Bu, şehir içi mobilitede önceyi ve sonrayı işaretlemek isteyen plug-in hibrit SUV’dur.

®
Çok Okunanlar

Ticari araç devi SamAuto, Anadolu Isuzu’nun oldu

Anadolu Grubu şirketi Anadolu Isuzu, uluslararası büyüme ve sürdürülebilir değer yaratma vizyonu doğrultusunda önemli bir stratejik adım attı. Şirket,...

Otokar Servis Kampanyası

Türkiye'nin öncü ticari araç üreticisi Otokar, kış aylarına hazırlık için yeni bir kampanya başlattı. 20 Aralık tarihine kadar sürecek...

Petrol Ofisi Grubu’nun yeni marka yüzü Kenan Doğulu oldu

Türkiye'nin en sevilen sanatçılarından Kenan Doğulu, Petrol Ofisi Grubu'nun “Siz Ne İsterseniz O” kampanyasının yeni döneminde markanın reklam yüzü...

Pistte Sezon Finali TOSFED İstanbul Park’ta….

2025 Türkiye Pist Şampiyonası’nda beşinci ve son ayak yarışları, 29-30 Kasım tarihlerinde AVIS, Spor Toto, Tuzla Belediyesi ve Salados...

Yeni Chery TIGGO8 Geliyor…

Chery Yenilenen Lüks SUV’u TIGGO8 ile Tüm Kullanıcı Beklentilerini Tek Araçla Karşılayacak... Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery, orta-büyük SUV...

Offroad’un Kalbi Bolu’da Atacak

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası’nda heyecan, 21-23 Kasım tarihleri arasında organize edilecek olan Baja Bolu ile devam ediyor....

CUPRA Formentor Impulse Kasım ayı boyunca özel fırsatlarla

CUPRA’nın sportif ruhunu günlük sürüşe taşıyan CUPRA Formentor Impulse, Kasım ayı boyunca özel fırsatlarla CUPRA Yetkili Satıcılarında.   CUPRA Yetkili...

Avrupa kompakt SUV pazarı, elektrifikasyona erişimi yeniden tanımlamayı amaçlayan, bizim sevdiğimiz ve her şeyden önce rakiplerini çok korkutacak bir model olan yeni BYD ATTO 2 DM-i’nin gelişiyle beklenmedik bir harekete hazırlanıyor.
Rekabetçi fiyatı, plug-in hibrit teknolojisi ve kendi kategorisindeki olağandışı donanım kombinasyonu, onu hem halihazırda elektrikli mobiliteye inanan halkı hem de saf elektrikli araçların otonomisinden hala şüphe duyanları kazanmak için stratejik olarak tasarlanmış bir araç haline getiriyor.

Hiçbir şeyin değiştirilmesi gerekmediği için birkaç yeni özelliğe sahip tasarım
Dikkatinizi çeken ilk şey, BYD’nin kendi ürün gamındaki bu modeli nasıl yapılandırdığıdır. 4,33 metre uzunluğu ve dinamik çizgilerini geleneksel bir SUV’un sağlam özellikleriyle birleştiren tasarımıyla ATTO 2 DM-i, kendisini “geçişli” bir hibrit olarak sunmaktan kaçınıyor. Tam tersine şehir içi yanmalı SUV’lara tam bir alternatif, daha az özerkliğe sahip elektrikli SUV’lara göre ise daha akılcı bir seçenek olarak konumlandırmayı amaçlıyor.

Estetik, tam LED farlar ve sonsuzluğu simgeleyen ve ilk bakışta kendini farklılaştırma arzusunun altını çizen “Çin düğümü” şeklindeki karakteristik arka aydınlatma imzası gibi unsurlarla güçlendirilmiştir.

