Page 54 - AĞUSTOS 2013
P. 54
TEST
Piaggio X10
350 ABS!
Yazı: Umut Özgür Sunay
Fotoğraf: Can Aydeniz
iaggio’nun en yeni üyesi X10. İtalyan “maxi scooter” kon- ve eksiksiz gösterge paneli gözünüze çarpıyor. Ekranda ortalama ve anlık
septinin en büyük temsilci olan Piaggio yeni X10 ile size yakıt tüketimi, ortalama ve maksimum hız, otonomi, akaryakıt ve soğut-
maksimum performans ve konforu bir arada sunuyor. Yirmi ma sıvısı derecesi, seyahat süresi, saat, buz alarmlı ortam sıcaklığı, motor
yıldır Hexagon, X8, X9 ve XEvo modelleri ile yaklaşık 400.000 kontrol voltajına ilişikin bilgiler dahil bir çok bilgi gösterilmekte. Zarif ve hoş,
Padetlik satış ile büyük başarı elde eden marka, Şimdi en konforlu ve işlevsel aynı zamanda güvenli, eğlenceli ve yüksek performanslı
son modeli X10 ile bu başarısını devam ettirme gayretinde. Piaggio X10, yeni Piaggio X10, 2 farklı motor seçeneği ile Türkiye’de satışa sunulmakta.
zarif tasarıma sahip, en gelişmiş hareketlilik şartlarına uyacak şekilde En tecrübeli ve bilgili, sürekli en iyi performans, kompaktlık ve düşük güç
tasarlanmış yeni nesil bir motosiklet. Konfor ve direksiyon hakimiyeti de tüketimi arayışında olan sürücüler test motorumuz olan yeni Piaggio 350
buna bağlı olarak son derece gelişmiş bir model. Bu sayede hem uzun motorunu tercih edecektir. Piaggio X10, ön tarafında 280 mm çift disk ve
mesafe hem de şehir içinde hareket kabiliyetini sağlamanız için üretilmiş bir arka tarafında 240 mm tekli disk bulunan gelişmiş bir frenleme sistemi ile
model. Piaggio X10, altlık, aydınlatma lambası, 12V soket içeren ve iki adet donatılmıştır, standart olarak kombine frenleme sistemi mevcut ve isteğe
flip-up kaskı rahat sığacak genişlikteki kask alanı ve ayak kalkanının arka bağlı olarak ABS/ASR çift sistem bulunmakta. Kombine frenleme sayesinde
plakasındaki üç adet torpido gözü sayesinde şehirli sürücülere mükemmel sağ manivela yalnızca ön kaliperlerin birinde çalışır, sol manivela ile diğer ön
yük kapasitesi sağlamakta. Piaggio X10’a bindiğinizde ilk olarak zengin kaliperi ve arka kaliperi kullanabilirsiniz.
Daha yüksek frenleme performansı sağlarken aynı zamanda op-
timum hakimiyeti zorlaştıran zorlu yüzeylerde ön tekerleğin erken
kilitlenmesini önlemek için bir bölme supabı arka frenin basıncına
bağlı olarak ön frenin basıncını ayarlamaktadır. Sıvı soğutmalı olan
test motorumuz 15 litre yakıt deposuna sahip. Motorun üzerine
ilk bindiğimde kolay ve rahat kullanım yapısı oldukça hoşuma
gitti. Özellikle şehir içinde ki viraj kabiliyeti oldukça memnun edici.
Yüksek hızlarda korkmadan virajlara hafifce yatarak girebildim. X10
modelinin bir çok kısmında gizli eşya saklama gözleri bulunmakta.
54 - Automobile mAgAzine AutomobilemAgAzine.com.tr - 55