
motor Avustralya Esnaf Birliği (MTAA), Federal Hükümetin temel çıraklık teşviklerini Ocak ayından itibaren yarıya indirme kararı aldığını açıkladı 2026 Otomotiv endüstrisindeki kritik iş gücü eksikliklerinin daha da kötüleşmesi riskleri.
Değişikliklere göre, işverenlere yönelik Öncelikli İşe Alma Teşviki 5.000 Dolardan 2.500 Dolara düşerken, çıraklara yönelik Avustralya Çırak Eğitimi Destek Ödemesi de 5.000 Dolardan 2.500 Dolara düşecek.
MTAA geçici genel müdürü Peter Jones, kesintilerin ülke çapındaki atölyelerin nitelikli teknisyen bulmakta zorlandığı bir dönemde geldiğini söyledi.
Jones, “Avustralya’nın dört bir yanındaki işverenler nitelikli otomotiv teknisyeni bulma konusunda benzeri görülmemiş zorluklarla karşı karşıya. Çıraklık eğitimini uygulanabilir hale getirmeye yardımcı olan teşviklerin kesilmesi, yalnızca bu krizi daha da ağırlaştıracak” diyor.
“Çıraklık yolu, işverenlerin yalnızca ücretlere değil, aynı zamanda denetim, eğitim süresi ve kaynaklara da ciddi yatırım yapmasını gerektiriyor. Bu teşvikler, işletmeleri bu adımı atmaya teşvik etmede çok önemliydi ve bunların yarıya indirilmesi tamamen yanlış sinyal gönderiyor.”
Jones, yalnızca temiz enerji ticaretine yönelik daha yüksek teşviklerin sürdürülmesinin sektörün acil ihtiyaçlarını yansıtmadığını söylüyor.
“Avustralya’nın geçişi elektrik Araçlar ilerliyor ama yavaş yavaş oluyor. İle elektrik Araçlar yeni araçların yalnızca yüzde onunu oluşturuyor global“>araba Satışlarda servis ve onarım gerektiren araçların büyük çoğunluğunu geleneksel benzinli ve dizel modeller oluşturuyor” diyor.
“Geleneksel otomotiv ticaretine verilen desteği keserken, yalnızca temiz enerji çıraklık eğitimleri için daha yüksek teşvikleri sürdürmek, Avustralyalı sürücülerin şu anda ihtiyaç duyduğu gerçeklikle eşleşmeyen bir politika uyumsuzluğu yaratıyor.”
MTAA ve eyalet motor ticaret birlikleri ulusal düzeyde otomotiv kariyerlerini teşvik ediyor ve birçok işletmenin kariyerlerini planladığını söylüyor 2026 Mevcut destek yapısına dayalı olarak çıraklık alımı.
Jones, “Otomotiv işletmelerinin çoğunluğu, dar marjlarla faaliyet gösteren küçük ve orta ölçekli işletmelerden oluşuyor. Eğitim taahhütlerini mevcut desteğe göre planladılar ve bu ani azalma onları savunmasız bırakıyor” diyor.
İşgücü sıkıntısının sürücüler için doğrudan sonuçları olduğu konusunda uyardı.
“Tamir atölyeleri vasıflı işgücüne erişemediğinde bunun sonuçları, daha uzun rezervasyon süreleri, daha uzun onarım süreleri ve daha yüksek maliyetlerle her sürücü tarafından hissedilir. Beceri eksikliği sırasında çıraklık desteğinin azaltılması, sonuçta tüketicilere daha fazla maliyet getirecek sahte bir ekonomidir” diyor.
MTAA, Federal Hükümet’e kesintileri yeniden gözden geçirmesi ve politika düzenlemelerinin sektörün Avustralya’nın ihtiyaç duyduğu teknisyenleri eğitme yeteneğini desteklemesini sağlama çağrısında bulunuyor.
Jones, “Biz ayrıcalıklı muamele istemiyoruz; sektörün bu ülkenin ihtiyaç duyduğu işgücünü eğitme kapasitesini hem şimdi hem de gelecekte destekleyen politika tutarlılığı istiyoruz” diyor.
“Otomotiv sektörü, Avustralya’nın beceri tabanını oluşturmada üzerine düşeni yapmaya hazır ve istekli. Bunu etkili bir şekilde yapmamızı sağlayacak hükümet politikasına ihtiyacımız var.”
Automobile Magazine-AU





































































































