Page 27 - 2018 OCAK
P. 27

Automobile Magazine | Ocak 2018
        Test sürüşünü yapmış olduğumuz Lotus Exige Sport 350’de Ham perfor-  Kullanımı oldukça basit ve kolay diğer araçlardan da bildiğiniz gibi -D- Drive
        mans, çeviklik, benzersiz sürüş ve kullanım hepsi mevcut. 3,5 litrelik V6 mo-  moduna aldığınızda hareket ediyorsunuz. İlk başlarda çok düşük hızlarda di-
        toru 345bhp (350PS) beygir, 295 lbs ft (400Nm) tork güç üretiyor. Yakıtla en-  reksiyonu çevirmekte zorlansam da kol kaslarım için ideal. Lotus Exige 350
        jekte edilen ve süper şarjlı bir Toyota, Japon motoruna sahip. Test aracımız   Sport yere oldukça yakın temas eden bir yapıda tasarlanmış olsa da daha
        Lotus Exige’ ye dışarıdan ilk olarak baktığımızda tamamı ile bir super spor   önce testini yapmış olduğum Audi R8’ten çok daha rahat şekilde daha kısa
        otomobil görüntüsüne sahip. Arka taraf oldukça geniş bir yapıda. Ön tarafa   olan şasi yapısı ile hareket ettiğimi ve altının alçak olmasının beni  sürüşte
        doğru araç ütü biçiminde daralmakta. Bu arka lastiklerin ön lastiklere göre   çok etkilemediğini görüyorum.  Pist  için  üretilmiş  F1 ve  Karting araçlarına
        daha kalın olması ve arkada duran motorun, ivmelenmeyi daha baskın arka   benzeyen bu aracı cadde’de ve trafikte İstanbul yollarında tam iki gün boyu-
        lastiklere iletmesinden kaynaklı. Aslında aracın arka tarafı öne göre daha   nca her yol şartında test ediyorum. Lotus Exige 350 Sport aracımızda iki
        ağır bir yapıda kendini hissettirmekte. Ben aracın dış tasarımını Pagani ve   farklı sürüş modu düğmeside var. Bunlar Sport ve Race tuşları. Bu tuşlar
        birazda Audi R8 ‘e benzettim. Arka taraf ise Ferrari yapısını anımsatıyor.   ile aracımız çok daha agresif bir yapıda ve yırtıcı motor sesi ile ivmeleniyor.
        Aracı kullanmadan ve içine binmeden önce dışarıdan iç kokpit yapısına göz   Lotus Exige 350 Sport test aracımızda ayrıca bir de direksiyonun sol tarafın-
        attığımda ise bir super spor yol otomobillerine göre biraz daha konforunun   da ufak bir tuş bulunmakta. Bu tuş arkada ki motor sesini daha güçlü ve
        ve iç malzeme yapısının göze düşük olarak geldiğini gördüm. Lotus, Exige   yırtıcı olmasını sağlayan size sürüşte zevk veren egzos sesini açma ve
        350 Sport aracın üretimi ve kullanım yapısı elbette ki, CEO’sunun bahset-  kapama işine yarıyor. Kimi zaman açıyor ve kimi  zamanda kapatmak sureti
        tiği gibi sürücüye konfor sağlamak değildi. Lotus Exige 350 Sport aracın   ile Lotus’u test ediyorum. Sport veya Yarış modunu seçtiğimde ise Lotus
        içerisine oturmak bu yüzden sandığınız gibi çok kolay değil, daha önceki   etkinleştirilen dinamik sistem değişikliklerini yansıtacak şekilde motoru ka-
        deneyimlerimden yola çıkarak ben bunu biraz F16 içerisine binmeye benze-  libre ediyor. Daha sportif bir deneyim istendiğimde, optimize edilmiş diş-
        tiyorum. Lotus Exige 350 Sport’un direksiyonu oturduğunuzda ise yere old-  li seçimi ve tepki, daha hızlı, çok yönlü performans olarak bana sunuyor.
        ukça yakınsınız. Anahtarsız çalışan start tuşu yardımı ile aracı çalıştırıyorum.   ESP ve güvenlik sistemini kapatarak size daha fazla bir salınım ile sürüş
        Gözüme daha önce takılan havalandırma çıkışları ve radyo-teyp ile motorun   sunuyor. Fakat yağmurlu hava şartlarında ben elbette ki güvenli mod yani
        sesini duyduktan sonra artık fazla bir ilgim kalmıyor. Direksiyon yapısı ise   standart  olarak  aracı kullanmayı  tercih  ediyorum. Lotus  Exige  350 Sport
        aynı bir F1 araçta ya da Karting araçlarında olduğu gibi. Ele tam oturuyor,   aracımızın sürüş özelliklerinde bir diğer sportif yanı ise direksiyonun üzerinde
        sert, keskin ve sürüş hissiyatını tam olarak yarış otomobilinde olduğu gibi   bulunan F1 vitesleri. Bu F1 vites kolları yardımı ile aracı manuel vites olarak
        uyandırmakta. Bu hissiyat diğer super spor otomobillerde bulamayacağınız   kullandığımda yüksek devirde gazı kesiyor. Vitesi yükseltmem gerektiği için
        gibi. Lotus Exige 350 Sport otomatik vites olan versiyonunu test ediyorum.  uyarı yaparken, vitesleri her istediğimde keyfime göre azaltamıyorum...


