Geleneksel sinyal öncesi üçgenlerin İspanyol sürücülerin bagajlarından tamamen kaybolmasına bir aydan az bir süre kala (gördüklerimize göre tavsiye etmediğimiz bir şey), Trafik Genel Müdürlüğü (DGT) bir kez daha ısrar ediyor: bağlantılı V16 uyarı ışığı 1 Ocak 2026’dan itibaren zorunlu olacak.
Buna rağmen ve ortaya çıkan tartışmalara rağmen organizasyonun yöneticisi Pere Navarro, menajerlerin yeni yılın ilk haftalarında “bir süreliğine esnek kriterler” uygulayacağını duyurdu.
Ancak Navarro, yürürlüğe girmeyi geciktirme olasılığı konusunda açık sözlü davrandı: “Bunu beş yıl önce duyurduk. Uzatma olmayacak.”
2026’da zorunlu V16 işaretçisi: nasıl çalışır ve neden üçgenlerin yerini alır?
DGT, bağlı V16 işaret ışığının önümüzdeki 1 Ocak’tan itibaren bir arıza veya kazayı bildiren tek geçerli sistem olacağını hatırlatıyor.
Kuruluşun web sitesinde vurguladığı gibi:
İçeriden erişilebilen torpido gözünde saklanmalıdır.
Araçtan inmeye gerek kalmadan tercihen tavana yerleştirilir.
Uzak mesafeden görülebilen bir flaş yayar ve bağlandığında konumu gerçek zamanlı olarak DGT 3.0 platformuna gönderir.
Sinyali Google Haritalar, Waze gibi uygulamalarda ve değişken bilgi panellerinde kopyalanarak diğer sürücüleri uyarıyor.
Üçgenlerin değiştirilmesi açık bir nedene yanıt veriyor: ezilme riskini azaltmak; bu da üçgenleri yerleştirmek için yol boyunca en az 100 metre yürümeyi gerektiriyor.
Ocak ayında V16 taşımamanın cezası olacak mı?
Navarro, ilk önceliğin “yeni sistemin kullanımını pekiştirmek” olacağını, böylece acentelerin yaptırımlara başlamadan önce makul bir süre boyunca sürücüleri bilgilendireceğini açıkladı.
Öyle bile olsa ihlal zaten tanımlanmıştır:
V16 işaretini bağlamamanın cezası: 80 avro, hemen ödeme için 40 avro
İhlalin niteliği: önemsiz
Başlangıçtaki bu esnekliğe rağmen DGT’nin yöneticisi, her şeyi son dakikaya bırakma eğilimi konusunda uyarıyor: “İspanyollar genellikle satın almak için son güne kadar beklerler. Beklemeyin.”
Tartışma: FACUA, onaylanmamış işaretçilerle yapılan “büyük bir sahtekarlığı” kınadı
Geçiş sürecinin ortasında, FACUA-Tüketiciler İş Başında derneği, V16 işaretçilerinin pazarlandığını ve bunların ana koşulu karşılamadığı için 2026’da geçerli olmayacağını bildirdi: DGT 3.0 ile bağlantı.
Genel sekreter Rubén Sánchez, DGT’yi tüketiciyi açıkça uyarmadan onaylanmamış cihazların satışına izin vermekle suçluyor. “Büyük dolandırıcılığı” durdurmak için kamuya açık bir uyarı protokolü çağrısında bulunuyor.
avrupa‘da beklenti uyandıran İspanyol icadı
Navarro, V16 işaret ışığının arıza ve kazalardan kaynaklanan kayıpları azaltmak için geliştirilmiş İspanyol menşeli bir cihaz olduğunu vurguladı. İspanya dünyada bunu zorunlu olarak uygulayan ilk ülke olacak.
Trafik Müdürü, “Bunu açıklamak için Brüksel’e gittik ve çok fazla beklenti var. Sonucun ne olacağını görmek için bekliyorlar” dedi.
Automobile Magazine-İspanya
Automobile Magazine-Spain

































































































