Çin’de otonom sürüşe veya daha doğrusu geleceğine ilişkin tartışmalar (ki bu ülkede sıklıkla olduğu gibi), otomotiv endüstrisinin gelişmesinin ve dolayısıyla Çin ekonomisinin büyümesinin unsurlarından biri olarak kabul ediliyor. Seviye 2 sistemlerinin hızla yaygınlaşması göz önüne alındığında (sürücüye yardımcı olan ancak aracın kontrolünü elinde tutması gereken sistemler)araba direksiyon simidi aracılığıyla) kritik nokta Seviye 4’e doğrudan geçiştir (araba kendi kendine hareket eden) veya robotaksiye doğru atılım yapmadan önce ara Düzey 3 çözümlerinin (sürücü direksiyon başında oturuyor, kontrolü ele almaya hazır) doğru şekilde geliştirilmesi. Çin Hükümeti konuyu o kadar ele almıştı ki, Eylül ayında Sanayi ve Bilgi Teknolojileri Bakanlığı da dahil olmak üzere sekiz departman ortaklaşa “otomotiv endüstrisinde büyümeyi istikrara kavuşturmak için 2025- çalışma planını” yayınladı.2026” L3 seviyesindeki araçların üretimine erişim onaylandı. Sektörün büyük isimlerinden biri olan XPeng’in sahibi He Xiaopeng MotorlarAncak siyasi karar vericilerin ve her şeyden önce sektördeki şirketlerin kolektif görüşüne aykırı bir görüş dile getirdi. Sahibi için Sürücü daha sonra ellerini direksiyondan çekebilir ve e-postaları izlemek, sohbet etmek ve kısa videolar gibi diğer faaliyetlere konsantre olabilir. Ancak sistem talep ederse sürücünün yine de hızlı tepki vermesi gerekiyor. Bu yılın başlarında He Xiaopeng, L3’ün (veya L3+) “en iyi” olacağını söyledi. an Yapay zekaya dayalı akıllı sürüş için iPhone 4″ ancak 5 Kasım’da – XPeng teknoloji Günü sırasında – Çinli iş adamı tutumunu kökten değiştirdi ve yapay zekanın gelişiminin doğrudan L2’den L4’e geçmemize izin vereceğini yineledi. Bu, akıllı sürüşün bilimsel direktörü Chen Qi tarafından da hemen tekrarlandı. Geely Akıllı Sürüş Fuarı’nda Çin Otomotiv Teknolojisi ve Araştırma Enstitüsü, “L3’ün uzun süre hakim olacağını” açıkladı. Son iki yılda, L3 test lisansları için yapılan rekabetin gösterdiği gibi, birçok şirket L3 pazarındaki varlıklarını sağlamlaştırmak için acele etti. Öyle ki Huawei, yüksek hızlı L3 için ticari bir çözümü bile kendisi piyasaya sürdü. Bu belirsizlik anlarını, daha doğrusu sektörün büyük isimleri arasındaki çatışmayı açıklamak için Tongji Üniversitesi profesörü Zhu Xichan’ın sorumluluk konusunda söylediklerinin altını çizmek gerekiyor. “Seviye 3’ün hala insan faktörleri güvenliği üzerine araştırma gerektirdiğini söyledi – Ve insanların daha karmaşık yönlerini incelemek yerine, farklı trafik ortamlarını incelemek daha uygun olabilir, ancak burada sorumluluklar insan davranışıyla bağlantılı olmadığı için daha kolay atfedilebilir”.
Otomobil Dergisi – İtalya
Automobile Magazine – Italia


































































































