Page 34 - 2018 OCAK
P. 34
Automobile Magazine | Ocak 2018
2012 yılında piyasaya sürülen Mazda CX-5, firmanın hem KODO (Hare-
ketin Ruhu – Soul of Motion) hem de SKYACTIV TEKNOLOJİSİNE sa-
hip ilk jenerasyon modeli. Mazda’nın Jinba Ittai “sürücü-araç bütünlüğü”
anlayışının etkinliğini kanıtlayan ve insan merkezli tasarım ve mühendislik
felsefesinin ürünü olan CX-5, sadece dinamik tasarımı ve heyecan verici
sürüş performansı ile değil, aynı zamanda şirketin yıllık satışlarının yaklaşık
% 25’ini oluşturmasıyla da dikkatleri üzerine çekiyor. Bugüne kadar 120
ülkede 1.5 milyondan fazla CX-5 satılmış. Tamamen yenilenmiş Mazda
CX-5’in bu başarısının altında, Mazda’nın benzersiz tasarım yaklaşımı ve
kapsamlı SKYACTIV teknolojileriyle her noktası yenilerek, SUV müşter-
ileri için yeni bir sürüş zevki sunan şık, ilham verici ve akıllı bir modelin
oluşturulması hikayesi yatıyor. Öncelikle yeni Mazda CX-5 aracımızn dış
tasarım unsurlarından bahsedecek olursak; ‘Zarif dayanıklılık’ gelişim kon-
septi kapsamında tamamen yenilenen Mazda CX-5, şirketin benzersiz
KODO-Hareketin Ruhu tasarım felsefesini yeni sofistike seviyelere taşıyor
ve deneyimli SUV müşterilerinin beklentilerine karşılık verecek farklı ve di-
namik bir kişilik sunmakta. Markanın ön tasarımında yapılan üç boyutlu
değişimin temelinde, CX-5 tasarımındaki asıl amaç, cesur, olgun ve şık
hatlar arasındaki geçişlerin minimize edilmesiyle benzersiz gövde tasarımın
daha fazla ön plana çıkmış. İlk defa yeni Mazda CX-5 ‘te yenilik olan, Elek-
trikli bagaj kapağı sistemi ilk defa bir Mazda modeli üzerinde uygulanmış.
Bagaj kapağı anahtarlıktan, sürücü koltuğundan veya kapağın kendisinden
açılabiliyor. LED farlar ve gündüz seyir ışıkları ile Mazda’nın ön tasarımın-
daki güçlü, üç boyutlu değişim özelliğini vurgulamayı başarıyor. Yeni 17 inç
ve 19 inç alüminyum jant tasarımı göze hitap eder gibi büyük olmuş. 4.550
mm uzunluk, 1.840 mm genişlik ve 1.680 mm yüksekliğe sahip tamamen
yenilenmiş CX-5, önceki modele göre 10 mm daha uzun ve 35 mm daha
alçak yapıda. Dingil mesafesi 2.700 mm olarak kalmış. Lastikler müm-
kün olduğunca kaportanın dış köşelerine yakın yerleştirilmiş. Genel gö-
vde yapısı, 35 mm daha arka tarafa konumlandırılan A sütunu ve değişen
ön aks konumu ile yenilenmiş ve A sütunu güçlendirilmiş. Ön farlardan
başlayarak arka lastiklere kadar uzanan eşsiz, güçlü gövde hatları arka
tarafta yeni, elektrikli bagaj kapağını oluşturan ikizkenar bir yamuk şekli ile
birleşimi gayet başarılı bir dış tasarım olmuş. Üç taraflı piramit tasarıma sa-
hip ızgara örgüsü içeriye doğru hafifçe kıvrılarak, amblemin görsel gücünü
güçlendirmekte ve hava akımı girişini kolaylaştırmış.
34 Automobile Magazine | www.automobilemagazine.com.tr www.automobilemagazine.com.tr | OCAK 2018 35