Page 47 - AĞUSTOS 2013
P. 47

TEST                                                                                                       E 250  CDI 4MATIC



 E 250 CDI











 4MATIC FL











 ELITE!














 Yazı: Umut Özgür Sunay
 Fotoğraf: Can Aydeniz



























 250 CDI 4 MATIC FL  ELITE, modeli 4 silindir 2143 cc   çekiş sisteminde. Mercedes-Benz teknolojisinin geliştirmiş olduğu dizel   50 kw’lik (204 beygir) bir güce sahip ve 500 Nm’lik   frenler ve böylece gücü diğer yol tutuşu daha kuvvetli olan tekerlere
 motor hacmine sahip. 204 beygir gücünde ve 500 Nm tork   motorları maksimum çekiş gücü sağlarken azami çalışma sessizliğine ve   azami torka E 250 CDI 4MATIC test aracımızın kalbini   aktarır. Bu özellik aynı zamanlar da kötü zeminler de daha hızlı ve ani
 üretiyor. (bir önceki benzinli modeli ise daha düşük 350   aynı zamanda daha düşük yakıt tüketimi emisyon değerlerinide bir arada   oluşturmakta. Ayrıca, ECO Start-Stop fonksiyonu, araç   kalkışa da olanak sağlar. E250 CDI test aracımızın en önemli 4MATIC
 Nm tork gücüne sahipti.) Dizel otomatik 4 çekişli aracımızın   sunuyor. Yeni E serisinde bulunan bu dizel motor uzun süredir bir arada   durduğunda motorun geçici olarak durdurulmasını ve   özelliği standart diferansiyel kilitlerinide gereksiz kılmakta. Otomatik
 Eşanzımanı yine aynı şekilde 7G Tronic plus şanzıman 7   toplanılması istenen tüm bu özellikleri aynı çatı altına toplamayı başarıyor.   1böylece yakıt tasarrufunu dizel motorun ekonomisi-  fren impulsları sayesinde kaygan zeminde kalkışı desteklerken kritik
 ileri oranlı otomatik vites şeklinde çalışmakta. 0 - 100 km hızlanması   4 silindirli sıralı dizel motor dolgun tork değerleri ile güçlü ve daha az yakıt   ni de katarak fazlası ile verim elde etmenizi sağlamakta. 4MATIC   sürüş manevralarında stabiliteyi tutunma kabiliyetini arttırmaktadır.
 ise fabrika verilerine göre 7.9 sn. Test modelimiz de yine aynı şekilde   sarfiyatı söz konusu. Bu dizel motora şimdi daha yakından göz atalım.   (sürekli dört teker çekiş sistemi) devamlı suretli aktif olduğundan,   Aracımızın bir diğer özelliği ise paket kapsamında yer alan DIRECT
 paket kapsamında tam 80 lt.’lik yakıt tankı mevcut. Aracımız da DIRECT   Common-Rail dizel teknolojisinin güncel nesli 2000 bar’a kadar çıkan   ıslak zeminde, buzlu zemin veya kar gibi olumsuz hava şartlarında   CONTROL spor süspansiyonu amartisörlerin sürüş durumuna uyar-
 CONTROL spor süspansiyon sistemi paket kapsamında bulunmakta.   enjeksiyon basıncı, iyileştirilmiş yanma odaları ve özellikle hızlı ve hassas   anında müdahale ederek aracın tepki süresini de en aza indirir,   lanması sayesinde serilik ile konforu bir arada sunmakta. Özellikle
 Aracımız aslında bir önceki sayfamız da yer alan E 250 FL ELITE modeli   çalışan enjektörleri ile etkileyici boyutta. Her devir sayısı aralığındaki   güvenli sürüşünüz için en önemli desteği size sunar. Ayrıca, 4MATIC,   bozuk yol şartlarında daha iyi bir performans için kendini gösteriyor.
 ile aynı paket kapsamında bu sebeple iç ve dış tasarımından kaynaklı bir   yüksek tork, yüksek ateşleme basıncı ve besleme sayesindedir. Dizel mo-  elektronik stabilite programı ESP ve elektronik çekiş sistemi 4ETS   DIRECT CONTROL spor süspansiyon istendiğinde sportif olarak
 değişiklik bulunmuyor. En önemli farklılığı dizel motoru ve özel 4 MATIC   torun çalışma sessizliği ise Lanchaster dengeleme mili sağlamaktadır. >>  tarafından desteklenmektedir. 4ETS programı patinaja düşen tekerliği   uyarlanabilir ve aracı 15mm daha alçatabilmenize olanak sağlar.


   46 - Automobile mAgAzine                                                                          AutomobilemAgAzine.com.tr - 47
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52