Ön tasarım, elektrikli ATTO 2’nin en gözle görülür farklılıklarından birini ortaya koyuyor. Izgara daha büyük, hava girişleri yeniden tasarlandı ve görsel set daha büyük bir duruş sergiliyor. Sonuç, kentsel doğasını kaybetmeden daha sağlam bir karakter yansıtan bir otomobildir. Ayrıca, yalnızca DM-i versiyonları için ayrılan ve modelin Avrupa sunumunun yıldızı olan özel Gece Mavisi’ni vurgulayan dört renkten oluşan yeni bir palet de piyasaya sürülüyor.

Google Automotive ile dijitalleştirilmiş ve yazılımlı, kaliteli bir iç mekan
ATTO 2 DM-i’nin kabini erişilebilir bir modernlik hissi aktarmayı amaçlıyor ve bunu da başarıyor. Tasarımı gösterişten kaçınıyor ancak segmentinde genellikle bulunanlarla karşılaştırıldığında kalite algısını yükselten unsurlar içeriyor. 12,8 inçlik döner merkezi ekran, markanın amblemlerinden biri olmaya devam ediyor, ancak burada buna, gelişmiş bir hareket kontrol sistemi ve aşırı büyük olmadan temel bilgileri net ve doğrudan sağlayan 8,8 inçlik bir dijital panel eşlik ediyor.

Teknolojik kısım, Çin markasından bildiğimiz ve hiç hoşlanmadığımız yazılımı şüphesiz önemli ölçüde geliştiren bir işletim sistemi olan Google Automotive’in sağladığı Google Asistan’ın eşlik ettiği, zaten bildiğimiz akıllı asistan “Hi BYD” entegrasyonuyla ciddi bir ivme kazanıyor.

Bu entegrasyonla Çin markası onu güzelleştirdi. Google OS entegrasyonu diğerlerinin yanı sıra Google Haritalar, Google Play ve Google Asistan’ı da sağlar. Yeni Donanım, daha yumuşak geçişlere, menülerde ve geçişlerde önemli bir iyileşmeye olanak tanıyor.
Marka bize önümüzdeki aylarda daha doğal bir etkileşimin yanı sıra üretken ve arama unsurları sunmak için yapay zekanın dahil edileceğini söyledi. Tamamen deneysel olarak test edebildiğimiz sistem, yalnızca kesin komutları anlamakla kalmıyor, aynı zamanda doğal konuşmalar yapmanıza, geçmiş istekleri hatırlamanıza ve seyahat bilgilerinden kültürel veya meteorolojik bilgilere kadar genel cevaplar sunmanıza da olanak tanıyor.

Ne yazık ki bu iyileştirmeler şimdilik yalnızca PHEV versiyonlarına ulaşacak ve daha önce sunulandan daha güçlü bir donanıma ihtiyaç duyulduğundan geriye dönük olmayacak.
Yaşanabilirlik açısından model, elektrikli B-SUV’larda alışılagelmişin üzerinde 425 litrelik bagaj hacmi ve tamamen düz zemini sayesinde arka koltuklarda iyi bir ferahlık sunuyor. Malzemelerin ayarlanması, kontrollerin ergonomisi ve depolama alanlarının artması da elektrikli emsaline göre farklılıklara işaret ediyor.
Elektrikli bir araç gibi davranmak isteyen ancak özerklikten vazgeçmek istemeyen bir plug-in hibrit
ATTO 2 DM-i’nin en büyük dönüm noktası görünümünde değil teknolojisindedir. BYD burada ara sıra destek olarak değil, bir kahraman olarak tasarlanan takılabilir hibrit İkili Mod sistemini (DM-i) tanıtıyor.

Fikir basit ama piyasada oldukça sıra dışı: Araç çoğu zaman elektrikli bir araba gibi çalışmalı. Benzinli motor, şarjı korumak veya durum gerektirdiğinde ek güç sağlamak için ayrılmıştır. SEAL U DM-i gibi daha büyük modellerde başarısını zaten gösteren bu mimari, kendi boyutunda bir SUV için özellikle iddialı rakamlara yansıyan bir verimlilik seviyesi ortaya koyuyor.

