Page 49 - AĞUSTOS 2013
P. 49
TEST E 250 CDI 4MATIC
onuç olarak kaygan çakıllı bir zeminde
250 CDI 4 MATIC FL ELITE, test modelimizi ıslak, kuru ve şaşırmakla beraber alkışlamak gerekiyor. Normal şartlarda olduğundan aracı birde yoldan çıkarmak için sizin
çakıllı yol şartlarında 4MATIC özelliğini ESP devrede ve devre daha fazla kuvvetli ve sert tepkiler ile aracımızı savurmaya çalışsamda çaba sarfettiğinizi düşünün. Normal
dışında iken kullanıyoruz. Aracımızı daha çok yol şartlarında çı- maalesef araç hiç bir şekilde asfalt zeminde oynama yapmıyor. Artık de bunu kimse yapmak istemez. ESP
karabilmek için daha agresif hareket etmekteyiz. Asfalt ve kuru sıkılıp el freni ile bir iki dönüş yapmak durumunda kalıyorum. Güçlü torku Sdevre dışında bu şekilde test ettiğimiz
Ezeminde ESP devrede iken özellikle slalom’da araç herhangi sayesinde dönüşlerde hızlanmaya olanak sağlıyor. Sonrasında aracımızı de ise kontrollü dönüşlerin yanı sıra sert ve virajlar-
bir şekilde kaymaya duyarlı hissiyat oluşturmuyor. Daha yüksek hızlarda asfalt konumundan daha çok çakıllı ve ciddi anlamda kaygan bir zeminde da tepkimeli gaz ile aracın ancak o zaman rahat bir
salınımını zorladığımızda ise ESP devrede iken araç arka kısmını bir nebze test ediyoruz. ESP devrede iken kayma algılanmaya başladığında sürekli şekilde salınımını sağlamanız mümkün oluyor. Fakat
dahi olsa bırakmıyor. Yol dışına taşmadığını gördük. 4MATIC özelliğini daha 4MATIC özelliği ESP destekli şekilde buna engel oluyor. Kayma çok fazla yine de aracın kontrollü olduğunu söylememde fayda
iyi test edebilmemiz açısından ESP’yi devre dışı konumuna getiriyoruz. Bu yaşanmadan araç kendini topluyor. Normal kullanımlarınızda bizim yapmış var. Ciddi anlamda yol tutuşuna ve dizel motorun yakıt
özelliği trafiğe kapalı güvenli alanlarda sadece test etmekteyiz. Aracımızın olduğumuz ani hareketleriniz olmaz ise aracınızda herhangi bir kayma ola- ekonomisi ile kendine hayran bırakan bir model E 250
özellikle arka bölümünde ESP off’ta bir salınım beklerken araç ESP devrede cağını sanmam. Daha sonrasında ise 4MATIC özelliğini ESP devre dışında CDI 4MATIC. Ben bu araç ile bir önceki benzinli iki
olduğu gibi hiç bir şey farkettirmeden salınıma olanak vermiyor. Buna iken kaygan zeminde test ediyoruz. Araç resmen dans etmeye başlıyor. çeker modelini karşılaştırmanın doğru olmayacağını
düşünüyorum. Aralarında ki kullanım ve sürüşten kay-
naklı farklar 4MATIC özelliği dizel motora bağlı şekilde
değişlik göstermekte. Yalnızca ortak bir özellikleri var iki
modelinde iklimlendirme sistemi (soğutma) yeteri kadar
iyi çalışmıyor. Aracın süspansiyonu ve lastik seçimi
bakımından da hem sürücü hem de arkada oturan
yolcular için en üst derecede konfora ve yumuşaklığa
sahip. Üzerinde her ne kadar spor süspansiyon sistemi
bulunsa da kesinlikle bir AMG modelinde olduğu kadar
sert değil. Aksine üzerindeki standart lastik seçimi de
çok iyi. Son olarak güvenlikle ilgili söylemem gereken
tek şey bu tarz araçların fren yani ABS sistemi. Artık
bir motosiklette dahi olan kombine (%70 ön fren -%30
arka fren) sistemini bir şekilde bu araçlara uyarlanırsa
fren ve güvenlik bakımından çok iyi neticeler alınacaktır.
Artık sadece ön fren kısa mesafe için yeterli bir çözüm
değil. E 250 CDI 4MATIC donanımları ile 227.425 TL
test modelimizin fiyatı.
48 - Automobile mAgAzine AutomobilemAgAzine.com.tr - 49