Page 44 - AĞUSTOS 2013
P. 44
TEST E 250 FL Elite
Güvenlik maksadı ile sizi saran emniyet kemeri her defasında vücunuzun bunu yaşayarak test etmekteyiz. Tabi ki, ESP özelliği devrede iken bu şekilde
Kullandığımız test modelimiz de ise ELEGANCE ölçüsü kadar sizi sıkmadan bırakmıyor. Aracımızın sürüş özelliklerine ve per- salınımlar ile aracı kullanmanız olanak dışı. Aracımızın kasa ağırlık yapısından
tasarım özelliği ön planda. İç mekanda yer alan formansına yakından göz attığımız da, kasa yapısının ağırlığı 211 beygirin bir bahsetmiştik. Burada negatif olarak hızlanmamızın yanısıra durmakta da
Krom süslemeler ve kaliteli ceviz ağacından nebze düşük kalmasına yol açmakta. E 250 test modelimiz benzinli bir motora çok iyi bir performansı olduğunu söyleyemem. ABS sistemini 2 yada 3 defa
oluşan kokpit kısmı zenginliği ve konforu vurgu- sahip. Aracımız trafikte dur ve kalklarda ayrıca ara hızlanmalar da biraz fazla pompaladığımızda daha verimli sonuçlar elde etmiş olsak ta pompalama
luyor. İç mekanda tasarlanmış 3 tüplü gösterge enerji harcamak durumunda kalıyor. Tabi ki buda doğal olarak yakıt perfor- esnasında kaybettiğimiz zaman yine de daha geç durmamızı sağlamakta. Bu
paneli, analog saatli orta konsol ve kaliteli mansına olumsuz şekilde yansımakta. Fabrika verilerine göre şehir içinde tarz araçlarda arka ve önde kombine ABS yapısının kullanılmaya başlanmasın-
malzeme seçimi sınıfını ortaya koymakta. Test ortalama 8.1 lt / 100 km’de değeri var. Siz onu 10 lt olarak düşünmelisiniz da yarar olacak diye düşünüyorum. Özellikle 110 km’nin üzerinde bir hızınız
aracımız da sürücü koltuğuna ilk oturduğumda daha altına düşeceğini de pek sanmıyorum. Sürekli 80 -90 km ile düz yolda var ise ve önünüze 100 m. ötede bir engel çıktığında frene çok sert şekilde
ise bana özel şöförlük görevini çağrıştıran bir gitmenize olanak sağlayacak bir yolumuz henüz maalesef bulunmamakta. basıyor olsanız dahi durmakta güçlük çekersiniz. E 250 aracımız tabi ki konfor
araç. İlk olarak bir görev otomobili şeklinde kul- Aracımız da Eco ile birlikte diğer modellerde de olduğu gibi 3 farklı sürüş ve güvenlik donanımları açısından son derece kuvvetli bir model. Ama konforla
lanımından kaynaklı bir hissiyat uyandırıyor. Aracı özelliği modu bulunmakta. birlikte daha çok ekonomik ve kuvvetli frenajı olan araçları şahsen tercih eder-
kullanırken arka sağ koltukta oturmanın keyfinin Sportif modu seçtiğimizde ise E 250 aracımız çok daha atak ve agresif im. Test modelimizi kullanmanın son derece zevk verdiğini söyleyebilirim. Ama
ayrı olduğunu düşünüyorum. Aracın komple iç ivmelenmesi de bir o kadar kolay ve zevkli oluyor. Aracımız sanki bir anda biliyorum ki, aynı bütçe ile seçeneğim de oldukça fazla. E 250 FL Elite modeli
yapısı genç iş adamlarına bireysel kullanım şek- karakter değiştiriyor. O ağır başlı görev aracı gidip yerine daha asi genç bir iş için bu yorumu yazmış olsam da inanın bana bir sonraki sayfamız da yine test
linde yada makam aracı şeklinde oluşturulmuş. adamı geliyor. Bu tarz kullanımlara da olanak sağlayan bir araç olsa da ded- ettiğimiz, E 250 CDI 4 MATIC modeli ile arasında epey bir fark olduğu kesin.
Güneşli sıcak havalarda aracımızın iklimlendirme iğim gibi tüm bunlar aracın yakıt ekonomisini zorluyor. E 250 benzinli modeli Kullanmış olduğumuz E 250 FL ELite modelimiz aslında donanım olarak çok
250 FL ELITE, modeli 4 silindir 1991 cc motor hacmine sahip. 211 beygir gücünde ve 350 Nm sistemi yeni CLA modelinde olduğu kadar yeterli özel şöförünüze 90 km sabit hızla kullandıracaksanız o zaman sorun yok. zengin, kaliteli ve pahalı bir içeriğe sahip. Bunlardan kahverengi diş budak
tork üreten bir araç. 7G Tronic plus şanzıman 7 ileri otomatik vites şeklinde çalışmakta. 0 - 100 olmuyor. Geniş iç hacimde aracın iç sıcaklığını Şimdi birazda aracımızın denge kontorülünü ve fren güvenlik testlerimizden ağacından, açık damarlı mat ahşap süslemeler belki de aracı en ve zengin
km hızlanması ise fabrika verilerine göre 7.4 sn. Test modelimiz de ise tam 80 lt.’lik yakıt tankı düşürmek için dereceyi çok düşürmek ve klima bahsedelim. Öncelikle aracımızı ESP devre dışında sport konumunda salınım- gösteren özelliği. Kadife paspalar, iki adet bardak tutucu, Becker pilot ön
bulunmakta. Bunun ekstra maaliyeti ise 495 TL. Aracımız DIRECT CONTROL spor süspansiyon ayarınızı da çok yükseltmeniz yeterli olmakta. larını kontrol etmek için sağ ve sol direksiyon kontralarımızla test ettiğimizde hazırlığı, 6’lı CD değiştirici, Yan kapılar da ses izalasyonuna sahip özel camlar,
Esistemine sahip. Aracımıza tasarım olarak göz attığımızda estetikle birlikte ergonomi üzerine ku- Ceviz kaplama ve orta konsolda duran saat aracımızın çok rahat bir şekilde salınıma duyarlı olduğunu hatta biraz da gaz Isıtmalı ön koltuklar v.b. gibi saymakla bitmeyen bir donanım paketi. Güvenlik
rulu bir tasarım ön plana çıkıyor. Yenilikçi dış görünüm aracı daha dinamik olarak yansıtmakta. Yeni E 250 FL tasarım açısından cazip görünse de daha çok tepkisini sertçe uyguladığımız da aracın arka kısmının sağa ve sola rahatça özellikleri arasında ise BAS PLUS ve yaya algılama gibi özellikleri de mevcut.
Elite modeli Avangarde tasarım konsepti ile 2 şekilde sunulmakta. Bunlardan biri konfor diğeri sportif tasarım. 50 - 55 yaş aralığına hitap etmekte. salınarak ilerlediğini görmekteyiz. Daha doğrusu görmemizden daha çok Bu donanımlar neticesinde ise test aracımızın fiyatı 181.363 TL.
44 - Automobile mAgAzine AutomobilemAgAzine.com.tr - 45