Page 31 - 2018 OCAK
P. 31

Automobile Magazine | Ocak 2018
 Vitesleri manuel kullanımda yüksek devir ve hızlarda düşürememin
 sebebi ise Lotus’un tamamı ile motorunu koruma güvenliği. Lotus’u
 kullanan sürücünün hata yapması ve motoru gereksiz yere bu şekil-
 de riske atarak sürmesi zarar vermesi mühendislik ve yazılım olarak
 önlenmiş. Kullandığınız bir Lotus Exige 350 Sport gibi farklı bir su-
 per spor otomobil ise kendinizi farklı hissettiğiniz kesin. Tamamı ile
 saf sürücüler için ve bu aracı kullanabilecek asıl kişiler adına tasar-
 lanmış safkan bir performans aracı diyebiliriz. Elbette, Lotus Exige
 350 Sport aracımızı gündelik olarak kullanmak araca inme ve binme
 konusunda sizi biraz zorlayabilir. Buna bir şekilde alışabilir, hatta
 hafta’da bir kezde olsa bu deneyimi yaşamak size ayrı bir zevk ve
 heyacan sunacaktır. Bu aracı Türkiye şartlarında bir Porsche gibi
 her gün konforu hissederek kullanabilmeniz ya da kullanma isteğiniz
 tamamı ile size bağlı olan bir seçim. Lotus Exige 350 Sport’u rakip
 olarak yurt dışında bazı otomotiv editörlerin Porsche ile karşılaştır-
 ması ise, bir hata olacaktır. Yazımın başında bahsettiğim üzere 1997
 model bir Lotus Esprit ile 2018 model Lotus Exige arasında oldukça
 büyük konfor ve kullanım farklılıkları mevcut. Lotus bu konuda geçen
 yıllar boyunca deneyimine ve kendi çizgisine bağlı kalmak sureti ile
 daha hafif ve performansa dayalı super spor otomobilleri mühendis-
 lik deneyimi ve uçak teknolojisi tecrübesi ile üretiyor. Lotus tamamı
 ile el yapımı olan ve kişiye özel üretmiş olduğu dünya standartların-
 da, yüksek performanslı spor otomobillerini müşterisine yalnızca en
 iyi şekilde sunabileceği işcilik ile üretmekte. Test aracımız bu denli
 bir performansın ürünü olarak V6 motoru ve canlandırıcı ivmelenme
 özelliği sayesinde 0-100 km hıza sadece 3.8 saniyede ulaşabiliyor.
 Exige aracımız ortalama 1.000 kg. ağırlığa sahip. Türkiye’de ulaşabi-
 KAPAK  ise daha çok yol ve gündelik kullanıma uygun bir model olarak 1.6
 lecek ve kullanabilecek yeni sahibini beklemekte. Lotus Evora modeli
 litreden başlayan motor seçenekleri ile Türkiye pazarına geçtiğimiz
 günlerde yapılan bir basın organizasyonu ve lansman ile sunuldu.
 Bizde bir sonraki gelecek yeni sayılarımızda, Lotus markasına ait
 diğer farklı modellerin de test sürüşünü yaparak size buradan bu
 araçlarla  ilgili  yazılarımızda  biraz  fikir  vermek  ve  bu  tarz  Türkiye
 pazarına yeni giriş yapan super spor otomobillerinde test sürüşünü
 ayrıca yapabilmek isteriz.

 Son olarak, Lotus Exige 350 Sport aracımızın diğer özelliklerin-
 den bahsedecek olursak; aracımızın  ön kaput kısmında  herhangi
 bir bagaj haznesi bulunmamaktadır. Arka tarafta ise komple hava-
 ya kalkan motor kapağının altında ufak bir çanta ya da bavul gibi
 eşyalarınızı koyabileceğiniz bir bölümü bulunuyor. Arka motor ka-
 putu içeride sürücü koltuğunun yanında yer alan bir çekme kolu
 ile açılmakta. Aslında Lotus Exige 350 Sport modelini tasarlayan
 mühendisler aracın ön tarafını oldukça korumalı yüksek çelik barlar
 ile döşemek sureti ile güvenli bir kafes oluşturmuşlar. Bu sürücü ve
 tek kişilik yolcu güvenliği açısından elbette super spor bir otomobilde
 oldukça önemli bir unsur. Zaten araca binerken tamamı ile bu güven-
 lik kafesinin içerisine oturmak durumunda olduğunuz için biraz dar
 bir alandan binip, inebiliyorsunuz. Çünkü etrafınızda sizi saran kalın
 çelik barlar var. Lotus Exige aslında iki farklı konsoldan oluşuyor. Bir
 diğer çelik konsol ikinci kafes ise aracın arka bölümü. Lotus Exige
 350 Sport’un motorunu taşıması için arka tarafta ikinci bir diğer çe-
 lik kafes karoser yapısı bulunuyor. Arka ve Ön iki ayrı çelik karoser
 ise Lotus mühendisleri tarafından birbirine aracın şasi yapısı olarak
 bağlanmış vaziyette. Lotus Exige 350 aracın alt tarafında ise aynı pist
 ve WRC yarış otomobillerinde bulunan komple olarak alt koruma çe-
 lik duvar bulunmakta. Aracın altına baktığınızda düz olan bu koruma
 yapısını ayrıca görmeniz mümkündür.















 30  Automobile Magazine | www.automobilemagazine.com.tr                 www.automobilemagazine.com.tr | OCAK 2018   31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36