Page 26 - 2018 OCAK
P. 26

Automobile Magazine | Ocak 2018
                                                                                                                               Test sürüşünü yapmış olduğumuz Lotus Exige Sport 350’de Ham perfor-  Kullanımı oldukça basit ve kolay diğer araçlardan da bildiğiniz gibi -D- Drive
                                                                                                                               mans, çeviklik, benzersiz sürüş ve kullanım hepsi mevcut. 3,5 litrelik V6 mo-  moduna aldığınızda hareket ediyorsunuz. İlk başlarda çok düşük hızlarda di-
                                                                                                                               toru 345bhp (350PS) beygir, 295 lbs ft (400Nm) tork güç üretiyor. Yakıtla en-  reksiyonu çevirmekte zorlansam da kol kaslarım için ideal. Lotus Exige 350
                                                                                                                               jekte edilen ve süper şarjlı bir Toyota, Japon motoruna sahip. Test aracımız   Sport yere oldukça yakın temas eden bir yapıda tasarlanmış olsa da daha
                                                                                                                               Lotus Exige’ ye dışarıdan ilk olarak baktığımızda tamamı ile bir super spor   önce testini yapmış olduğum Audi R8’ten çok daha rahat şekilde daha kısa
                                                                                                                               otomobil görüntüsüne sahip. Arka taraf oldukça geniş bir yapıda. Ön tarafa   olan şasi yapısı ile hareket ettiğimi ve altının alçak olmasının beni  sürüşte
                                                                                                                               doğru araç ütü biçiminde daralmakta. Bu arka lastiklerin ön lastiklere göre   çok etkilemediğini görüyorum.  Pist  için  üretilmiş  F1 ve  Karting araçlarına
                                                                                                                               daha kalın olması ve arkada duran motorun, ivmelenmeyi daha baskın arka   benzeyen bu aracı cadde’de ve trafikte İstanbul yollarında tam iki gün boyu-
                                                                                                                               lastiklere iletmesinden kaynaklı. Aslında aracın arka tarafı öne göre daha   nca her yol şartında test ediyorum. Lotus Exige 350 Sport aracımızda iki
                                                                                                                               ağır bir yapıda kendini hissettirmekte. Ben aracın dış tasarımını Pagani ve   farklı sürüş modu düğmeside var. Bunlar Sport ve Race tuşları. Bu tuşlar
                                                                                                                               birazda Audi R8 ‘e benzettim. Arka taraf ise Ferrari yapısını anımsatıyor.   ile aracımız çok daha agresif bir yapıda ve yırtıcı motor sesi ile ivmeleniyor.
                                                                                                                               Aracı kullanmadan ve içine binmeden önce dışarıdan iç kokpit yapısına göz   Lotus Exige 350 Sport test aracımızda ayrıca bir de direksiyonun sol tarafın-
                                                                                                                               attığımda ise bir super spor yol otomobillerine göre biraz daha konforunun   da ufak bir tuş bulunmakta. Bu tuş arkada ki motor sesini daha güçlü ve
                                                                                                                               ve iç malzeme yapısının göze düşük olarak geldiğini gördüm. Lotus, Exige   yırtıcı olmasını sağlayan size sürüşte zevk veren egzos sesini açma ve
                                                                                                                               350 Sport aracın üretimi ve kullanım yapısı elbette ki, CEO’sunun bahset-  kapama işine yarıyor. Kimi zaman açıyor ve kimi  zamanda kapatmak sureti
                                                                                                                               tiği gibi sürücüye konfor sağlamak değildi. Lotus Exige 350 Sport aracın   ile Lotus’u test ediyorum. Sport veya Yarış modunu seçtiğimde ise Lotus
                                                                                                                               içerisine oturmak bu yüzden sandığınız gibi çok kolay değil, daha önceki   etkinleştirilen dinamik sistem değişikliklerini yansıtacak şekilde motoru ka-
                                                                                                                               deneyimlerimden yola çıkarak ben bunu biraz F16 içerisine binmeye benze-  libre ediyor. Daha sportif bir deneyim istendiğimde, optimize edilmiş diş-
                                                                                                                               tiyorum. Lotus Exige 350 Sport’un direksiyonu oturduğunuzda ise yere old-  li seçimi ve tepki, daha hızlı, çok yönlü performans olarak bana sunuyor.
