İspanya otomobil pazarı, toparlanmasını Ocak ve Kasım ayları arasında binek otomobil tescillerinde %14,7 artışla 1.045.638 adede ulaşarak pekiştiriyor.
Kasım ayı verileri de bu eğilimi doğruluyor: 94.124 yeni binek otomobil (+%12,9) pandemi öncesi seviyelere ulaştı.
Elektrifikasyon, pazarın en büyük itici gücü olmaya devam ediyor: Kasım ayında 21.315 Elektrikli araç (BEV + PHEV) tescil edildi; bu, neredeyse satılan dört arabadan birine denk geliyor. Yıllık kümülatif rakama bakıldığında, bu modeller toplam 201.751 adet olup, 2024’teki rakamın iki katıdır.
Ortalama CO₂ emisyonları düşmeye devam ediyor ve şu anda Kasım ayında 99,6 g/km seviyesinde bulunuyor; bu da bir önceki yıla göre %12,9 daha düşük.
Kasım 2025’te pazarın anahtarları
Özel kanal büyümeye öncülük ediyor: Bireysel satışlar %19,1 artarken şirketler %15,7 artış gösterdi. Sadece kiralama kanalında %32,5 oranında düşüş yaşandı.
Hafif ticari araçlar artıyor, endüstriyel araçlar düşüyor: Hafif ticari araçlar yüzde 7,2 büyürken, endüstriyel araçlar ve otobüsler yüzde 2,6 azaldı.
Yıl sonu tahmini 1,1 milyon binek otomobilin üzerinde: Bir ay kala satışlar beklenenden daha güçlü bir yıl sonuna işaret ediyor.
KASIM 2025’TE EN ÇOK SATAN 10 MARKA
Toyota – 7.797 adet
renault – 7.248 adet
volkswagen – 6.436 adet
dacia – 5.574 adet
SEAT – 5.106 adet
Hyundai – 5.095 adet
Peugeot – 4.418 adet
KIA – 4.369 adet
audi – 3.866 adet
bmw – 3.860 adet
KASIM 2025’TE EN ÇOK SATAN 10 MODEL
dacia Sandero – 3.575
renault Clio – 3.067
Peugeot 2008 – 2.163
SEAT Ibiza – 2.077
Toyota Yaris Çapraz – 1964
Hyundai Tucson – 1.819
volkswagen T-Roc – 1.798
Nissan Qashqai – 1.559
Toyota C-HR – 1.533
opel Corsa-1.522
Automobile Magazine-İspanya
Automobile Magazine-Spain


































































































