Page 26 - 2018 OCAK
P. 26
Automobile Magazine | Ocak 2018
Test sürüşünü yapmış olduğumuz Lotus Exige Sport 350’de Ham perfor- Kullanımı oldukça basit ve kolay diğer araçlardan da bildiğiniz gibi -D- Drive
mans, çeviklik, benzersiz sürüş ve kullanım hepsi mevcut. 3,5 litrelik V6 mo- moduna aldığınızda hareket ediyorsunuz. İlk başlarda çok düşük hızlarda di-
toru 345bhp (350PS) beygir, 295 lbs ft (400Nm) tork güç üretiyor. Yakıtla en- reksiyonu çevirmekte zorlansam da kol kaslarım için ideal. Lotus Exige 350
jekte edilen ve süper şarjlı bir Toyota, Japon motoruna sahip. Test aracımız Sport yere oldukça yakın temas eden bir yapıda tasarlanmış olsa da daha
Lotus Exige’ ye dışarıdan ilk olarak baktığımızda tamamı ile bir super spor önce testini yapmış olduğum Audi R8’ten çok daha rahat şekilde daha kısa
otomobil görüntüsüne sahip. Arka taraf oldukça geniş bir yapıda. Ön tarafa olan şasi yapısı ile hareket ettiğimi ve altının alçak olmasının beni sürüşte
doğru araç ütü biçiminde daralmakta. Bu arka lastiklerin ön lastiklere göre çok etkilemediğini görüyorum. Pist için üretilmiş F1 ve Karting araçlarına
daha kalın olması ve arkada duran motorun, ivmelenmeyi daha baskın arka benzeyen bu aracı cadde’de ve trafikte İstanbul yollarında tam iki gün boyu-
lastiklere iletmesinden kaynaklı. Aslında aracın arka tarafı öne göre daha nca her yol şartında test ediyorum. Lotus Exige 350 Sport aracımızda iki
ağır bir yapıda kendini hissettirmekte. Ben aracın dış tasarımını Pagani ve farklı sürüş modu düğmeside var. Bunlar Sport ve Race tuşları. Bu tuşlar
birazda Audi R8 ‘e benzettim. Arka taraf ise Ferrari yapısını anımsatıyor. ile aracımız çok daha agresif bir yapıda ve yırtıcı motor sesi ile ivmeleniyor.
Aracı kullanmadan ve içine binmeden önce dışarıdan iç kokpit yapısına göz Lotus Exige 350 Sport test aracımızda ayrıca bir de direksiyonun sol tarafın-
attığımda ise bir super spor yol otomobillerine göre biraz daha konforunun da ufak bir tuş bulunmakta. Bu tuş arkada ki motor sesini daha güçlü ve
ve iç malzeme yapısının göze düşük olarak geldiğini gördüm. Lotus, Exige yırtıcı olmasını sağlayan size sürüşte zevk veren egzos sesini açma ve
350 Sport aracın üretimi ve kullanım yapısı elbette ki, CEO’sunun bahset- kapama işine yarıyor. Kimi zaman açıyor ve kimi zamanda kapatmak sureti
tiği gibi sürücüye konfor sağlamak değildi. Lotus Exige 350 Sport aracın ile Lotus’u test ediyorum. Sport veya Yarış modunu seçtiğimde ise Lotus
içerisine oturmak bu yüzden sandığınız gibi çok kolay değil, daha önceki etkinleştirilen dinamik sistem değişikliklerini yansıtacak şekilde motoru ka-
deneyimlerimden yola çıkarak ben bunu biraz F16 içerisine binmeye benze- libre ediyor. Daha sportif bir deneyim istendiğimde, optimize edilmiş diş-
tiyorum. Lotus Exige 350 Sport’un direksiyonu oturduğunuzda ise yere old- li seçimi ve tepki, daha hızlı, çok yönlü performans olarak bana sunuyor.