%43 termal verimliliğe sahip 1.5 Xiaoyun benzinli motor, yüksek hızlarda dönebilen elektrik motorları ve BYD Blade Bataryanın birleşimi, elektrik modunda 90 kilometreye kadar resmi menzile ve Boost versiyonunda toplam 1.000 kilometreye kadar menzile olanak tanıyor.
Bunlar, geleneksel plug-in hibritlerin çoğunu hayal kırıklığına uğratan rakamlar. Kendi kategorisinde bile bir B-SUV PHEV’in günlük bazda tamamen elektrikli bir otomobile bu kadar yakın bir deneyim sunması alışılmadık bir durum.

Bu elektrikli yaklaşım, öngörü mantığıyla çalışan bir enerji yönetim sistemiyle destekleniyor: Araç, EV modunda yolculukları en üst düzeye çıkarmak için rotaları, modları, talepleri ve sıcaklıkları analiz ediyor. Hem hızlanmanın (özellikle sadece 7,5 saniyede 100 km/saat hıza ulaşabilen Boost versiyonunda) hem de elektrik motorunun tepkisinin geleneksel paralel hibritlerden çok farklı bir çabukluk ve akıcılık hissi sağlaması göz önüne alındığında, sürüş deneyimi de bu bağlılıktan yararlanıyor.

Özellik
ATTO 2 DM-i Aktif
ATTO 2 DM-i Güçlendirme

Toplam güç
122 kW (166 hp)
156 kW (212 hp)

Hızlanma 0–100 km/saat
9.1’ler
7,5 saniye

Pil kapasitesi
7,8 kWh
18,0 kWh

WLTP elektrikli ürün yelpazesi
40km
90 kilometre

Tam özerklik
930 kilometre
1.000 kilometre

AC şarj cihazı
3,3kW
6.6kW

Şarj süresi (%15–100)
2,7 saat
3 saat

V2L işlevi
Evet
Evet (3,3kW)

Ağırlıklı tüketim
Onaylanacak
1,8 l/100 km

elektrik motoru torku
300Nm
300Nm

Maksimum hız
180km/saat
180km/saat

Active ve Boost: açıkça farklılaşan iki yaklaşım
BYD, giriş seviyesi versiyonunda bile cömert bir ekipman stratejisini sürdürse de, ATTO 2 DM-i’nin iki kaplaması arasındaki farklar, farklı kitleleri tanımlamaya yetecek kadar anlamlıdır.

