Page 48 - AĞUSTOS 2013
P. 48

TEST                                                                                                                                                                                                                      E 250  CDI 4MATIC












































                                                                                                                                               onuç olarak kaygan çakıllı bir zeminde
                 250 CDI 4 MATIC FL  ELITE, test modelimizi ıslak, kuru ve   şaşırmakla beraber alkışlamak gerekiyor. Normal şartlarda olduğundan   aracı birde yoldan çıkarmak için sizin
                 çakıllı yol şartlarında 4MATIC özelliğini ESP devrede ve devre   daha fazla kuvvetli ve sert tepkiler ile aracımızı savurmaya çalışsamda   çaba sarfettiğinizi düşünün. Normal
                 dışında iken kullanıyoruz. Aracımızı daha çok yol şartlarında çı-  maalesef araç hiç bir şekilde asfalt zeminde oynama yapmıyor. Artık   de bunu kimse yapmak istemez. ESP
                 karabilmek için daha agresif hareket etmekteyiz. Asfalt ve kuru   sıkılıp el freni ile bir iki dönüş yapmak durumunda kalıyorum. Güçlü torku   Sdevre dışında bu şekilde test ettiğimiz
       Ezeminde ESP devrede iken özellikle slalom’da araç herhangi   sayesinde dönüşlerde hızlanmaya olanak sağlıyor. Sonrasında aracımızı   de ise kontrollü dönüşlerin yanı sıra sert ve virajlar-
        bir şekilde kaymaya duyarlı hissiyat oluşturmuyor. Daha yüksek hızlarda   asfalt konumundan daha çok çakıllı ve ciddi anlamda kaygan bir zeminde   da tepkimeli gaz ile aracın ancak o zaman rahat bir
        salınımını zorladığımızda ise ESP devrede iken araç arka kısmını bir nebze   test ediyoruz. ESP devrede iken kayma algılanmaya başladığında sürekli   şekilde salınımını sağlamanız mümkün oluyor. Fakat
        dahi olsa bırakmıyor. Yol dışına taşmadığını gördük. 4MATIC özelliğini daha   4MATIC özelliği ESP destekli şekilde buna engel oluyor. Kayma çok fazla   yine de aracın kontrollü olduğunu söylememde fayda
        iyi test edebilmemiz açısından ESP’yi devre dışı konumuna getiriyoruz. Bu   yaşanmadan araç kendini topluyor. Normal kullanımlarınızda bizim yapmış   var. Ciddi anlamda yol tutuşuna ve dizel motorun yakıt
        özelliği trafiğe kapalı güvenli alanlarda sadece test etmekteyiz. Aracımızın   olduğumuz ani hareketleriniz olmaz ise aracınızda herhangi bir kayma ola-  ekonomisi ile kendine hayran bırakan bir model E 250
        özellikle arka bölümünde ESP off’ta bir salınım beklerken araç ESP devrede   cağını sanmam. Daha sonrasında ise 4MATIC özelliğini ESP devre dışında   CDI 4MATIC. Ben bu araç ile bir önceki benzinli iki
        olduğu gibi hiç bir şey farkettirmeden salınıma olanak vermiyor. Buna   iken kaygan zeminde test ediyoruz. Araç resmen dans etmeye başlıyor.   çeker modelini karşılaştırmanın doğru olmayacağını
                                                                                                                                     düşünüyorum. Aralarında ki kullanım ve sürüşten kay-
                                                                                                                                     naklı farklar 4MATIC özelliği dizel motora bağlı şekilde
                                                                                                                                     değişlik göstermekte. Yalnızca ortak bir özellikleri var iki
                                                                                                                                     modelinde iklimlendirme sistemi (soğutma) yeteri kadar
                                                                                                                                     iyi çalışmıyor. Aracın süspansiyonu ve lastik seçimi
                                                                                                                                     bakımından da hem sürücü hem de arkada oturan
                                                                                                                                     yolcular için en üst derecede konfora ve yumuşaklığa
                                                                                                                                     sahip. Üzerinde her ne kadar spor süspansiyon sistemi
                                                                                                                                     bulunsa da kesinlikle bir AMG modelinde olduğu kadar
                                                                                                                                     sert değil. Aksine üzerindeki standart lastik seçimi de
                                                                                                                                     çok iyi. Son olarak güvenlikle ilgili söylemem gereken
                                                                                                                                     tek şey bu tarz araçların fren yani ABS sistemi. Artık
                                                                                                                                     bir motosiklette dahi olan kombine (%70 ön fren -%30
                                                                                                                                     arka fren) sistemini bir şekilde bu araçlara uyarlanırsa
                                                                                                                                     fren ve güvenlik bakımından çok iyi neticeler alınacaktır.
                                                                                                                                     Artık sadece ön fren kısa mesafe için yeterli bir çözüm
                                                                                                                                     değil. E 250 CDI 4MATIC donanımları ile 227.425 TL
                                                                                                                                     test modelimizin fiyatı.
      48 - Automobile mAgAzine                                                                                                                                                                                                    AutomobilemAgAzine.com.tr - 49
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53