BMW’nin spor bölümü büyük bir dönüşümden geçiyor. Alman markası, M Competition versiyonlarını kataloğundan çıkarmaya karar verdi; bu, markanın hayranlarını şaşırtabilecek bir haber olsa da, mekanizma net bir stratejiye yanıt veriyor: teklifi basitleştirmek ve müşteriye gerçekten aradığını vermek.
BMW M CEO’su Frank van Meel’in BMW Blog’a verdiği röportajda doğruladığı gibi, bu kararın ardındaki neden basit:
“Müşterilerimizin %80’inden fazlası doğrudan Competition versiyonunu tercih etti. Biz de bu sürümü standart hale getirmeye karar verdik. Bugün M ailesindeki her modelin bir Competition olduğunu söyleyebiliriz.”
BMW M serisinde ne gibi değişiklikler var?
Yakın zamana kadar her M modelinin iki ana çeşidi vardı:
M geleneksel
M Competition, daha fazla güce ve daha da sportif bir yaklaşıma sahip.
Şu andan itibaren BMW teklifi yalnızca üç seviyeye indirecek:
M (temel) – artık eski Müsabakadaki iyileştirmeleri içerecek (daha fazla güç, daha iyi süspansiyonlar ve donanım).
M CS – daha hafif, performans odaklı bir versiyon.
M CSL – pist tutkunlarına yönelik en uç model.
Hala Rekabet versiyonuna sahip olan modeller
Şu anda bazı 2026 modeller hâlâ Rekabet seçeneğini koruyor:
BMW M3 ve M4, dört tekerlekten çekiş (xDrive) ile 523 beygir gücüne kadar güç sunuyor.
BMW X5 M, Competition versiyonunda 617 bg güce sahip.
Buna paralel olarak BMW M2 ve yakında çıkacak BMW M5 gibi yeni modellerin artık Competition versiyonu olmayacak. Her şey bu kararın önümüzdeki yıllarda tüm M serisini kapsayacak şekilde genişletileceğini gösteriyor.
Neyse ki Motor1 USA’daki meslektaşları bu bilginin doğru olduğunu ve markanın önümüzdeki aylarda/yıllarda izleyeceği yolun bu olduğunu doğruladı.
Automobile Magazine-İspanya
Automobile Magazine-Spain























