Hikayesi elektrik arabalar da hikaye olabilirdi tesla“>tesla‘nınTedarik zinciri kası. Otomobil üreticisi yıllar boyunca pillerini birçok farklı yerden temin etmek için çok çalıştı ve bu strateji çoğunlukla büyük bir başarı elde etti. CATL’den gelen LFP paketleri Çin Temel olarak tekerlekli tanklar gibi güçlü ve uzun ömürlü oldukları biliniyor.
Ancak bazı cihazlarda kullanılan farklı tipte bir pil paketine ilişkin ciddi bir uyarı ortaya çıkıyor. tesla“>tesla‘nın Model 3 ve tesla“>tesla‘nın Model Y araçlar, özellikle avrupa‘da ve Asya’nın bazı bölgelerinde satılanlar. Elektrikli araçlar konusunda uzmanlaşmış önde gelen bir avrupa tamir atölyesi, LG tarafından sağlanan pillerle belirli Uzun Menzilli ve Performans versiyonlarında alarmı çalıyor.
Medyada “Made in” etrafındaki heyecan ÇinBatarya sistemlerinin “en iyi” olduğu gerçek dünyadaki uygulamalarda hiçbir zaman doğrulanmadı. tesla“>tesla‘nın Son derece yüksek arıza oranları ve gözle görülür derecede daha kısa ömür gösteren Model 3/Y LG NCM811 pil paketleri (LGES Nanjing)… pic.twitter.com/PHi83UCixl— EV Clinic (@evclinic) 29 Kasım 2025
Sorun, LG Energy Solution’ın Nanjing’inden gelen, NCM811 olarak bilinen Nikel Manganez Kobalt (NMC) hücrelerinde yoğunlaşıyor. Çinfabrika. Hırvatistan’da bulunan saygın, bağımsız bir onarım ve araştırma tesisi olan EV Clinic, mağazasından bu özel pil paketleriyle ilgili endişe verici bir tablo çizen verileri yayınladı. Firma, Panasonic paketleriyle karşılaştırıldığında “yıkıcı” arıza oranları ve çok daha kısa ömür iddiasında bulunuyor tesla“>tesla‘nın kullanır.
Karşılaştırma çok keskin. Mağazanın verileri, ABD yapımı Panasonic NCA paketlerinin genel olarak dayanıklı olduğunu ve tamir edilebileceğini, genellikle bir hücre bozulmadan önce yaklaşık 249.000 mil dayanabildiğini gösteriyor. Buna karşılık, LG eşdeğerleri genellikle yalnızca 149.100 mil ile kullanım ömrünün sonuna yaklaşıyor.
Daha da rahatsız edici olan şey, LG paketlerinin nasıl başarısız olduğudur. EV Clinic, inceledikleri LG pil kutularının %90’ından fazlasında tek bir hücreyi onarmanın “imkansız” olduğunu bildiriyor. Sorun tek bir çürük elma değil, daha ziyade büyük paketin içindeki küçük pil blokları gibi olan birden fazla modülde yaygın ve tekdüze bir bozulmadır.
Görünüşe göre, LG hücreleri son derece yüksek iç direnç gösteriyor; bu da temelde pilin enerji akışına karşı koyması anlamına geliyor. elektrik akım. Sağlıklı bir Panasonic hücresi tipik olarak yaklaşık 10 mOhm ölçer, ancak arızalı olanı yaklaşık 28 mOhm’a ulaşır. Sorun? Bu 28 mOhm ölçümü, yeni LG hücrelerinin başladığı noktadır.
Teknisyenler arızalı bir LG paketini açtıklarında genellikle 46 hücreden oluşan bir modül görürler; bunlardan 15 tanesinin iç direnci 100 mOhm’un üzerindedir ve geri kalan 30 hücre hala 50 mOhm’un üzerindedir. Hücreler eşit derecede zayıflamış olduğundan tek bir hatalı modülün değiştirilmesi anlamsız hale gelir. Geriye kalan eski hücrelerin çok kısa bir süre sonra arızalanması muhtemeldir, bu da bir domino etkisi yaratarak onarımı “operasyonel olarak sürdürülemez” hale getirir.
Tamir uzmanları, aslında ölü ağırlık olan bu paketleri nasıl tamir edeceklerini bulmaya çalışırken aslında her ay 23.000 dolardan fazla kaybettiklerini bildiriyor. Onarımın mümkün olup olmadığını kontrol etmek için özel bir “fizibilite ücreti” talep etmeye başlamak zorunda kaldılar.
EV Clinic’in LG paketleri arızalanan sahiplere açık tavsiyesi basit: kullanılmış bir Panasonic paketi bulun ve değiştirin ya da doğrudan tesla“>tesla‘nın tam bir değiştirme için. Bu rapor otomobil üreticisi için ciddi bir endişe kaynağıdır, özellikle de bu raporlardan birçoğunun Çinyapımı LG NCM paketleri avrupa‘ya gönderildi.
tesla“>tesla‘nın‘nin birden fazla tedarikçi kullanma stratejisi genel olarak olumluydu, ancak pil kimyaları arasındaki kalite farklılıkları (özellikle ABD yapımı Panasonic NCA paketlerine yönelik övgüler ile LG NCM811 paketlerine ilişkin korkunç uyarılar) şirket ve müşterileri için büyük bir baş ağrısına işaret ediyor.
Automobile Magazine-UK


































































































