BMW Group, “HyPowerDrive” için Federal Ulaştırma Bakanlığı’ndan (BMV) ve Bavyera Eyaleti Ekonomik İşler, Bölgesel Kalkınma ve Enerji Bakanlığı’ndan (StMWi) finansman alıyor. Avrupa IPCEI (Ortak Avrupa İlgi Alanındaki Önemli Projeler) girişimi kapsamında desteklenen proje, yakıt hücresi teknolojilerinin araştırılmasına ve geliştirilmesine odaklanıyor.
BMW, hibeyi federal hükümet ve Bavyera’nın “pazarlanabilir yenilikleri teşvik etmek ve bir teknoloji merkezi olarak Almanya’nın geleceğini güvence altına almak” için açık bir taahhüt olarak görüyor. Premium elektrikli araç segmentinde öncü olarak yakıt hücresi teknolojisinin gelişimini sürekli olarak ileriye taşıyoruz. Amaç, çeşitli ve yenilikçi tahrik çözümleri aracılığıyla mobilite sektörünün dönüşümünü aktif olarak şekillendirmek ve böylece emisyonsuz bir geleceğe giden yolu açmaktır.
Federal Ulaştırma Bakanı Patrick Schnieder, “Hidrojen ve yakıt hücreleriyle mobilite, ulaşımda iklim hedeflerimize ulaşmada önemli bir yapı taşıdır. BMW, HyPowerDrive ile bir otomotiv lokasyonu olarak Almanya’nın teknolojik çeşitliliğini ve rekabet gücünü güçlendiriyor. Proje, teknolojiye açık yaklaşımımızın bir örneği; çünkü ulaşım geçişini başarılı bir şekilde şekillendirmek için tüm iklim dostu sürücülere ihtiyacımız var” dedi.
Bavyera Başbakanı Markus Söder, “Eski endüstrileri sübvanse etmek için çok fazla para harcamak yerine yeni teknolojilere yönelik araştırmaları teşvik ediyoruz. Çünkü ülkemizde uzun vadede yalnızca inovasyon katma değer ve istihdam yaratacaktır” diyor. “Arabalardan vazgeçip onları Çin gibi rekabete bırakmamalıyız. Yüksek teknolojili içten yanmalı motorların yanı sıra elektriğe ve hidrojen gibi teknolojilere de ihtiyacımız var. Bu da ancak teknolojiye açıklık ve dünyanın farklı pazarlarına yönelik tekliflerle mümkün.”
BMW’nin geliştirme başkanı Joachim Post, geleceğin zorluklarına yalnızca yeniliklerin çözüm üretebileceğini “yasaklamalar değil” diye açıklıyor. “Bizim için teknolojiye açıklık, başarılı iş stratejimizin temelidir ve aynı zamanda karbondan arındırma başarısının da anahtarıdır. Yeni BMW ile
BMW iX5 Hidrojen 2028’de geliyor
BMW, halihazırda geleneksel tahrikleri, plug-in hibritleri ve tamamen akülü elektrikli tahrikleri içeren tahrik portföyünü, 2028’den itibaren hidrojen yakıt hücreli elektrikli tahrikli yeni iX5 Hydrogen ile genişletmek istiyor. Grup, bunun “küresel olarak heterojen gereksinimlere ve müşteri ihtiyaçlarına bugün ve gelecekte başarılı bir şekilde hizmet vermenin” temelini oluşturduğunu söylüyor.
Tahrik teknolojisi, BMW Group’un Toyota ile işbirliği içinde geliştirdiği üçüncü nesil yakıt hücresi sistemini temel alıyor. Edinilen bilgiye göre, teknolojik gelişme, daha kompakt bir tasarımın yanı sıra daha güçlü ve verimli bir sisteme olanak tanıyarak menzili ve performansı artırırken enerji tüketimini de azaltıyor. Münih’teki kendi yeterlilik merkezlerimiz ve Steyr’deki BMW Group fabrikasında halihazırda ilk prototipler üretiliyor. Ayrıca BMW Group’un Landshut’taki fabrikası tahrik sistemi için başka bileşenler de tedarik ediyor.
BMW, yenilenebilir enerji kaynakları için etkili bir depolama ortamı olarak hidrojenin arz ve talebi dengelemeye yardımcı olduğunu ve yenilenebilir enerjinin enerji şebekesine daha istikrarlı ve güvenilir bir şekilde entegre edilmesini sağladığını söylüyor. Ayrıca hidrojen, tamamen akülü elektrikli araçların yanında ikinci bir sütun olarak elektromobilitenin önemli bir tamamlayıcısını sunuyor.
Otomobil Dergisi Almanya
Automobile Magazine-Germany






















