Page 31 - 2018 OCAK
P. 31
Automobile Magazine | Ocak 2018
Vitesleri manuel kullanımda yüksek devir ve hızlarda düşürememin
sebebi ise Lotus’un tamamı ile motorunu koruma güvenliği. Lotus’u
kullanan sürücünün hata yapması ve motoru gereksiz yere bu şekil-
de riske atarak sürmesi zarar vermesi mühendislik ve yazılım olarak
önlenmiş. Kullandığınız bir Lotus Exige 350 Sport gibi farklı bir su-
per spor otomobil ise kendinizi farklı hissettiğiniz kesin. Tamamı ile
saf sürücüler için ve bu aracı kullanabilecek asıl kişiler adına tasar-
lanmış safkan bir performans aracı diyebiliriz. Elbette, Lotus Exige
350 Sport aracımızı gündelik olarak kullanmak araca inme ve binme
konusunda sizi biraz zorlayabilir. Buna bir şekilde alışabilir, hatta
hafta’da bir kezde olsa bu deneyimi yaşamak size ayrı bir zevk ve
heyacan sunacaktır. Bu aracı Türkiye şartlarında bir Porsche gibi
her gün konforu hissederek kullanabilmeniz ya da kullanma isteğiniz
tamamı ile size bağlı olan bir seçim. Lotus Exige 350 Sport’u rakip
olarak yurt dışında bazı otomotiv editörlerin Porsche ile karşılaştır-
ması ise, bir hata olacaktır. Yazımın başında bahsettiğim üzere 1997
model bir Lotus Esprit ile 2018 model Lotus Exige arasında oldukça
büyük konfor ve kullanım farklılıkları mevcut. Lotus bu konuda geçen
yıllar boyunca deneyimine ve kendi çizgisine bağlı kalmak sureti ile
daha hafif ve performansa dayalı super spor otomobilleri mühendis-
lik deneyimi ve uçak teknolojisi tecrübesi ile üretiyor. Lotus tamamı
ile el yapımı olan ve kişiye özel üretmiş olduğu dünya standartların-
da, yüksek performanslı spor otomobillerini müşterisine yalnızca en
iyi şekilde sunabileceği işcilik ile üretmekte. Test aracımız bu denli
bir performansın ürünü olarak V6 motoru ve canlandırıcı ivmelenme
özelliği sayesinde 0-100 km hıza sadece 3.8 saniyede ulaşabiliyor.
Exige aracımız ortalama 1.000 kg. ağırlığa sahip. Türkiye’de ulaşabi-
KAPAK ise daha çok yol ve gündelik kullanıma uygun bir model olarak 1.6
lecek ve kullanabilecek yeni sahibini beklemekte. Lotus Evora modeli
litreden başlayan motor seçenekleri ile Türkiye pazarına geçtiğimiz
günlerde yapılan bir basın organizasyonu ve lansman ile sunuldu.
Bizde bir sonraki gelecek yeni sayılarımızda, Lotus markasına ait
diğer farklı modellerin de test sürüşünü yaparak size buradan bu
araçlarla ilgili yazılarımızda biraz fikir vermek ve bu tarz Türkiye
pazarına yeni giriş yapan super spor otomobillerinde test sürüşünü
ayrıca yapabilmek isteriz.
Son olarak, Lotus Exige 350 Sport aracımızın diğer özelliklerin-
den bahsedecek olursak; aracımızın ön kaput kısmında herhangi
bir bagaj haznesi bulunmamaktadır. Arka tarafta ise komple hava-
ya kalkan motor kapağının altında ufak bir çanta ya da bavul gibi
eşyalarınızı koyabileceğiniz bir bölümü bulunuyor. Arka motor ka-
putu içeride sürücü koltuğunun yanında yer alan bir çekme kolu
ile açılmakta. Aslında Lotus Exige 350 Sport modelini tasarlayan
mühendisler aracın ön tarafını oldukça korumalı yüksek çelik barlar
ile döşemek sureti ile güvenli bir kafes oluşturmuşlar. Bu sürücü ve
tek kişilik yolcu güvenliği açısından elbette super spor bir otomobilde
oldukça önemli bir unsur. Zaten araca binerken tamamı ile bu güven-
lik kafesinin içerisine oturmak durumunda olduğunuz için biraz dar
bir alandan binip, inebiliyorsunuz. Çünkü etrafınızda sizi saran kalın
çelik barlar var. Lotus Exige aslında iki farklı konsoldan oluşuyor. Bir
diğer çelik konsol ikinci kafes ise aracın arka bölümü. Lotus Exige
350 Sport’un motorunu taşıması için arka tarafta ikinci bir diğer çe-
lik kafes karoser yapısı bulunuyor. Arka ve Ön iki ayrı çelik karoser
ise Lotus mühendisleri tarafından birbirine aracın şasi yapısı olarak
bağlanmış vaziyette. Lotus Exige 350 aracın alt tarafında ise aynı pist
ve WRC yarış otomobillerinde bulunan komple olarak alt koruma çe-
lik duvar bulunmakta. Aracın altına baktığınızda düz olan bu koruma
yapısını ayrıca görmeniz mümkündür.
30 Automobile Magazine | www.automobilemagazine.com.tr www.automobilemagazine.com.tr | OCAK 2018 31