                                                                                                                               ukça yakınsınız. Anahtarsız çalışan start tuşu yardımı ile aracı çalıştırıyorum.   ESP ve güvenlik sistemini kapatarak size daha fazla bir salınım ile sürüş
                                                                                                                               Gözüme daha önce takılan havalandırma çıkışları ve radyo-teyp ile motorun   sunuyor. Fakat yağmurlu hava şartlarında ben elbette ki güvenli mod yani
                                                                                                                               sesini duyduktan sonra artık fazla bir ilgim kalmıyor. Direksiyon yapısı ise   standart  olarak  aracı kullanmayı  tercih  ediyorum. Lotus  Exige  350 Sport
                                                                                                                               aynı bir F1 araçta ya da Karting araçlarında olduğu gibi. Ele tam oturuyor,   aracımızın sürüş özelliklerinde bir diğer sportif yanı ise direksiyonun üzerinde
                                                                                                                               sert, keskin ve sürüş hissiyatını tam olarak yarış otomobilinde olduğu gibi   bulunan F1 vitesleri. Bu F1 vites kolları yardımı ile aracı manuel vites olarak
                                                                                                                               uyandırmakta. Bu hissiyat diğer super spor otomobillerde bulamayacağınız   kullandığımda yüksek devirde gazı kesiyor. Vitesi yükseltmem gerektiği için
                                                                                                                               gibi. Lotus Exige 350 Sport otomatik vites olan versiyonunu test ediyorum.  uyarı yaparken, vitesleri her istediğimde keyfime göre azaltamıyorum...


          Her lotus otomobili el üretimidir ve Hetel Norfolk’daki ünlü
          fabrikadan sadece yılda 2000 araç ayrılmaktadır. Mirası ile
       KAPAK  ile birleştirerek müşterilerine benzersiz bir tecrübe sağla-
          çok gurur duyan  lotus, Britanya ustalığını, üstün dizayn
          maktadır. En nihayetinde, bir lotus’u anlamanın en iyi yolu
          onu kullanmaktır. Ancak ondan sonra lotus’u dünyanın en
          iyi otomobil markalarından birisi yapan odaklanmayı ve
          hassasiyeti gerçekten anlayabilirsiniz. lotus dünyanın en
          çok saygı duyulan ve en yüksek performansa sahip spor
          otomobillerini yapmaktadır. Günümüzde  lotus serisi, ez-
          ber bozan lotus Evora, ikonik Elise, saygın Exige ve hip-
          er araba 3-Eleven otomobillerinden oluşur ve her biri saf
          ve canlandırıcı bir sürüş sunar. lotus yaklaşımı saf, sey-
          reltilmemiş bir sürüş tecrübesi sunmaya devam etmekte ve
          modeller lotus’un temel prensibi olan “dogruluk hafifliktir”
          yaklaşımını mükemmel bir şekilde yansıtmaktadır.  sa-
          dece düz çizgi performansını artırmanın ötesinde, aracın
          boş  ağarlığını  düşürmek  süspansiyonların  doğru  kalibra-
          syonunu sağlamaktadır. Bu daha keskin hakimiyet ve daha
          iyi kasa ve silindir kontrolü sağlamakta ancak bu kontrol
          sürüş konforu ve rahatlığı pahasına olmamaktadır. Genel
          ağırlık azaltılması, daha optimize bir ağırlık dağıtımını da
          mümkün kılmaktadır, bu aynı zamanda spor otomobilin
          hızlı viraj alırken ki duruş ve dengesine de önemli katkı
          sağlamaktadır.  lotus,  benzersiz  keskin  kullanımı,  muaz-
          zam hız ve seyreltilmemiş sürüş deneyimi ile başka hiçbir
          otomobilde  olmadigi  gibi surucusunu  ödüllendirir.   lotus
          arabaları saf sürücünün arabalarıdır. Kapsamlı ve çok yönlü
          danışmanlık servisleri ile dünyadaki birçok orjinal donanım
          sağlayıcısına ve 1. sınıf sağlayıcılara danışmanlık hizmeti
          veren lotus mühendislik, uluslararası tanınmış bir otomobil
          mühendisliği danışmanlık kurumudur. İleri süren tekno-
          lojilere olan bağlılığı ile, hem  lotus otomobilleri hem de
          mühendislik müşterileri için hem lotus otomobilleri hem
          de Mühendislik müşterileri için lotus Engineering, gelişmiş
          güç aktarma organı tasarımı ve validasyonu, hafif malzeme
          araştırması, binicilik ve taşıma gibi alanlarda araştırmalara
          öncülük eden global bir yüksek teknoloji şirketidir. lotus
          aracları 1966 yılından beri İngiltere’deki Norwich yakın-
          larındaki Hethel’deki merkezinde zanaatkarlar tarafından
          el yapımı olarak üretilmektedir. En iyi deri iç mekanda elle
          dikilir, kompozit gövde panelleri spreyle elle boyanır ve her
          araba kendi parkurumuzda ve fabrikamızda zorlu yollar
          üzerinde ayrı ayrı test edilir. Exige sport 350, Exige sport
          380 ve son olarak Cup 430’ı piyasaya süren lotus Exige
          serisi, ‘daha hafif ve daha hızlı’ lotus tasarım felsefesini
          hem kusursuz bir şekilde sergiliyor hem de performans
          ve yol tutuşunu hem yolda hem de pistte benzersizce
          gerçekleştiriyor.
    26     Automobile Magazine | www.automobilemagazine.com.tr                                                                                                                                  www.automobilemagazine.com.tr | OCAK 2018   27
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31