Çin’den Tesla Model 3 ve Model Y pilleri ‘felaket’ arıza oranları gösteriyor

®
Çok Okunanlar

V8 motorlu yeni 2+ coupe GT modeli Amalfi

Ferrari, ön-ortadan konumlandırılmış çift turbo V8 motorlu yeni 2+ coupé GT modeli Amalfi ile dikkatleri üzerine çekiyor. Türkiye’de FerMas...

Citroen ELO konsept otomobilini tanıttı…

Herkes için ulaşılabilir ve konfor odaklı mobilite çözümleri sunan Citroën, yenilikçilik ve yaratıcılık değerlerini somutlaştıran, geleceğe yönelik fikirleri bir...

2025 yılının en başarılı MAN servisleri ödüllerini aldı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılı 2. Dönem Yetkili Servisler Toplantısı’nı 8–10 Aralık tarihleri arasında Antalya’da gerçekleştirdi....

Avrupa Komisyonu’nun Otomotiv Paketi “Made in EU”

Avrupa Komisyonu, Avrupa otomotiv sanayisini temiz ve rekabetçi bir yapıya dönüştürmeyi amaçlayan kapsamlı bir politika paketini kamuoyu ile paylaştı....

Continental WinterContact Serisinden Çetin Kış Şartlarında

Kış şartları yalnızca yol tutuşunu azaltmakla kalmıyor, yolculuğu da sürprizlere daha açık hâle getiriyor. Bir anda kapanan yollar, saatlerce...

Lucitur Allison’ın yeni 9 vites tam otomatik şanzıman

Madrid merkezli ve 2026’da 40. yılını kutlamaya hazırlanan Autocares Lucitur, Allison’ın yeni 9 vitesli tam otomatik şanzımanıyla donatılan Otokar...

Moda ve Elektriğin Buluşması 500e Giorgio Armani

FIAT, tasarımıyla olduğu kadar kullanışlı yapısı ve çoklu şarj seçenekleriyle tam bir şehir otomobili olan ikonik modeli 500e’yi, moda...

Hikayesi elektrik arabalar da hikaye olabilirdi tesla“>tesla‘nınTedarik zinciri kası. Otomobil üreticisi yıllar boyunca pillerini birçok farklı yerden temin etmek için çok çalıştı ve bu strateji çoğunlukla büyük bir başarı elde etti. CATL’den gelen LFP paketleri Çin Temel olarak tekerlekli tanklar gibi güçlü ve uzun ömürlü oldukları biliniyor.

Ancak bazı cihazlarda kullanılan farklı tipte bir pil paketine ilişkin ciddi bir uyarı ortaya çıkıyor. tesla“>tesla‘nın Model 3 ve tesla“>tesla‘nın Model Y araçlar, özellikle avrupa‘da ve Asya’nın bazı bölgelerinde satılanlar. Elektrikli araçlar konusunda uzmanlaşmış önde gelen bir avrupa tamir atölyesi, LG tarafından sağlanan pillerle belirli Uzun Menzilli ve Performans versiyonlarında alarmı çalıyor.

Medyada “Made in” etrafındaki heyecan ÇinBatarya sistemlerinin “en iyi” olduğu gerçek dünyadaki uygulamalarda hiçbir zaman doğrulanmadı. tesla“>tesla‘nın Son derece yüksek arıza oranları ve gözle görülür derecede daha kısa ömür gösteren Model 3/Y LG NCM811 pil paketleri (LGES Nanjing)… pic.twitter.com/PHi83UCixl— EV Clinic (@evclinic) 29 Kasım 2025

Sorun, LG Energy Solution’ın Nanjing’inden gelen, NCM811 olarak bilinen Nikel Manganez Kobalt (NMC) hücrelerinde yoğunlaşıyor. Çinfabrika. Hırvatistan’da bulunan saygın, bağımsız bir onarım ve araştırma tesisi olan EV Clinic, mağazasından bu özel pil paketleriyle ilgili endişe verici bir tablo çizen verileri yayınladı. Firma, Panasonic paketleriyle karşılaştırıldığında “yıkıcı” arıza oranları ve çok daha kısa ömür iddiasında bulunuyor tesla“>tesla‘nın kullanır.

