2025 yılı kümülatif BEV kayıtları şu anda toplam 386.244 adet olup, kalan iki ayla birlikte 2024 yılının tüm yıl toplamını şimdiden aşıyor. BEV’ler şu anda 2025 yılında Birleşik Krallık’ta satılan tüm yeni otomobillerin %22,4’ünü temsil etmekte olup, büyük üretici yatırımları ve Elektrikli Otomobil Hibesi gibi teşvikler yoluyla sürekli hükümet desteğiyle desteklenmektedir.Motor Üreticileri ve Tüccarları Derneği’nin (SMMT) en son verilerine göre, Birleşik Krallık’ta genel otomobil tescilleri Ekim ayında yalnızca hafif bir artışla, özellikle %0,5 artışla 144.948 adede yükseldi. Yeni dizel ve benzinli otomobillerin sayısı düşmeye devam ederken, bu büyüme elektrikli ve elektrikli araçlara bağlanabilir. Öte yandan BEV satışları geçen yılın aynı ayına göre %23,6 artarak 7.000’den fazla adet ekleyerek pazar payını %25,4’e çıkardı. Bu, 2025’teki ikinci en yüksek aylık BEV payına işaret ediyor, ancak hâlâ hükümetin Sıfır Emisyonlu Araç (ZEV) Talimatı tarafından belirlenen %28’lik hedefin altında. Geçen yılın aynı dönemine göre PHEV’ler yıllık bazda %27,2 artış kaydederken, HEV sayısı %2,1 arttı.
SMMT’nin en son üç aylık görünümü, 2025’in 2019’dan bu yana Birleşik Krallık’ta yeni otomobil tescillerinin iki milyon adedi aştığı ilk yıl olacağını ve BEV’lerin toplam satışların %23,3’ünü oluşturacağını öngörüyor. Bu payın 2026’da %28,2’ye ve 2027’de %32,2’ye yükselmesi bekleniyor, ancak bu rakamlar hala sırasıyla %33 ve %38’lik zorunlu hedeflerin altında kalıyor. Güçlü momentuma rağmen SMMT, hükümetin Çalışan Araç Sahipliği Programlarını (ECOS) sonlandırmaya yönelik planları nedeniyle araç pazarındaki büyümenin raydan çıkabileceği konusunda uyarıyor. ECOS araçlarının şirket araçları vergisinden sorumlu tutulması, her yıl yaklaşık 100.000 aracın (yıllık pazarın kabaca %5’i) dolaşımdan kaldırılmasıyla programları etkili bir şekilde sona erdirecektir. ECG ekstra maliyeti telafi edemeyeceği için bu durum BEV pazarını da etkileyecek. SMMT İcra Kurulu Başkanı Mike Hawes şunları söyledi: “Hükümet Birleşik Krallık otomotiv sektörünü elektrikli araç teşvikleri ve küresel ticaret anlaşmalarıyla destekleyerek büyümenin hızlanmasına ve karbonsuzlaşmanın teşvik edilmesine yardımcı oldu. Ancak ECOS’un hurdaya çıkarılması bu ilerlemeyi baltalayacak; çalışanları cezalandıracak, maliye gelirini azaltacak ve yeşil yatırımı riske atacaktır” dedi. “Bütçenin büyümeyi hızlandırması gerektiği bir zamanda, tedbir tam tersini yapacaktır. Yeniden düşünmenin zamanı geldi.”smmt.co.uk
Otomobil Dergisi-İngiltere
Automobile Magazine-UK

































































































