İngiliz süper otomobil üreticisi McLaren, otomobilin yeni sahiplerini sık sık rahatsız eden bir soruna çare olabilecek bir cihaz için ABD’de önemli bir patent başvurusunda bulundu. modeller kanat ve çok yüksek sporcular güç. Çoğu zaman kendini bu işlerin başına koyuyor araba ‘Milyonerler’, Pist veya Yarış Modunda ayarlar yapıldığında veya yolda güvenlik için gerekli bazı kontroller devre dışı bırakıldığında aracın kontrol edilmesini sağlayacak sürüş becerisine ve araç bilgisine sahip değil. Tescil başvurusu yapılan McLaren cihazı, süper otomobilin bu uç noktalara uygun bir pistte veya alanda mı yoksa trafiğe açık bir yolda mı olduğunu ‘tanıyan’ kesin bir coğrafi konuma dayalı olarak belirli sürüş modlarının kullanımını sınırlamaya hizmet ediyor. teknik açıklama, “bir veya daha fazla alt sistemin ilgili bir birinci konfigürasyonu benimsediği, bir birinci sürüş modunda kullanılabilen bir araç kontrol sisteminden bahseder. Kontrol sistemi, aracın farklı bir sürüş modunda çalıştırılması için aracın bir veya daha fazla engellenmiş konumda olup olmadığını belirleyen bir konumlandırma sisteminden bir girdi almak” üzere yapılandırılır. THE modeller McLaren’lar genellikle Normal veya Konfor modunda başlar ve her ikisi de güç dağıtımında önemli sınırlamalara sahiptir. güç ve çekiş ve stabilite kontrol modlarını aktif tutun. Bilindiği gibi korumaları zayıflatan Sport veya Track gibi daha agresif modlar da sunuluyor. Patent şeması şunu gösteriyor gibi görünüyor: araba örneğin yoğun bir yolda sürücülerin ikincil sürüş moduna geçme yeteneğini engelleyebilir. Bazı özel medya kuruluşları, McLaren’in 2020 yılında arka akstaki çekişi düzenlemek için Değişken Drif Kontrolü adı verilen bir sistem sunduğunu ve bu patent başvurusunun daha da ileri bir gelişmeyi temsil edebileceğini hatırlatıyor.
Automobile Magazine – Italia


































































































