Page 45 - AĞUSTOS 2013
P. 45

TEST                                                                                                        E 250 FL Elite





















































         Güvenlik maksadı ile sizi saran emniyet kemeri her defasında vücunuzun   bunu yaşayarak test etmekteyiz. Tabi ki, ESP özelliği devrede iken bu şekilde
 Kullandığımız test modelimiz de ise ELEGANCE   ölçüsü kadar sizi sıkmadan bırakmıyor. Aracımızın sürüş özelliklerine ve per-  salınımlar ile aracı kullanmanız olanak dışı. Aracımızın kasa ağırlık yapısından
 tasarım özelliği ön  planda. İç mekanda yer alan   formansına yakından göz attığımız da, kasa yapısının ağırlığı 211 beygirin bir   bahsetmiştik. Burada negatif olarak hızlanmamızın yanısıra durmakta da
 Krom süslemeler ve kaliteli ceviz ağacından   nebze düşük kalmasına yol açmakta. E 250 test modelimiz benzinli bir motora   çok iyi bir performansı olduğunu söyleyemem. ABS sistemini 2 yada 3 defa
 oluşan kokpit kısmı zenginliği ve konforu vurgu-  sahip. Aracımız trafikte dur ve kalklarda ayrıca ara hızlanmalar da biraz fazla   pompaladığımızda daha verimli sonuçlar elde etmiş olsak ta pompalama
 luyor. İç mekanda tasarlanmış 3 tüplü gösterge   enerji harcamak durumunda kalıyor. Tabi ki buda doğal olarak yakıt perfor-  esnasında kaybettiğimiz zaman yine de daha geç durmamızı sağlamakta. Bu
 paneli, analog saatli orta konsol ve kaliteli   mansına olumsuz şekilde yansımakta. Fabrika verilerine göre şehir içinde   tarz araçlarda arka ve önde kombine ABS yapısının kullanılmaya başlanmasın-
 malzeme seçimi sınıfını ortaya koymakta. Test   ortalama 8.1 lt / 100 km’de değeri var. Siz onu 10 lt olarak düşünmelisiniz   da yarar olacak diye düşünüyorum. Özellikle 110 km’nin üzerinde bir hızınız
 aracımız da sürücü koltuğuna ilk oturduğumda   daha altına düşeceğini de pek sanmıyorum. Sürekli 80 -90 km ile düz yolda   var ise ve önünüze 100 m. ötede bir engel çıktığında frene çok sert şekilde
 ise bana özel şöförlük görevini çağrıştıran bir   gitmenize olanak sağlayacak bir yolumuz henüz maalesef bulunmamakta.   basıyor olsanız dahi durmakta güçlük çekersiniz. E 250 aracımız tabi ki konfor
 araç. İlk olarak bir görev otomobili şeklinde kul-  Aracımız da Eco ile birlikte diğer modellerde de olduğu gibi 3 farklı sürüş   ve güvenlik donanımları açısından son derece kuvvetli bir model. Ama konforla
 lanımından kaynaklı bir hissiyat uyandırıyor. Aracı   özelliği modu bulunmakta.   birlikte daha çok ekonomik ve kuvvetli frenajı olan araçları şahsen tercih eder-
 kullanırken arka sağ koltukta oturmanın keyfinin   Sportif modu seçtiğimizde ise E 250 aracımız çok daha atak ve agresif   im. Test modelimizi kullanmanın son derece zevk verdiğini söyleyebilirim. Ama
 ayrı olduğunu düşünüyorum. Aracın komple iç   ivmelenmesi de bir o kadar kolay ve zevkli oluyor. Aracımız sanki bir anda   biliyorum ki, aynı bütçe ile seçeneğim de oldukça fazla. E 250 FL Elite modeli
 yapısı genç iş adamlarına bireysel kullanım şek-  karakter değiştiriyor. O ağır başlı görev aracı gidip yerine daha asi genç bir iş   için bu yorumu yazmış olsam da inanın bana bir sonraki sayfamız da yine test
 linde yada makam aracı şeklinde oluşturulmuş.   adamı geliyor. Bu tarz kullanımlara da olanak sağlayan bir araç olsa da ded-  ettiğimiz, E 250 CDI 4 MATIC modeli ile arasında epey bir fark olduğu kesin.
 Güneşli sıcak havalarda aracımızın iklimlendirme   iğim gibi tüm bunlar aracın yakıt ekonomisini zorluyor. E 250 benzinli modeli   Kullanmış olduğumuz E 250 FL ELite modelimiz aslında donanım olarak çok
 250 FL  ELITE, modeli 4 silindir 1991 cc motor hacmine sahip. 211 beygir gücünde ve 350 Nm   sistemi yeni CLA modelinde olduğu kadar yeterli   özel şöförünüze 90 km sabit hızla kullandıracaksanız o zaman sorun yok.   zengin, kaliteli ve pahalı bir içeriğe sahip. Bunlardan kahverengi diş budak
 tork üreten bir araç. 7G Tronic plus şanzıman 7 ileri otomatik vites şeklinde çalışmakta. 0 - 100   olmuyor. Geniş iç hacimde aracın iç sıcaklığını   Şimdi birazda aracımızın denge kontorülünü ve fren güvenlik testlerimizden   ağacından, açık damarlı mat ahşap süslemeler belki de aracı en ve zengin
 km hızlanması ise fabrika verilerine göre 7.4 sn. Test modelimiz de ise tam 80 lt.’lik yakıt tankı   düşürmek için dereceyi çok düşürmek ve klima   bahsedelim. Öncelikle aracımızı ESP devre dışında sport konumunda salınım-  gösteren özelliği. Kadife paspalar, iki adet bardak tutucu, Becker pilot ön
 bulunmakta. Bunun ekstra maaliyeti ise 495 TL. Aracımız DIRECT CONTROL spor süspansiyon   ayarınızı da çok yükseltmeniz yeterli olmakta.   larını kontrol etmek için sağ ve sol direksiyon kontralarımızla test ettiğimizde   hazırlığı, 6’lı CD değiştirici, Yan kapılar da ses izalasyonuna sahip özel camlar,
 Esistemine sahip. Aracımıza tasarım olarak göz attığımızda estetikle birlikte ergonomi üzerine ku-  Ceviz kaplama ve orta konsolda duran saat   aracımızın çok rahat bir şekilde salınıma duyarlı olduğunu hatta biraz da gaz   Isıtmalı ön koltuklar v.b. gibi saymakla bitmeyen bir donanım paketi. Güvenlik
 rulu bir tasarım ön plana çıkıyor. Yenilikçi dış görünüm aracı daha dinamik olarak yansıtmakta. Yeni E 250 FL   tasarım açısından cazip görünse de daha çok   tepkisini sertçe uyguladığımız da aracın arka kısmının sağa ve sola rahatça   özellikleri arasında ise BAS PLUS ve yaya algılama gibi özellikleri de mevcut.
 Elite modeli Avangarde tasarım konsepti ile 2 şekilde sunulmakta. Bunlardan biri konfor diğeri sportif tasarım.   50 - 55 yaş aralığına hitap etmekte.   salınarak ilerlediğini görmekteyiz. Daha doğrusu görmemizden daha çok   Bu donanımlar neticesinde ise test aracımızın fiyatı 181.363 TL.



   44 - Automobile mAgAzine                                                                          AutomobilemAgAzine.com.tr - 45
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50