mazda6e, eşleşmesi zor bir fiyat/performans oranı sunuyor. Oran olarak Tesla Model 3 ile yarışıyor ancak boyutu, donanımı ve kalitesi onu Mercedes EQE veya BMW i4’e yaklaştırıyor.
Mazda Denklemi
Mazda, birçok üreticinin hâlâ aradığı bir şeyi başardı: kimliğini sulandırmadan elektrik dünyasına aktarmak. Mazda6e en hızlı veya en teknolojik olduğunu iddia etmiyor, aksine en dengeli olduğunu iddia ediyor. Gerçek menzili 420 kilometreyi aşıyor, davranışları örnek teşkil ediyor ve sürüş konforu lüks bir sedanınkine yakın.
Bazıları daha fazla fiziksel düğmeyi veya dört tekerlekten çekişli versiyonu gözden kaçırabilir, ancak bunlar ürünün genel tutarlılığıyla karşılaştırıldığında küçük ayrıntılardır. Teknolojik takıntının ve duyuların homojenleştirilmesinin hakim olduğu bir pazarda, Mazda6e kaybolmuş gibi görünen bir şeyi elektrikli sürüşe geri dönüyor: zevk, huzur ve kişilik.
Resim galerisi

Resimler için aracı sağladığı için Mazda Mogacar’a teşekkürler

Automobile Magazine-İspanya

Automobile Magazine-Spain

Diğer Haberler

Petlas Genel Müdürü Hakan Yalnız Global Değerlendirmeleri

Türkiye’nin lider lastik üreticisi Petlas, hem üretimde hem de ihracat alanında başarılı bir yılı daha geride bırakıyor. 2026’da kuruluşunun 50’nci yılını kutlamaya hazırlanan Petlas’ın...

Petrol Ofisi Grubu’nun İstanbul Havalimanı güzergâhında…

Petrol Ofisi Grubu'nun İstanbul Havalimanı güzergâhındaki istasyonu hizmete açıldı Türkiye akaryakıt pazarının geleneksel lideri Petrol Ofisi Grubu, istasyon ağına stratejik bir hizmet noktası daha ekledi. Yıllık 90 milyon yolcu kapasitesiyle...

Anadolu Isuzu, CDP’nin İklim Değişikliği ve Su Güvenliği Programları

Anadolu Isuzu, CDP’nin İklim Değişikliği ve Su Güvenliği Programlarında Bir Kez Daha “A” ile Derecelendirildi... Anadolu Isuzu, dünyanın en itibarlı çevresel raporlama platformu olan CDP...

Batı Afrika Lojistik Ekosistemine Ford Trucks’tan Güçlü Yatırım

Ford Trucks’ın büyüyen Batı Afrika lojistik ve taşımacılık sektöründeki varlığı... Ford Trucks, Salvador Caetano Grubu’nu ithalatçı olarak atayarak Senegal pazarına resmi olarak giriş yaptı. Bu...

Borusan Otomotiv Ev Sahipliği Yaptı

9. İstanbul Ekonomi Zirvesi’nin ‘Sürdürülebilir Geleceğe Ortak Yolculuk’ panelinde konuşan Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik, otomotiv endüstrisinin tarihinin en büyük dönüşümünü yaşadığını...

MAN, sabit kalan pazarda satışlarını %10 artırdı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılında siyasi ve ekonomik gelişmelere bağlı olarak dalgalanmaların yaşandığı kamyon pazarında, satışlarını artırmayı başardı. Filo satışlarında hem...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk olan EV36Zero planını hayata geçiriyor.  Yeni LEAF’in Birleşik Krallık’ta...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors...

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor: Euro 7 uyumlu yeni V8 ve elektrikli...

Waymo, Londra’da otonom robotaksi için testlere başladı

Waymo, Londra’da robotaksi testlerine başladı ve hizmeti 2026’da devreye almayı hedefliyor. Waymo, Londra’da testlere başladığını...

Renault Group ve Ford, Avrupa’da stratejik bir ortaklık kurdu

Renault Group ve Ford, Renault Group’un Ampere platformunu temel alan iki yeni Ford marka elektrikli...

Ford, Avrupa Stratejisinin Bir Sonraki Aşamasını Duyurdu

Ford, Avrupa’da sürdürülebilir kârlılık yolunda yeni bir adım atıyor. Bu yolculuk iki güçlü temele dayanıyor:...

Rusya Federasyonu için Tenet T7 Crossover

Rusya Federasyonu için Tenet T7 crossover'ın dört tekerlekten çekişli versiyonu resmi olarak fotoğraflandı. Rus markası...

Mercedes-Benz, hava yastıkları nedeniyle CLA araçlarının yeni geri çağrılmasını duyurdu

Mercedes endişe verici bir şekilde rapor ediyor: sağlık riskleri nedeniyle CLA'nın acil geri çağırılması... Alman otomobil üreticisi...

Ford, Avrupa için beklenmedik bir hamle yaptı….

Fiesta geri döndü...Ford, Avrupa'da uygun fiyatlı elektrikli araçlar için Renault AmpR platformunu kullanacak... Ford, Avrupa için...
2026 XPeng Mona M03 iç mekan, tasarım ve özellik incelemesi

2026 XPeng Mona M03 iç mekan, tasarım ve özellik incelemesi

XPeng bir süre önce Mona M03'ü tanıttı. Bu kompakt sedan hemen büyük ilgi gördü ve...