Active versiyonu, temel ekipmanlardan vazgeçmeden modern bir PHEV’e erişmek isteyenlere yönelik, fiyat açısından oldukça rekabetçi bir seçenek olarak yapılandırılmıştır. 16 inç jantlar, tam bağlantı, kameralı arka sensörler, kumaş döşeme ve şehir içi yolculukları benzin tüketmeden tamamlamasına olanak tanıyan 7,8 kWh pil sunuyor.
Boost sürümü ise daha eksiksiz bir deneyime adanmıştır. 18 kWh pil ve daha fazla gücün yanı sıra ısıtmalı ve elektrikle ayarlanabilen koltuklar, ısıtmalı direksiyon simidi, panoramik tavan veya 50 W’a kadar kablosuz şarj gibi kabin ömrünü artıran unsurları da bünyesinde barındırıyor. Güvenlik alanında ise şehir içi manevraları ve düşük görüş koşullarını önemli ölçüde iyileştiren 360 derecelik görüş kamerası, ek ön sensörler ve gelişmiş yardımcı ekipmanların varlığı öne çıkıyor. Bu sürüm aynı zamanda Aktif sürümde bulunmayan V2L’yi de içerir.
Active ve Boost arasındaki yaklaşım farkı sadece estetik değil aynı zamanda işlevseldir. İlk versiyon verimlilik ve fiyat arayanlara uygunken, ikincisi daha geniş elektrik menziline, ek özelliklere ve daha üst kategorideki hibrit SUV’ye yakın konfor ve teknolojiye değer veren alıcıları hedefliyor. İlginç olan, promosyonlar ve MOVES planı uygulandığında her iki versiyon arasındaki fiyat farkının sadece 2.000 Euro civarında olması, bu da Boost’u, yatırımda hızla yükselmeden gözle görülür bir niteliksel sıçrama isteyenler için özellikle cazip bir seçenek haline getiriyor.
Kendi kategorisinde beklentileri aşan bir güvenlik seviyesi
ATTO 2 DM-i’nin diğer bir özelliği de eksiksiz güvenlik paketidir. Katılımcıların büyük bir kısmının daha yüksek versiyonlara ayrıldığı segmentteki diğer modellerden farklı olarak BYD, Aktif kaplamadan hemen hemen her şeyi standart olarak içerir.
Böylece her iki modelde de çoklu hava yastıkları ve elektronik stabilite kontrollerinin yanı sıra otonom acil frenleme, akıllı hız sabitleyici, şerit bakımı ve değiştirme, işaret tanıma, sürücü izleme ve kör nokta algılama özellikleri bulunuyor. Ek olarak, tüm bu sistemlerin bağlantısı tamamen kesilebilir, ancak arabayı her yeniden çalıştırdığımızda bağlantılarının kesilmesi gerekecek.
Boost sürümü, 360 derecelik kamera veya ön sensörler gibi günlük sürüş için gerekli olmayan ancak çok değerli olan donanımları ekler. Bu unsurlar park etmeyi kolaylaştırıyor ve aracın teknolojik kalitesi algısını artırıyor.
BYD’den doğrudan rekabete saldıran çığır açan fiyat
Plug-in hibrit SUV’ların genellikle kolaylıkla 30.000, hatta 35.000 avroyu aştığı bir pazarda, BYD çığır açıcı bir teklifle devreye giriyor: ATTO 2 DM-i Active, İspanya’da tüm yardımlarla birlikte 18.190 avrodan, Boost sürümü ise 20.190 avrodan satın alınabiliyor.
Bu rakamlar, modelin segmentteki en rekabetçi plug-in hibrit ve pazardaki en erişilebilir modellerden biri olduğunu gösteriyor.
Buna, araç için 6 yıllık, batarya ve tahrik sistemi için ise 8 yıllık garanti de ekleniyor; bu, özellikle elektrikli mobiliteye ilk adımını atan alıcılar için önemli bir destek.
Yarımada ve Balear Adaları için BYD ATTO 2 DM-i fiyatları

Sürüm
RRP
Kampanyalı fiyat
MOVES + finansman ile son fiyat

ATTO 2 DM-i Aktif
€28.200
€25,990
€18,190

ATTO 2 DM-i Güçlendirme
€31.200
€29,990
€20,190

BYD ATTO 2 DM-i buna değer mi?
BYD ATTO 2 DM-i bir deney veya niş bir ürün olarak gelmiyor. Referans olma niyetiyle geliyor. Gerçek bir elektrikli sürüş deneyimi, rekor bir toplam özerklik, cömert donanım ve plug-in hibritler için alışılagelmiş fiyatın çok altında bir fiyat sunma yeteneği, onu çok çeşitli sürücüler için sağlam bir alternatif haline getiriyor.
Verimli bir şehir SUV’u arayanlar, Active versiyonunu ideal bir giriş noktası olarak görecektir. Günlük kullanıma yönelik bir elektrikli araç ve yollarda çok amaçlı bir SUV olarak işlev görebilen, gerçekten eksiksiz bir PHEV isteyenler, Boost versiyonunda mevcut Avrupa pazarındaki en sağlam tekliflerden birine sahip.
Onu sokaklarda görmeden (Şubat 2026’da gelecek) ve tüketicilerin tepkisini bilmeden, her şey ATTO 2 DM-i’nin sadece rekabet etmek için değil, fethetmek için de burada olduğunu gösteriyor.

Değer-fiyat oranı9,5

8.1
Olağanüstü +

Hiç şüphe yok ki, çok fazla para harcamadan SIFIR etiketi isteyen tüm alıcıları memnun edecek tüm özelliklere sahip olduğundan, hakkında çok konuşulacak ve pazarımızda çok popüler olacak bir ürün.