Karşılaştırma çok keskin. Mağazanın verileri, ABD yapımı Panasonic NCA paketlerinin genel olarak dayanıklı olduğunu ve tamir edilebileceğini, genellikle bir hücre bozulmadan önce yaklaşık 249.000 mil dayanabildiğini gösteriyor. Buna karşılık, LG eşdeğerleri genellikle yalnızca 149.100 mil ile kullanım ömrünün sonuna yaklaşıyor.

Daha da rahatsız edici olan şey, LG paketlerinin nasıl başarısız olduğudur. EV Clinic, inceledikleri LG pil kutularının %90’ından fazlasında tek bir hücreyi onarmanın “imkansız” olduğunu bildiriyor. Sorun tek bir çürük elma değil, daha ziyade büyük paketin içindeki küçük pil blokları gibi olan birden fazla modülde yaygın ve tekdüze bir bozulmadır.

Görünüşe göre, LG hücreleri son derece yüksek iç direnç gösteriyor; bu da temelde pilin enerji akışına karşı koyması anlamına geliyor. elektrik akım. Sağlıklı bir Panasonic hücresi tipik olarak yaklaşık 10 mOhm ölçer, ancak arızalı olanı yaklaşık 28 mOhm’a ulaşır. Sorun? Bu 28 mOhm ölçümü, yeni LG hücrelerinin başladığı noktadır.

Teknisyenler arızalı bir LG paketini açtıklarında genellikle 46 hücreden oluşan bir modül görürler; bunlardan 15 tanesinin iç direnci 100 mOhm’un üzerindedir ve geri kalan 30 hücre hala 50 mOhm’un üzerindedir. Hücreler eşit derecede zayıflamış olduğundan tek bir hatalı modülün değiştirilmesi anlamsız hale gelir. Geriye kalan eski hücrelerin çok kısa bir süre sonra arızalanması muhtemeldir, bu da bir domino etkisi yaratarak onarımı “operasyonel olarak sürdürülemez” hale getirir.

Tamir uzmanları, aslında ölü ağırlık olan bu paketleri nasıl tamir edeceklerini bulmaya çalışırken aslında her ay 23.000 dolardan fazla kaybettiklerini bildiriyor. Onarımın mümkün olup olmadığını kontrol etmek için özel bir “fizibilite ücreti” talep etmeye başlamak zorunda kaldılar.

EV Clinic’in LG paketleri arızalanan sahiplere açık tavsiyesi basit: kullanılmış bir Panasonic paketi bulun ve değiştirin ya da doğrudan tesla“>tesla‘nın tam bir değiştirme için. Bu rapor otomobil üreticisi için ciddi bir endişe kaynağıdır, özellikle de bu raporlardan birçoğunun Çinyapımı LG NCM paketleri avrupa‘ya gönderildi.

tesla“>tesla‘nın‘nin birden fazla tedarikçi kullanma stratejisi genel olarak olumluydu, ancak pil kimyaları arasındaki kalite farklılıkları (özellikle ABD yapımı Panasonic NCA paketlerine yönelik övgüler ile LG NCM811 paketlerine ilişkin korkunç uyarılar) şirket ve müşterileri için büyük bir baş ağrısına işaret ediyor.



Automobile Magazine-UK

Diğer Haberler

2025 yılının en başarılı MAN servisleri ödüllerini aldı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılı 2. Dönem Yetkili Servisler Toplantısı’nı 8–10 Aralık tarihleri arasında Antalya’da gerçekleştirdi. Servislerde teknik personelin eğitim seviyesinin...

İnci’den Akıllı İSG Teknolojileri İçin Açık İnovasyon Çağrısı

İnci Holding’in açık inovasyon programı İnci Radar, global jant üreticisi Maxion İnci Jant Grubu iş birliğiyle, üretim ve lojistik sahalarında iş sağlığı ve güvenliğini...

