Page 39 - AĞUSTOS 2013
P. 39

TEST                                                                                                         Cla 200 Amg

 Dış tasarım olarak üzerindeki AMG özel donanım paketi renk ile iyi bir
 görüntü sergilemiş. Tabi ki bunlar öncelikle aracı dışardan gören gö-
 zler için geçerli. CLA’nın içine göz attığımızda ise AMG donanım paketi
 sayesinde siyah üzerine kırmızı dikişlere sahip olan AMG koltuklar, AMG
 paspaslar, AMG deri direksiyon, modele tamamı ile sportif bir ruh katıyor.
 Ön alüminyum panel, direksiyon simidin de yer alan simetrik üçgenin
 ortasında yine alüminyum ile tamamlanıyor. CLA testimizde ilk gün eco
 kullanım modunda ortalama 90 -100 km hız ile sadece 80 km kullanarak yol
 katettim. İlk izlenim olarak her ne kadar AMG donanıma sahip bir Mercedes
 modeli kullanıyor olsam da direksiyonun yumuşaklığı ve az hissiyatı öncelikle
 beklediğim gibi değildi. Fakat özellikle yüksek hızlarda yada dönüşlerde olan
 kullanım rahatlığı ile işlevsel oluşunu da kullandıkça daha ileri zamanlar da
 anlıyorum. Aracımızla ilk gün henüz 80 km yol katederken içerdeki malzeme
 kalitesini de bu arada kontrol ediyorum. Ön göğüs kısmında kokpit bölümü
 orta yumuşaklıkta kaliteli bir malzeme ile donatılmış. Benzer şeyi vites ve
 el freni bölümü için söyleyemem. Bu bölümde yer alan sert plastik yapı
 yeni CLA modelin de pek hoşuma gittiği söylenemez. Tabi ki bunlar ufak
 ayrıntılar, belki de zamanla gözünüz bile görmeyecek. Aracımızı bahsettiğim
 gibi ilk gün uzun yola çıkmadan önce devamlı eco modunda kullandım. Eco
 modunda iken motor oldukça sessiz ve gaz tepkisi de bir o kadar düşük
 ama verimli. Klima devamlı suretle 21 yada 22 derecede açık kullanırken
 aracın performansı yada veriminde herhangi bir sorun yok. Bu arada yeni
 CLA’nın iklimlendirme sistemi özellikle soğuk havası çok iyi çalışmakta.
 ECO modunda iken 1.6 lt. 156 beygirlik motor benzini oldukça ekonomik
 kullandırmakta. 1.500 ve 2.500 devirlerde yol alırken 80 km sonun da
 aracın yakıt göstergesinin 3 yada 4 mm. aşağıya indiğini görebiliyorum. Bu
 arada henüz ilk günden dikkatimi çeken bir şey üst tepe açılır tavan siyah
 bir perde ile örtülü içeriden kumanda ile arzu ettiğinizde bunu açabiliyor-
 sunuz. Özellikle akşamları hava güzelken yıldızları görmeniz mümkün. Fakat
 gündüz özellikle güneşli yakan bir hava da siyah perdeniz kapalı dahi olsa
 içeriye ısı vermekte ve güneş ışınlarını geçirmekte. Bana kalırsa buna bir
 çözüm üretilmeli diye düşünüyorum. İlk gün hız sabitleme sistemini araç
 çok fazla yakmasın diye şehir içinde de kullanıyorum. Hız sabitleme sistemi
 şehir içinde trafik kullanımına uygun olacak derecede oldukça başarılı bir
 alt yapıya sahip. Ani hızlanma ve ani frenlere olanak sağlıyor. Yakın duruş
 mesafesinde yer alan araçları güvenlik paketi sayesinde gösterge de kırmızı
 ışık ve sesli uyarı sistemi sürücünün dikkatli olmasını sağlıyor. Yine aracı ilk
 gün park etmek istediğim de park sensörü dikiz aynasından baktığınızda
 mesafeyi görmeniz için ayarlanmış. Araç şehir içinde gündelik kullanıma
 uygun olabilecek yapıda tasarlandığını ilk gün görebiliyoruz. İlk gün sonunda
 Yazı ve Fotoğraf: Umut Özgür Sunay
 gün geceye karıştığında yola koyuluyorum. Bu sefer AMG donanıma sahip
 paketimizin tüm özelliklerini test edebileceğimiz uzun bir yolculuğa çıkıyoruz.
 LA 200 AMG, modelimiz ile İstanbul merkezli başlayıp,   İlk durağımız ise Topçular feribotu. Sonrasında Yalova ve Bursa yolu üze-
 Yalova, Bursa, Balıkesir, Çanakkale, Gelibolu, Tekirdağ üze-  rinden devam etmekteyiz. Aracımızı uzun yolda da hız sabitleme sistemi ile
 rinden  İstanbul’da son bulan toplam da 1199 km’lik yapmış   kullanıyorum. Balıkesir yolundan Edremit’e ulaştığımda 400 km  civarında
 olduğumuz testimiz de Mercedes-Benz markasının yeni CLA   bir yol kat etmiş bulunuyorum. İkinci günün sonunda dinlenmek için mola
 C200 modelini ve üzerindeki AMG donanımının verimi hakkında   verdiğimizde ortalama 500 km yol katetmiş  oluyoruz. Yeni CLA modelinin
 detayları sizlerle paylaşıyorum. CLA test aracımızın özellikleri hakkında bilgi   uzun yolda AMG paketi içerisinde yer alan koltukları oldukça ergonomik
 verecek olursak, 4 silindir 1595 cc motor hacimli, 250 Nm tork, 7G-Tronic   ve rahat olduğu için oturuş pozisyonu bakımından aracı kullanırken rahat
 Plus 7 ileri oranlı otomatik şanzımana sahip, AMG donanım paketli özel bir   ediyorum. Aracımızın fren sistemlerinden biraz bahsedecek olursak ABS
 model. Öncelikle aracımıza dışarıdan ilk bakıldığında gerek tasarımı gerek ise   sisteminin yeni CLA modelinde güvenli bir duruş için imkan verdiğini görme-
 jupiter kırmızısına sahip rengi AMG donanım hatları ile bütünlük kazanarak   kteyiz. Duruş mesafesi ve tepkileri başarılı. Aracımızın olağandan daha sert
 cezbedici şekilde dikkatleri üzerine çekmesini sağlıyor. CLA aracımız aslında   kullanımı çok bozuk olmayan asfalt kullanımına uygun sayılabilir. En azından
 coupe model spor bir otomobilin özelliklerini iç ve dış tasarımı ile yansıtırken   şehirlerarası yollarda bu şekilde olsa da, aracı kullanmaya başladığım
 aynı zamanda da binek spor tarz bir otomobil şekline dört kapısı ile dönüşüyor.    üçüncü günde aynı şeyi söylemem sanırım doğru olmayacak..>>

   38 - Automobile mAgAzine                                                                          AutomobilemAgAzine.com.tr - 39
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44