Page 30 - 2018 OCAK
P. 30

Automobile Magazine | Ocak 2018
          Vitesleri manuel kullanımda yüksek devir ve hızlarda düşürememin
          sebebi ise Lotus’un tamamı ile motorunu koruma güvenliği. Lotus’u
          kullanan sürücünün hata yapması ve motoru gereksiz yere bu şekil-
          de riske atarak sürmesi zarar vermesi mühendislik ve yazılım olarak
          önlenmiş. Kullandığınız bir Lotus Exige 350 Sport gibi farklı bir su-
          per spor otomobil ise kendinizi farklı hissettiğiniz kesin. Tamamı ile
          saf sürücüler için ve bu aracı kullanabilecek asıl kişiler adına tasar-
          lanmış safkan bir performans aracı diyebiliriz. Elbette, Lotus Exige
          350 Sport aracımızı gündelik olarak kullanmak araca inme ve binme
          konusunda sizi biraz zorlayabilir. Buna bir şekilde alışabilir, hatta
          hafta’da bir kezde olsa bu deneyimi yaşamak size ayrı bir zevk ve
          heyacan sunacaktır. Bu aracı Türkiye şartlarında bir Porsche gibi
          her gün konforu hissederek kullanabilmeniz ya da kullanma isteğiniz
          tamamı ile size bağlı olan bir seçim. Lotus Exige 350 Sport’u rakip
          olarak yurt dışında bazı otomotiv editörlerin Porsche ile karşılaştır-
          ması ise, bir hata olacaktır. Yazımın başında bahsettiğim üzere 1997
          model bir Lotus Esprit ile 2018 model Lotus Exige arasında oldukça
          büyük konfor ve kullanım farklılıkları mevcut. Lotus bu konuda geçen
          yıllar boyunca deneyimine ve kendi çizgisine bağlı kalmak sureti ile
          daha hafif ve performansa dayalı super spor otomobilleri mühendis-
          lik deneyimi ve uçak teknolojisi tecrübesi ile üretiyor. Lotus tamamı
          ile el yapımı olan ve kişiye özel üretmiş olduğu dünya standartların-
          da, yüksek performanslı spor otomobillerini müşterisine yalnızca en
          iyi şekilde sunabileceği işcilik ile üretmekte. Test aracımız bu denli
          bir performansın ürünü olarak V6 motoru ve canlandırıcı ivmelenme
          özelliği sayesinde 0-100 km hıza sadece 3.8 saniyede ulaşabiliyor.
          Exige aracımız ortalama 1.000 kg. ağırlığa sahip. Türkiye’de ulaşabi-
      KAPAK  ise daha çok yol ve gündelik kullanıma uygun bir model olarak 1.6
          lecek ve kullanabilecek yeni sahibini beklemekte. Lotus Evora modeli
          litreden başlayan motor seçenekleri ile Türkiye pazarına geçtiğimiz
          günlerde yapılan bir basın organizasyonu ve lansman ile sunuldu.
          Bizde bir sonraki gelecek yeni sayılarımızda, Lotus markasına ait
          diğer farklı modellerin de test sürüşünü yaparak size buradan bu
          araçlarla  ilgili  yazılarımızda  biraz  fikir  vermek  ve  bu  tarz  Türkiye
          pazarına yeni giriş yapan super spor otomobillerinde test sürüşünü
          ayrıca yapabilmek isteriz.

          Son olarak, Lotus Exige 350 Sport aracımızın diğer özelliklerin-
          den bahsedecek olursak; aracımızın  ön kaput kısmında  herhangi
          bir bagaj haznesi bulunmamaktadır. Arka tarafta ise komple hava-
          ya kalkan motor kapağının altında ufak bir çanta ya da bavul gibi
          eşyalarınızı koyabileceğiniz bir bölümü bulunuyor. Arka motor ka-
          putu içeride sürücü koltuğunun yanında yer alan bir çekme kolu
          ile açılmakta. Aslında Lotus Exige 350 Sport modelini tasarlayan
          mühendisler aracın ön tarafını oldukça korumalı yüksek çelik barlar
          ile döşemek sureti ile güvenli bir kafes oluşturmuşlar. Bu sürücü ve
          tek kişilik yolcu güvenliği açısından elbette super spor bir otomobilde
          oldukça önemli bir unsur. Zaten araca binerken tamamı ile bu güven-
          lik kafesinin içerisine oturmak durumunda olduğunuz için biraz dar
          bir alandan binip, inebiliyorsunuz. Çünkü etrafınızda sizi saran kalın
          çelik barlar var. Lotus Exige aslında iki farklı konsoldan oluşuyor. Bir
          diğer çelik konsol ikinci kafes ise aracın arka bölümü. Lotus Exige
          350 Sport’un motorunu taşıması için arka tarafta ikinci bir diğer çe-
          lik kafes karoser yapısı bulunuyor. Arka ve Ön iki ayrı çelik karoser
          ise Lotus mühendisleri tarafından birbirine aracın şasi yapısı olarak
          bağlanmış vaziyette. Lotus Exige 350 aracın alt tarafında ise aynı pist
          ve WRC yarış otomobillerinde bulunan komple olarak alt koruma çe-
          lik duvar bulunmakta. Aracın altına baktığınızda düz olan bu koruma
          yapısını ayrıca görmeniz mümkündür.















    30     Automobile Magazine | www.automobilemagazine.com.tr                                                                                                                                  www.automobilemagazine.com.tr | OCAK 2018   31
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35