Page 49 - AĞUSTOS 2013
P. 49

TEST                                                                                                       E 250  CDI 4MATIC












































                  onuç olarak kaygan çakıllı bir zeminde
 250 CDI 4 MATIC FL  ELITE, test modelimizi ıslak, kuru ve   şaşırmakla beraber alkışlamak gerekiyor. Normal şartlarda olduğundan   aracı birde yoldan çıkarmak için sizin
 çakıllı yol şartlarında 4MATIC özelliğini ESP devrede ve devre   daha fazla kuvvetli ve sert tepkiler ile aracımızı savurmaya çalışsamda   çaba sarfettiğinizi düşünün. Normal
 dışında iken kullanıyoruz. Aracımızı daha çok yol şartlarında çı-  maalesef araç hiç bir şekilde asfalt zeminde oynama yapmıyor. Artık   de bunu kimse yapmak istemez. ESP
 karabilmek için daha agresif hareket etmekteyiz. Asfalt ve kuru   sıkılıp el freni ile bir iki dönüş yapmak durumunda kalıyorum. Güçlü torku   Sdevre dışında bu şekilde test ettiğimiz
 Ezeminde ESP devrede iken özellikle slalom’da araç herhangi   sayesinde dönüşlerde hızlanmaya olanak sağlıyor. Sonrasında aracımızı   de ise kontrollü dönüşlerin yanı sıra sert ve virajlar-
 bir şekilde kaymaya duyarlı hissiyat oluşturmuyor. Daha yüksek hızlarda   asfalt konumundan daha çok çakıllı ve ciddi anlamda kaygan bir zeminde   da tepkimeli gaz ile aracın ancak o zaman rahat bir
 salınımını zorladığımızda ise ESP devrede iken araç arka kısmını bir nebze   test ediyoruz. ESP devrede iken kayma algılanmaya başladığında sürekli   şekilde salınımını sağlamanız mümkün oluyor. Fakat
 dahi olsa bırakmıyor. Yol dışına taşmadığını gördük. 4MATIC özelliğini daha   4MATIC özelliği ESP destekli şekilde buna engel oluyor. Kayma çok fazla   yine de aracın kontrollü olduğunu söylememde fayda
 iyi test edebilmemiz açısından ESP’yi devre dışı konumuna getiriyoruz. Bu   yaşanmadan araç kendini topluyor. Normal kullanımlarınızda bizim yapmış   var. Ciddi anlamda yol tutuşuna ve dizel motorun yakıt
 özelliği trafiğe kapalı güvenli alanlarda sadece test etmekteyiz. Aracımızın   olduğumuz ani hareketleriniz olmaz ise aracınızda herhangi bir kayma ola-  ekonomisi ile kendine hayran bırakan bir model E 250
 özellikle arka bölümünde ESP off’ta bir salınım beklerken araç ESP devrede   cağını sanmam. Daha sonrasında ise 4MATIC özelliğini ESP devre dışında   CDI 4MATIC. Ben bu araç ile bir önceki benzinli iki
 olduğu gibi hiç bir şey farkettirmeden salınıma olanak vermiyor. Buna   iken kaygan zeminde test ediyoruz. Araç resmen dans etmeye başlıyor.   çeker modelini karşılaştırmanın doğru olmayacağını
        düşünüyorum. Aralarında ki kullanım ve sürüşten kay-
        naklı farklar 4MATIC özelliği dizel motora bağlı şekilde
        değişlik göstermekte. Yalnızca ortak bir özellikleri var iki
        modelinde iklimlendirme sistemi (soğutma) yeteri kadar
        iyi çalışmıyor. Aracın süspansiyonu ve lastik seçimi
        bakımından da hem sürücü hem de arkada oturan
        yolcular için en üst derecede konfora ve yumuşaklığa
        sahip. Üzerinde her ne kadar spor süspansiyon sistemi
        bulunsa da kesinlikle bir AMG modelinde olduğu kadar
        sert değil. Aksine üzerindeki standart lastik seçimi de
        çok iyi. Son olarak güvenlikle ilgili söylemem gereken
        tek şey bu tarz araçların fren yani ABS sistemi. Artık
        bir motosiklette dahi olan kombine (%70 ön fren -%30
        arka fren) sistemini bir şekilde bu araçlara uyarlanırsa
        fren ve güvenlik bakımından çok iyi neticeler alınacaktır.
        Artık sadece ön fren kısa mesafe için yeterli bir çözüm
        değil. E 250 CDI 4MATIC donanımları ile 227.425 TL
        test modelimizin fiyatı.
   48 - Automobile mAgAzine                                                                          AutomobilemAgAzine.com.tr - 49
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54