Page 47 - AĞUSTOS 2013
P. 47
TEST E 250 CDI 4MATIC
E 250 CDI
4MATIC FL
ELITE!
Yazı: Umut Özgür Sunay
Fotoğraf: Can Aydeniz
250 CDI 4 MATIC FL ELITE, modeli 4 silindir 2143 cc çekiş sisteminde. Mercedes-Benz teknolojisinin geliştirmiş olduğu dizel 50 kw’lik (204 beygir) bir güce sahip ve 500 Nm’lik frenler ve böylece gücü diğer yol tutuşu daha kuvvetli olan tekerlere
motor hacmine sahip. 204 beygir gücünde ve 500 Nm tork motorları maksimum çekiş gücü sağlarken azami çalışma sessizliğine ve azami torka E 250 CDI 4MATIC test aracımızın kalbini aktarır. Bu özellik aynı zamanlar da kötü zeminler de daha hızlı ve ani
üretiyor. (bir önceki benzinli modeli ise daha düşük 350 aynı zamanda daha düşük yakıt tüketimi emisyon değerlerinide bir arada oluşturmakta. Ayrıca, ECO Start-Stop fonksiyonu, araç kalkışa da olanak sağlar. E250 CDI test aracımızın en önemli 4MATIC
Nm tork gücüne sahipti.) Dizel otomatik 4 çekişli aracımızın sunuyor. Yeni E serisinde bulunan bu dizel motor uzun süredir bir arada durduğunda motorun geçici olarak durdurulmasını ve özelliği standart diferansiyel kilitlerinide gereksiz kılmakta. Otomatik
Eşanzımanı yine aynı şekilde 7G Tronic plus şanzıman 7 toplanılması istenen tüm bu özellikleri aynı çatı altına toplamayı başarıyor. 1böylece yakıt tasarrufunu dizel motorun ekonomisi- fren impulsları sayesinde kaygan zeminde kalkışı desteklerken kritik
ileri oranlı otomatik vites şeklinde çalışmakta. 0 - 100 km hızlanması 4 silindirli sıralı dizel motor dolgun tork değerleri ile güçlü ve daha az yakıt ni de katarak fazlası ile verim elde etmenizi sağlamakta. 4MATIC sürüş manevralarında stabiliteyi tutunma kabiliyetini arttırmaktadır.
ise fabrika verilerine göre 7.9 sn. Test modelimiz de yine aynı şekilde sarfiyatı söz konusu. Bu dizel motora şimdi daha yakından göz atalım. (sürekli dört teker çekiş sistemi) devamlı suretli aktif olduğundan, Aracımızın bir diğer özelliği ise paket kapsamında yer alan DIRECT
paket kapsamında tam 80 lt.’lik yakıt tankı mevcut. Aracımız da DIRECT Common-Rail dizel teknolojisinin güncel nesli 2000 bar’a kadar çıkan ıslak zeminde, buzlu zemin veya kar gibi olumsuz hava şartlarında CONTROL spor süspansiyonu amartisörlerin sürüş durumuna uyar-
CONTROL spor süspansiyon sistemi paket kapsamında bulunmakta. enjeksiyon basıncı, iyileştirilmiş yanma odaları ve özellikle hızlı ve hassas anında müdahale ederek aracın tepki süresini de en aza indirir, lanması sayesinde serilik ile konforu bir arada sunmakta. Özellikle
Aracımız aslında bir önceki sayfamız da yer alan E 250 FL ELITE modeli çalışan enjektörleri ile etkileyici boyutta. Her devir sayısı aralığındaki güvenli sürüşünüz için en önemli desteği size sunar. Ayrıca, 4MATIC, bozuk yol şartlarında daha iyi bir performans için kendini gösteriyor.
ile aynı paket kapsamında bu sebeple iç ve dış tasarımından kaynaklı bir yüksek tork, yüksek ateşleme basıncı ve besleme sayesindedir. Dizel mo- elektronik stabilite programı ESP ve elektronik çekiş sistemi 4ETS DIRECT CONTROL spor süspansiyon istendiğinde sportif olarak
değişiklik bulunmuyor. En önemli farklılığı dizel motoru ve özel 4 MATIC torun çalışma sessizliği ise Lanchaster dengeleme mili sağlamaktadır. >> tarafından desteklenmektedir. 4ETS programı patinaja düşen tekerliği uyarlanabilir ve aracı 15mm daha alçatabilmenize olanak sağlar.
46 - Automobile mAgAzine AutomobilemAgAzine.com.tr - 47