İyi

Cömert, çok makul ve yapılandırılmış ekipman
Yazılım ve Donanım İyileştirmesi Olarak Google Otomotiv İşletim Sistemi
Mükemmel iç kaplamalar ve çok iyi uyum
EV modunda iyi özerklik
Skandal fiyat ve rekabet yok

Neler geliştirilebilir?

Direksiyon hissi geliştirilebilir
Fren hissi iyileştirilebilir
Çok bağlantılı arka süspansiyona sahip bir Comfort versiyonuna sahip olmak istiyoruz

Değer-fiyat oranı9,5

8.1
Olağanüstü +

Hiç şüphe yok ki, çok fazla para harcamadan SIFIR etiketi isteyen tüm alıcıları memnun edecek tüm özelliklere sahip olduğundan, hakkında çok konuşulacak ve pazarımızda çok popüler olacak bir ürün.

Resim galerisi

Automobile Magazine-İspanya

Automobile Magazine-Spain

Diğer Haberler

Alfa Romeo 33 Stradale ve Tonale Los Angeles Otomobil Fuarında

İtalyan Cazibesiyle Renklendirdi! Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo, Los Angeles Otomobil Fuarı’ndaeşsiz İtalyan işçiliğinin simgesi 33 Stradale ve markanın ilk C-SUV segmentindeki evrimini temsil eden...

Yeni PEUGEOT 308 2026’nın ikinci yarısında Türkiye’de…

PEUGEOT ürün gamında gerçek bir marka imzası niteliğinde aydınlatmalı logoya sahip ilk model olan yeni 308,  yeni ön cephesi ve yeni üç pençeli ışık...

Petrol Ofisi Grubu’nun yeni marka yüzü Kenan Doğulu oldu

Türkiye'nin en sevilen sanatçılarından Kenan Doğulu, Petrol Ofisi Grubu'nun “Siz Ne İsterseniz O” kampanyasının yeni döneminde markanın reklam yüzü oldu. Gerçek bir hikâyeden uyarlanan...

Brisa ve Enerjisa Üretim’den Karbon Yönetiminde Yapay Zeka

Türkiye’nin mobilite lideri Brisa ile enerji sektörünün öncüsü Enerjisa Üretim’in kurumsal karbon ayak izi hesaplama uygulaması QuickCarbon, karbon yönetiminde yenilikçi bir iş birliğine imza...

Operasyonel gücünü 10 MAN çekiciyle büyüttü

İmperial Group Enerji, operasyonel gücünü 10 MAN çekiciyle büyüttü.... Geleceğin enerjisini bugünden inşa etme vizyonuyla çalışmalarını sürdüren yenilenebilir enerji sektörünün güçlü firmalarından İmperial Group Enerji,...

Enduro’da Sezon Çifte Mücadeleyle Fethiye’de Tamamlanıyor

Türkiye Enduro ve ATV Şampiyonası’nda 2025 sezonu, Muğla’nın Fethiye ilçesinde düzenlenecek iki ayaklı final yarışlarıyla sona eriyor. Türkiye Motosiklet Federasyonu takvimindeki en heyecanlı etaplardan...

TürkTraktör, üretimdeki başarılarına yenilerini ekledi

Türkiye otomotiv sektörünün faaliyetteki en köklü üreticisi TürkTraktör, üretimdeki başarılarına yenilerini ekledi. İki bininci yerli üretim kazıcı yükleyiciyi banttan indiren TürkTraktör, 500.000'inci ponte, 700.000'inci...
Porsche Cayenne Electric ilk kez Dubai'de görücüye çıktı

Porsche Cayenne Electric ilk kez Dubai’de görücüye çıktı

Porsche, Cayenne Electric'i ilk kez halkın önüne çıkardı ve tepki hemen geldi. İlk tanıtım Dubai'deki...
Kimsenin istemediği model teknolojiyle dolu ve geleceğine dair şüphelerle geliyor