ukça yakınsınız. Anahtarsız çalışan start tuşu yardımı ile aracı çalıştırıyorum. ESP ve güvenlik sistemini kapatarak size daha fazla bir salınım ile sürüş
Gözüme daha önce takılan havalandırma çıkışları ve radyo-teyp ile motorun sunuyor. Fakat yağmurlu hava şartlarında ben elbette ki güvenli mod yani
sesini duyduktan sonra artık fazla bir ilgim kalmıyor. Direksiyon yapısı ise standart olarak aracı kullanmayı tercih ediyorum. Lotus Exige 350 Sport
aynı bir F1 araçta ya da Karting araçlarında olduğu gibi. Ele tam oturuyor, aracımızın sürüş özelliklerinde bir diğer sportif yanı ise direksiyonun üzerinde
sert, keskin ve sürüş hissiyatını tam olarak yarış otomobilinde olduğu gibi bulunan F1 vitesleri. Bu F1 vites kolları yardımı ile aracı manuel vites olarak
uyandırmakta. Bu hissiyat diğer super spor otomobillerde bulamayacağınız kullandığımda yüksek devirde gazı kesiyor. Vitesi yükseltmem gerektiği için
gibi. Lotus Exige 350 Sport otomatik vites olan versiyonunu test ediyorum. uyarı yaparken, vitesleri her istediğimde keyfime göre azaltamıyorum...
Her lotus otomobili el üretimidir ve Hetel Norfolk’daki ünlü
fabrikadan sadece yılda 2000 araç ayrılmaktadır. Mirası ile
KAPAK ile birleştirerek müşterilerine benzersiz bir tecrübe sağla-
çok gurur duyan lotus, Britanya ustalığını, üstün dizayn
maktadır. En nihayetinde, bir lotus’u anlamanın en iyi yolu
onu kullanmaktır. Ancak ondan sonra lotus’u dünyanın en
iyi otomobil markalarından birisi yapan odaklanmayı ve
hassasiyeti gerçekten anlayabilirsiniz. lotus dünyanın en
çok saygı duyulan ve en yüksek performansa sahip spor
otomobillerini yapmaktadır. Günümüzde lotus serisi, ez-
ber bozan lotus Evora, ikonik Elise, saygın Exige ve hip-
er araba 3-Eleven otomobillerinden oluşur ve her biri saf
ve canlandırıcı bir sürüş sunar. lotus yaklaşımı saf, sey-
reltilmemiş bir sürüş tecrübesi sunmaya devam etmekte ve
modeller lotus’un temel prensibi olan “dogruluk hafifliktir”
yaklaşımını mükemmel bir şekilde yansıtmaktadır. sa-
dece düz çizgi performansını artırmanın ötesinde, aracın
boş ağarlığını düşürmek süspansiyonların doğru kalibra-
syonunu sağlamaktadır. Bu daha keskin hakimiyet ve daha
iyi kasa ve silindir kontrolü sağlamakta ancak bu kontrol
sürüş konforu ve rahatlığı pahasına olmamaktadır. Genel
ağırlık azaltılması, daha optimize bir ağırlık dağıtımını da
mümkün kılmaktadır, bu aynı zamanda spor otomobilin
hızlı viraj alırken ki duruş ve dengesine de önemli katkı
sağlamaktadır. lotus, benzersiz keskin kullanımı, muaz-
zam hız ve seyreltilmemiş sürüş deneyimi ile başka hiçbir
otomobilde olmadigi gibi surucusunu ödüllendirir. lotus
arabaları saf sürücünün arabalarıdır. Kapsamlı ve çok yönlü
danışmanlık servisleri ile dünyadaki birçok orjinal donanım
sağlayıcısına ve 1. sınıf sağlayıcılara danışmanlık hizmeti
veren lotus mühendislik, uluslararası tanınmış bir otomobil
mühendisliği danışmanlık kurumudur. İleri süren tekno-
lojilere olan bağlılığı ile, hem lotus otomobilleri hem de
mühendislik müşterileri için hem lotus otomobilleri hem
de Mühendislik müşterileri için lotus Engineering, gelişmiş
güç aktarma organı tasarımı ve validasyonu, hafif malzeme
araştırması, binicilik ve taşıma gibi alanlarda araştırmalara
öncülük eden global bir yüksek teknoloji şirketidir. lotus
aracları 1966 yılından beri İngiltere’deki Norwich yakın-
larındaki Hethel’deki merkezinde zanaatkarlar tarafından
el yapımı olarak üretilmektedir. En iyi deri iç mekanda elle
dikilir, kompozit gövde panelleri spreyle elle boyanır ve her
araba kendi parkurumuzda ve fabrikamızda zorlu yollar
üzerinde ayrı ayrı test edilir. Exige sport 350, Exige sport
380 ve son olarak Cup 430’ı piyasaya süren lotus Exige
serisi, ‘daha hafif ve daha hızlı’ lotus tasarım felsefesini
hem kusursuz bir şekilde sergiliyor hem de performans
ve yol tutuşunu hem yolda hem de pistte benzersizce
gerçekleştiriyor.
26 Automobile Magazine | www.automobilemagazine.com.tr www.automobilemagazine.com.tr | OCAK 2018 27