Otopratik’ten Aküde Yeni Dönem VoltEdge Akü ile Uzun Ömür

Otopratik, Orijinal Ekipman Teknolojisi (OEM) ile Avrupa’da üretilen yeni nesil VoltEdge akü markasını Türkiye pazarına sundu. Otopratik’in hızlı bakım çözümleri portföyüne eklenen VoltEdge, binek...

Alfa Romeo Sadece 63 Adetle Sınırlı Giulia ve Stelvio Quadrifoglio

Alfa Romeo Sadece 63 Adetle Sınırlı Giulia ve Stelvio Quadrifoglio Collezione Tanıttı Tarzın ve tutkunun markası Alfa Romeo, sadece 63 adetle satışa sunulacak yeni küresel...

Maserati, Brüksel Otomobil Fuarı’nda 100. Yıl

Maserati Brüksel Otomobil Fuarı’nda “Tridente Yılı”nı Onurlandıracak Dünyanın önde gelen süper spor otomobil üreticilerinden Maserati, Brüksel Otomobil Fuarı’nda çok yönlülüğü ve zarafetiyle öne çıkan yeni...

Stellantis’te Pro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak

Stellantis’tePro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak...  Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, Pro One iş biriminde yeni bir atamayı duyurdu. Bu kapsamda otomotiv sektöründe...

Opel Brüksel Otomobil Fuarında Yeni Astra Dünya Prömiyeri

Üstün sürüş keyfini Alman mühendisliği ile bir araya getiren Opel, 9–18 Ocak tarihlerinde düzenlenecek Brüksel Otomobil Fuarı’nda en güncel ürün gamını otomobil tutkunları ile...

Alfa Romeo Sadece 63 Adetle Sınırlı Giulia ve Stelvio Quadrifoglio

Alfa Romeo Sadece 63 Adetle Sınırlı Giulia ve Stelvio Quadrifoglio Collezione Tanıttı Tarzın ve tutkunun markası...

Maserati, Brüksel Otomobil Fuarı’nda 100. Yıl

Maserati Brüksel Otomobil Fuarı’nda “Tridente Yılı”nı Onurlandıracak Dünyanın önde gelen süper spor otomobil üreticilerinden Maserati, Brüksel...

Stellantis’te Pro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak

Stellantis’tePro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak...  Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, Pro One iş...

Opel Brüksel Otomobil Fuarında Yeni Astra Dünya Prömiyeri

Üstün sürüş keyfini Alman mühendisliği ile bir araya getiren Opel, 9–18 Ocak tarihlerinde düzenlenecek Brüksel...

V8 motorlu yeni 2+ coupe GT modeli Amalfi

Ferrari, ön-ortadan konumlandırılmış çift turbo V8 motorlu yeni 2+ coupé GT modeli Amalfi ile dikkatleri...

Yeni Astra ve Astra Sports Tourer tanıtıldı…

Daha Keskin, Daha Modern ve Daha Sürdürülebilir: Yeni Opel Astra Tanıtıldı...  Sahip olduğu üstün Alman teknolojisini...

Alfa Romeo Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,9-18 Ocak tarihleri arasında ziyaretçilere kapılarını açacak Brüksel Otomobil Fuarı’na katılıyor....

DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Premium segmentin en yenilikçi markası DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda dövme metal kaplı duvarlara sahip...

Efsanevi hikayelerle dolu İkonların İkonu Phantom’un 100 yılı

Rolls-Royce Motor Cars, 2025 yılı boyunca, markanın zirve ürünü ve lüks tarihinin en ikonik isimlerinden...

Škoda 130 Yıllık Tarihinin Efsaneleşmiş Modelleri…

Otomotiv sektöründeki 130. yıl dönümünü kutlayan Škoda, markanın köklü mirasını ve sanayi geçmişini gözler önüne...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...