Page 36 - 2018 OCAK
P. 36

Automobile Magazine | Ocak 2018













































                                                                                                                               Ön koltuklar, sürücü ve yolcunun sırtını güvenli bir şekilde sa-
                                                                                                                               ran ve vücut baskısını her alana eşit bir şekilde dağıtan yeni
                                                                                                                               süspansiyonlu sırtlık sistemine sahiptir. Sırtlığın sertlik dere-
                                                                                                                               cesi optimize edilerek, kalçaları, beli ve sırtı daha iyi destekle-
                                                                                                                               mesi sağlanmış ve böylece, vücudun üst kısmı ile başın
        Tamamen yeni Mazda CX-5’in alt kısmı biraz   mm’lik yuvaya kadar her detaya önem ver-                                  sallanması en aza indirgenmiş. CX-5’in SKYACTIV-BODY,
        daha düşürülerek profilden daha çekici bir   ilmiş. Gelişmiş Mazda Anahtarsız Giriş (Uzak-                             SKYACTIV-CHASSIS ve SKYACTIV ARAÇ DİNAMİKLERİ te-
        görünüme kavuşturulurken, B ve C sütun-  tan Kumanda) düğmesi aracılığıyla da açılıp                                   knolojileri sayesinde elde edilen üstün tepki gücü ve kontrol
        larında koyu renkler kullanılarak geniş yan   kapanabilen bagaj kapağının açılma derecesi                              dinamikleri ile araç üzerinde tam hakimiyet hissi sağlanarak,
        cam alanı vurgulanmış ve yeni ve daha ince   de kontrol edilebilirken, dokunma sensörleri                              sürücünün hızlanma, manevra ve fren yapma talepleri anında
        ayna tasarımı, 17 inç çelik, 17 inç koyu gümüş   sayesinde de kapanma sırasında herhan-                                ve eksiksiz bir şekilde karşılanmış. CX-5, her zamankinden
        veya 19 inç metalik alaşımlı jant tasarımı ile   gi bir şeyin sıkışması da önlenmiş. Yükleme                           daha konforlu, hassas ve tepki gücü yüksek bir yapıya ka-
        araca mükemmel bir profil görüntüsü kazan-  kapasitesi ise 506 litreye çıkartılmış. Yine alt                           vuşturulmuş. Tamamen yeni CX-5’in SKYACTIV-CHASSIS
        dırılmış. Özetle, tamamen yenilenmiş CX-5’in   bagaj alanı yeniden düzenlenmiş ve bu alanın                            teknolojisine sahip direksiyon, süspansiyon ve fren sistemleri
                                                                                                                               daha hassas bir hale getirilerek, zaten oldukça konforlu bir
        stil tasarımındaki asıl amaç, karakter hat vur-  kapasitesi 10 litreden 30 litreye çıkartılmış.                        sürüş sunan CX-5’in yol tutuş dengesi geliştirilmiş ve böylece
        gularının  en  aza  indirgenmesi  ve  gövdeden   Bagaj bölümünde en önemli bence bir diğer                             sürüş deneyimi zevki daha ileri bir seviyeye taşınmış. CX-5’in
        yansıyan ışıkta değişim yaratmak için gövde   yenilik ve herhangi bir rakibinde olmayan;                               kabininde, sürücü ve yolcuların sürüş esnasında stressiz bir
        yüzeyleri arasındaki geçişlerin vurgulan-  özel  kargo  filesi  kancaları  yükleme  alanını                            şekilde sohbet etmelerini sağlamak için oldukça sessiz bir
        masıyla cesur, olgun ve şık hatların oluşturul-  pratikliği artırılmış. Sürüş özellikleri ise tama-                    ortam sağlanmış.
        ması sağlanmış. Şimdi yeni Mazda CX-5   men yenilenmiş. Size komple yeni bir araç
        aracımızın birazda İç Tasarım ve Sürüş özel-  olduğundan yazımın başında ayrıca bahset-
        liklerine göz atalım; En son üretilen tüm Maz-  miştim. Son üretilen modellerde uygulanan
        da araçlarında olduğu gibi, kabin mimarisinin   mükemmel sürüş kontrol pozisyonu ve  pedal
        tasarımında sürücü için pratik kullanımı kolay-  yerleşimi, tamamen yenilenmiş Mazda CX-5
        laştıran akıllı bir kokpit dizaynı hedeflenmiş.   modelinde daha da geliştirilerek koltuk yer-
        Japonlar bu konuda oldukça başarılı ve tüm   leşim dizaynı yenilenmiş ve  ek fonksiyonlarla
        mühendislik harikası deneyimlerini bence yeni   daha konforlu kullanım imkanı sağlanmış. Ta-
        Mazda CX-5 ‘in üzerinde kullanmışlar. Kabin   ban konsolunun yükseltilmesiyle vites kolu 60
        dizaynında pratik kullanım ve şıklık ön planda   mm (otomatik şanzıman) ve 40 mm (manuel
        tutulur iken yüksek kalitelden ödün vermeyen   şanzıman) yukarı kaldırılmış ve böylece direk-
        seçkin malzemeler yeni CX-5’te kullanılmış.   siyona daha yakın olması sağlanarak kullanım
        Net ve kolay okunabilen üç hatlı sürücü   kolaylığı elde edilmiş. CX-5, yeni jenerasyon
        gösterge paneli ve ön konsolun üzerine yer-  direksiyon ile donatılmış. Birinci sınıf deriyle
        leştirilmiş yeni 7 inç net bilgiler sunan ekran-  kaplı direksiyon, daha modern yapısı ve daha
        dan, pencere kenarlarına yerleştirilen buğu   küçük orta bölümüyle mükemmel bir do-
        çözücü ve Bose ses sistemi, A sütununa   kunma ve sürüş hissi veriyor. Yeni direksiyon
        yerleştirilen küçük hoparlörlerler ve CD /   simidi ayrıca ısıtmalı. Yeni sürücü ve ön yolcu
        DVD çalar yerleştirilmesi için bırakılan ince 10   koltuk yapısı ise dikkat çekiyor;

    36     Automobile Magazine | www.automobilemagazine.com.tr                                                                                                                                  www.automobilemagazine.com.tr | OCAK 2018   37
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41