Kimsenin istemediği model teknolojiyle dolu ve geleceğine dair şüphelerle geliyor

Porsche, yalnızca birinci sınıf SUV konseptini yeniden tanımlamakla kalmayıp aynı zamanda Alman firmasının şimdiye kadar...
Indian Motorcycle ekipleri, 2026 fabrika yarışları için Vance & Hines ile birlikte çalışıyor

Indian Motorcycle ekipleri, 2026 fabrika yarışları için Vance & Hines ile birlikte çalışıyor

Indian Motorcycle, 2026'ya doğru ilerlerken yarış stratejisinde büyük bir değişiklik yapıyor. Şirket, MotoAmerica King of...
Sotheby's Abu Dhabi, nadir Murciélago'yu, geleceğin F1 aracını ve McLaren F1'i sunacak

Sotheby’s Abu Dhabi, nadir Murciélago’yu, geleceğin F1 aracını ve McLaren F1’i sunacak

Sotheby's bu yıl da en iyi ve en ilgi çekici koleksiyon arabalarını sergilemeye devam ediyor....
Adı VDLPOWER EC11 3,6 kW

Adı VDLPOWER EC11 3,6 kW

Elektrikli araç ve plug-in hibrit pazarı hızla büyüyor ve bununla birlikte büyük bir yatırım gerektirmeyen,...
Şampiyona Kazanan RB20 F1 Gösteri Arabası ilk kez satışa sunuldu

Şampiyona Kazanan RB20 F1 Gösteri Arabası ilk kez satışa sunuldu

Red Bull'un RB20'si 2024 sezonunu domine ederek galibiyetler, podyumlar ve Max Verstappen'e bir Sürücüler Şampiyonası...
Gordon Murray S1 LM açık artırmada satılan en pahalı yeni otomobil oldu

Gordon Murray S1 LM açık artırmada satılan en pahalı yeni otomobil oldu

Bir Gordon Murray S1 LM süper otomobili, Las Vegas Grand Prix haftasında düzenlenen açık artırmada...
Toyota, 15 yıl garanti ve 1.000.000 km'ye kadar Çinli markalarla mücadele edecek

Toyota, 15 yıl garanti ve 1.000.000 km’ye kadar Çinli markalarla mücadele edecek

Toyota İspanya, sürücülerin araçlarının güvenilirliğine bakış açısını değiştirebilecek cesur bir adım atıyor. Japon markası, yenilikçi...
Las Vegas GP, Verstappen'in galibiyeti ve McLaren'ın penaltılarla şokla sona erdi

Las Vegas GP, Verstappen’in galibiyeti ve McLaren’ın penaltılarla şokla sona erdi

Las Vegas Grand Prix'si her şey tersine dönmeden önce temiz bir başlangıç ​​ve öngörülebilir bir...
Madrid otoparklarda yapay zekayı uyguluyor ve yalnız giderseniz sizden daha fazla ücret alacaklar

Madrid otoparklarda yapay zekayı uyguluyor ve yalnız giderseniz sizden daha fazla ücret alacaklar

Madrid Şehir Meclisi, başkentin merkezindeki trafiği azaltmak için yenilikçi bir pilot program başlatıyor: İki veya...
Yaklaşan Ferrari 849 Testarossa'yı yakından çektik

Yaklaşan Ferrari 849 Testarossa’yı yakından çektik

Ferrari'nin Testarossa Legacy'nin devamı ABD'de görücüye çıktı. Kasım ortasında New York'ta düzenlenen bir toplantı sırasında...
Las Vegas'ı bir F1 yarış pistine dönüştürmek için gerçekte ne gerekiyor?

Las Vegas’ı bir F1 yarış pistine dönüştürmek için gerçekte ne gerekiyor?

Las Vegas Grand Prix'si bu hafta sonu (21-23 Kasım) geri dönerken, bu büyüklükte bir etkinliğe...