Page 40 - AĞUSTOS 2013
P. 40
TEST Cla 200 Amg
Neden mi? Bu kısıma birazdan geleceğim fakat AMG dış donanım giy-
dirme esnasında 2. gün sonunda dikkatimi çeken bazı ayrıntılar söz konu-
su. Aracımızın dış donanımına yakından göz attığımız da üzerinde bulunan
AMG bodykit’ten kaynaklı özellikle ön tamponla farlar arasındaki boşluklar
ve tam oturmayan bazı kısımlar dikkatimi çekiyor. Bunu görebilmeniz için
dikkatlice incelemeniz gerekmekte. Testimizin üçüncü günün de Asos sahil
kentinde AMG donanıma sahip CLA 200 modelimiz ile dolaşmak istersek
bakın neler oluyor.. Öncelikle dar ve engebeli, taşlıklı bozuk yollardan iner-
ek bu kasaba diyebileceğimiz yere ulaşıyoruz. Yolu bizim açımızdan biraz
sıkıntılı oldu. Çünkü AMG donanıma sahip ince sport lastiklerimiz ve sert
süspansiyonumuz aracın içinde bize bayağı bir rahatsızlık yaşattı diyebilir-
im. Özellikle yanınızda bir bayan yada eşiniz var ise bunu hiç tavsiye etmiy-
orum. Aracın içindeki bu sertlik maalesef hoşlarına gidecek gibi değil. Test
aracımız AMG paketi ile sadece asfalt kullanımlara uygun olarak dizayn
edilmiş. Normal asfalt kullanımların da zaten yolu size fazlası ile hissettiren
bir otomobil. AMG paketi normalde sportif ve performans kullanımlarında
oldukça başarılı bir çözüm olsa da maalesef uzun bir yola gittiğiniz de tüm
yollar sizin aracınıza uygun şekilde olmuyor. Bu sebeple bu tarz yerlerde
AMG donanım keşke olmasa dediğimiz kısımlar oldu. 3. günümüzü de at-
lattıktan sonra, 4. günde Çanakkale üzerinden İstanbul’a yola koyuluyoruz.
Bu sefer ise hız sabitleme sistemini kullanmak yerine virajlı dik yollarda
sport tuşuna basarak CLA’yı daha çok performanslı şekilde kullanıyorum.
İstanbul’a zamanın da yetişmeye çalışıyoruz. Çanakkale - Kilitbayır feribotu
ile Gelibolu’ya vardıktan sonra hızımı yol şartlarına göre daha yukarı da
tutarak Tekirdağ’a kadar mola vermeden ilerliyoruz. Yol asfalt olmasının
yanı sıra eğimli ve yol çalışmalarından dolayı bazı yerleri hatalı. Bu arada
AMG donanım performansını dönüşte daha iyi test edebiliyoruz. Çok
bozuk olmayan yol şartlarında yüksek hızlarda AMG donanım sayesinde
sağlıklı bir sürüş ile performans bir arada. Özellikle sol şeritteki araçlardan
geçmek için yol istediğimizde hızımızı kesmeden yola oturmuş bir vaziyette
ve yolu tutarak performansımız devam ediyor. AMG’nin dönüş yolunda
ki kontrollü kullanıma olanak sağlaması bizim bu tarz yollar ve kullanımlar
adına son derece memnun kalmamızı sağlıyor. İstanbul’dan başlamış olan
yolculuğumuz da full olan yakıtımıza dönüş yolunda toplamda 190 TL. ‘lik
ek yakıt alarak İstanbul’a dönüyoruz. 1 depo yakıt ile toplamda 670 km
yol kat ettik. Ortalamamız ise 100 km.’de 7.9 lt. civarında idi. Yani CLA’nın
standart fabrika verilerine baktığımız da özellikle şehirler arasında 4.6 lt.
/ 100 km. değerinin yanında bizim ki biraz yüksek kalıyor. Çünkü çok
ekonomik kullanmak isteseniz de maalesef inişli çıkışlı ve virajlı yol şartları
buna imkan vermiyor. Yeni CLA modeli sonuç olarak şehir içi ve şehirler-
arası kullanım adına imal edilmiş. Daha çok standart fabrika çıkışlı modeli
Türkiye pazarına uygun olduğunu sanıyorum. Aracın kullanımı oldukça hafif
ve basit kullandığınız aracınızın Mercedes-Benz marka olduğunu dışarıdan
daha iyi anlayabilirsiniz. Ben hissiyatı daha sert yapılı ve kuvvetli araçları
tercih ediyorum. Mercedes-Benz’in diğer yüksek modellerine baktığımızda
da durumun genelde aynı yapıda olduğunu görmekteyiz. Bu sebeple bu
kullanım hissiyatı yalnızca CLA modeline has olduğunu söylememiz doğru
olmaz. Artık çağımız da daha çok rahatlık ön planda olduğu için bu tarz
yormayan araçlar daha çok tercih edilmekte. Yeni CLA’nın arka bölümünde
iki kişi rahat şekilde oturabilmekte. Dört kişilik yada ufak çoçuklu aile yapısı
için standart donanımını tavsiye ederim. AMG donanıma sahip CLA 200
test aracımızın fiyatı: 108.763 TL Navigasyon ise ekstra olarak sunulmakta.
40 - Automobile mAgAzine AutomobilemAgAzine.com.tr - 41