Page 55 - AĞUSTOS 2013
P. 55

TEST






















 Piaggio X10











 350 ABS!













 Yazı: Umut Özgür Sunay
 Fotoğraf: Can Aydeniz

 iaggio’nun en yeni üyesi X10. İtalyan “maxi scooter” kon-  ve eksiksiz gösterge paneli gözünüze çarpıyor. Ekranda ortalama ve anlık
 septinin en büyük temsilci olan Piaggio yeni X10 ile size   yakıt tüketimi, ortalama ve maksimum hız, otonomi, akaryakıt ve soğut-
 maksimum performans ve konforu bir arada sunuyor. Yirmi   ma sıvısı derecesi, seyahat süresi, saat, buz alarmlı ortam sıcaklığı, motor
 yıldır Hexagon, X8, X9 ve XEvo modelleri ile yaklaşık 400.000   kontrol voltajına ilişikin bilgiler dahil bir çok bilgi gösterilmekte. Zarif ve hoş,
 Padetlik satış ile büyük başarı elde eden marka, Şimdi en   konforlu ve işlevsel aynı zamanda güvenli, eğlenceli ve yüksek performanslı
 son modeli X10 ile bu başarısını devam ettirme gayretinde. Piaggio X10,   yeni Piaggio X10, 2 farklı motor seçeneği ile Türkiye’de satışa sunulmakta.
 zarif tasarıma sahip, en gelişmiş hareketlilik şartlarına uyacak şekilde   En tecrübeli ve bilgili, sürekli en iyi performans, kompaktlık ve düşük güç
 tasarlanmış yeni nesil bir motosiklet. Konfor ve direksiyon hakimiyeti de   tüketimi arayışında olan sürücüler test motorumuz olan yeni Piaggio 350
 buna bağlı olarak son derece gelişmiş bir model. Bu sayede hem uzun   motorunu tercih edecektir. Piaggio X10, ön tarafında 280 mm çift disk ve
 mesafe hem de şehir içinde hareket kabiliyetini sağlamanız için üretilmiş bir   arka tarafında 240 mm tekli disk bulunan gelişmiş bir frenleme sistemi ile
 model. Piaggio X10, altlık, aydınlatma lambası, 12V soket içeren ve iki adet   donatılmıştır, standart olarak kombine frenleme sistemi mevcut ve isteğe
 flip-up kaskı rahat sığacak genişlikteki kask alanı ve ayak kalkanının arka   bağlı olarak ABS/ASR çift sistem bulunmakta. Kombine frenleme sayesinde
 plakasındaki üç adet torpido gözü sayesinde şehirli sürücülere mükemmel   sağ manivela yalnızca ön kaliperlerin birinde çalışır, sol manivela ile diğer ön
 yük kapasitesi sağlamakta. Piaggio X10’a bindiğinizde ilk olarak zengin   kaliperi ve arka kaliperi kullanabilirsiniz.


 Daha yüksek frenleme performansı sağlarken aynı zamanda op-
 timum hakimiyeti zorlaştıran zorlu yüzeylerde ön tekerleğin erken
 kilitlenmesini önlemek için bir bölme supabı arka frenin basıncına
 bağlı olarak ön frenin basıncını ayarlamaktadır. Sıvı soğutmalı olan
 test motorumuz 15 litre yakıt deposuna sahip. Motorun üzerine
 ilk bindiğimde kolay ve rahat kullanım yapısı oldukça hoşuma
 gitti. Özellikle şehir içinde ki viraj kabiliyeti oldukça memnun edici.
 Yüksek hızlarda korkmadan virajlara hafifce yatarak girebildim. X10
 modelinin bir çok kısmında gizli eşya saklama gözleri bulunmakta.


   54 - Automobile mAgAzine                                                                          AutomobilemAgAzine.com.tr - 55
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60