 Her lotus otomobili el üretimidir ve Hetel Norfolk’daki ünlü
 fabrikadan sadece yılda 2000 araç ayrılmaktadır. Mirası ile
 KAPAK  ile birleştirerek müşterilerine benzersiz bir tecrübe sağla-
 çok gurur duyan  lotus, Britanya ustalığını, üstün dizayn
 maktadır. En nihayetinde, bir lotus’u anlamanın en iyi yolu
 onu kullanmaktır. Ancak ondan sonra lotus’u dünyanın en
 iyi otomobil markalarından birisi yapan odaklanmayı ve
 hassasiyeti gerçekten anlayabilirsiniz. lotus dünyanın en
 çok saygı duyulan ve en yüksek performansa sahip spor
 otomobillerini yapmaktadır. Günümüzde  lotus serisi, ez-
 ber bozan lotus Evora, ikonik Elise, saygın Exige ve hip-
 er araba 3-Eleven otomobillerinden oluşur ve her biri saf
 ve canlandırıcı bir sürüş sunar. lotus yaklaşımı saf, sey-
 reltilmemiş bir sürüş tecrübesi sunmaya devam etmekte ve
 modeller lotus’un temel prensibi olan “dogruluk hafifliktir”
 yaklaşımını mükemmel bir şekilde yansıtmaktadır.  sa-
 dece düz çizgi performansını artırmanın ötesinde, aracın
 boş  ağarlığını  düşürmek  süspansiyonların  doğru  kalibra-
 syonunu sağlamaktadır. Bu daha keskin hakimiyet ve daha
 iyi kasa ve silindir kontrolü sağlamakta ancak bu kontrol
 sürüş konforu ve rahatlığı pahasına olmamaktadır. Genel
 ağırlık azaltılması, daha optimize bir ağırlık dağıtımını da
 mümkün kılmaktadır, bu aynı zamanda spor otomobilin
 hızlı viraj alırken ki duruş ve dengesine de önemli katkı
 sağlamaktadır.  lotus,  benzersiz  keskin  kullanımı,  muaz-
 zam hız ve seyreltilmemiş sürüş deneyimi ile başka hiçbir
 otomobilde  olmadigi  gibi surucusunu  ödüllendirir.   lotus
 arabaları saf sürücünün arabalarıdır. Kapsamlı ve çok yönlü
 danışmanlık servisleri ile dünyadaki birçok orjinal donanım
 sağlayıcısına ve 1. sınıf sağlayıcılara danışmanlık hizmeti
 veren lotus mühendislik, uluslararası tanınmış bir otomobil
 mühendisliği danışmanlık kurumudur. İleri süren tekno-
 lojilere olan bağlılığı ile, hem  lotus otomobilleri hem de
 mühendislik müşterileri için hem lotus otomobilleri hem
 de Mühendislik müşterileri için lotus Engineering, gelişmiş
 güç aktarma organı tasarımı ve validasyonu, hafif malzeme
 araştırması, binicilik ve taşıma gibi alanlarda araştırmalara
 öncülük eden global bir yüksek teknoloji şirketidir. lotus
 aracları 1966 yılından beri İngiltere’deki Norwich yakın-
 larındaki Hethel’deki merkezinde zanaatkarlar tarafından
 el yapımı olarak üretilmektedir. En iyi deri iç mekanda elle
 dikilir, kompozit gövde panelleri spreyle elle boyanır ve her
 araba kendi parkurumuzda ve fabrikamızda zorlu yollar
 üzerinde ayrı ayrı test edilir. Exige sport 350, Exige sport
 380 ve son olarak Cup 430’ı piyasaya süren lotus Exige
 serisi, ‘daha hafif ve daha hızlı’ lotus tasarım felsefesini
 hem kusursuz bir şekilde sergiliyor hem de performans
 ve yol tutuşunu hem yolda hem de pistte benzersizce
 gerçekleştiriyor.
 26  Automobile Magazine | www.automobilemagazine.com.tr                 www.automobilemagazine.com.tr | OCAK 2018   27
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32